Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta tuntia jaksat KÄVELLÄ pysähtymättä?

Vierailija
29.09.2015 |

Reipasta vauhtia. Osaatko arvioida?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 2-3 tuntia ilman ainuttakaan pysähtymistä esim. risteyksessä.

Vierailija
2/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitatko niin, että ei tule mieleenkään että olisi kiva vähän levähtää?

Vai että koska ei enää pysty ja on pakko pysähtyä?

Ekaan vastaus on varmaan n. 3 h. Toisaalta olen ihan hyvässä kunnossa, pystyn varmasti pakon edessä kävelemään esim. 20 tuntia putkeen, josta viimeiset 10 tuntia menisi kauheissa kivuissa. Jos on tarpeeksi paha tilanne ja pysähtyminen vaarantaisi terveyden, pystyisin kai siitäkin vielä jatkamaan mutta toipuminen veisi kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tuntia. Toki esim valoissa on pakko pysähtyä.

Vierailija
4/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea sanoa, kun aina välillä on ollut pakko pysähtyä valoihin, kengännauhoja sitomaan tms. ja jos ei pakko niin olen pysähtynyt ottaaan valokuvia, ihailemaan maisemia tai jotain. Mutta luulis nyt ainakin pari tuntia menevän, kun kävelen paljon.

Vierailija
5/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka koko päivän. Jos taas juoksen niin kaikki voimat menee muutaman askeleen jälkeen.

Vierailija
6/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en käy kävelemässä. Jaksan juosta noin tunnin eli varmaan siis jaksan kävellä useamman tunnin. Kolme tuntia kuullostaa järkevältä.

Vierailija
7/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ei ole tullut raja vielä vastaan. Siis jos ei ole rinkkaa selässä. Ilman kantamuksia veikkaisin, että menisi vähintään 6 tuntia, noin varovaisesti arvioiden, luultavasti enemmän. Käveleminen ei rasita mua, ja teen sitä paljon. Tiedän, että 4-5 tuntia menee ainakin helposti. En vaan koe tarvetta pysähtyä lepäämään, jos ei ole raskasta taakkaa mukana.

Vierailija
8/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja itse tiedän tuon 3 h aika tarkasti, koska käyn paljon vaeltamassa ja päivässä tulee yhteensä käveltyä n. 8 h rinkan kanssa, ja matkan aikana pidän n. 2 taukoa. Eli ilman rinkkaa 3 h menee varmasti mukavasti. -3

Vierailija
9/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Varmaan jossain parin tunnin kohdalla olisi pakko käydä pissalla. Juon vettä paljon joten vessahätä olisi varmasti sen ekan pysähdyksen syy.

Jos ei tulisi vessahätä niin varmaan 3-4h olisi mielekästä sitten tekisi mieli ainakin venytellä jalkoja ja pyöritellä nilkkoja.

Vierailija
10/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:37"]En tiedä. Ei ole tullut raja vielä vastaan. Siis jos ei ole rinkkaa selässä. Ilman kantamuksia veikkaisin, että menisi vähintään 6 tuntia, noin varovaisesti arvioiden, luultavasti enemmän. Käveleminen ei rasita mua, ja teen sitä paljon. Tiedän, että 4-5 tuntia menee ainakin helposti. En vaan koe tarvetta pysähtyä lepäämään, jos ei ole raskasta taakkaa mukana.
[/quote]

Ja pakkotilanteessa kävelisin varmaan, kunnes unentarve kasvaisi liian suureksi. Siis jos ei puhuta enää siitä, mikä on vaan mukavaa.

Vierailija
11/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn n.4krt viikossa kävelyllä, vauhti on reipas ja aikaa menee n.1h2min-1.5h ja onhan olo vähän puhki sen jälkeen, mutta uskoisin että toinen mokoma menis siihen perään. Vaikee kyllä arvioida!

Vierailija
12/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:39"]Käyn n.4krt viikossa kävelyllä, vauhti on reipas ja aikaa menee n.1h2min-1.5h ja onhan olo vähän puhki sen jälkeen, mutta uskoisin että toinen mokoma menis siihen perään. Vaikee kyllä arvioida!
[/quote]
*1h20min

Vierailija
13/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 tuntia rinkka selässä vaikeassa maastossa menee (4km/h), mutta kävelyvauhti ei tietenkään ole niin reipasta kuin ilman kantamuksia vaikka pururadalla kävelyssä. Juosta taasen en jaksa juuri yhtään, kovaa ainakaan :)

Vierailija
14/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kai sitä jaksaisi kävellä tuntikausia, mutta miksi?

Jos olisi tarkoitus kävellä hyvin pitkä matka, niin olisi hyvä pysähtyä esim. kerran tunnissa kohentamaan varusteita yms.

Olen käynyt kuntoilumielessä kävelemässä noin 2,5h lenkkejä, ne menee pysähtelemättä, jos ei sitten joudu jossain tien ylityksessä odottamaan kusipääautoilijaa joka ei anna tietä suojatiellä.

Metsästellessä tulee käveltyä kuudenkin tunnin lenkkejä, mutta siinä tulee välillä vähän pysähdyttyä kuuntelemaan, hiipimään ja kyttäilemään, joten se ei ole aivan yhtäjaksoista kävelyä.

Vierailija
15/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan juuri sitä yhtäjaksoista lenkkeilykävelyä. Valoihin, risteyksiin ym pysähtyminen sisältyy tähän. Itse teen 2-3 tunnin reippaita kävelylenkkejä 3 kertaa viikossa. Mutta juosta en pysty yhtään, kun jalkoihin alkaa sattumaan. ap

Vierailija
16/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisin varmaan 5 tuntia ilman lepotaukoja. Niin pitkää lenkkiä en oo vielä kokeillut. ap