Onko sinullakin kireä ja helposti suuttuva mies?
Haluan vertaistukea. Minulla on. Olen henkisesti ihan poikki tähän jatkuvaan raivokohtausten odotteluun. Mitään vastoinkäymisiä ei hänelle voi kertoa, eli toisin sanoen olen ihan yksin jos tulee pienimpiäkään vastoinkäymisiä. Suuremmista laskuistakin saa ihan megaraivarit ja raha on todella altis aihe saamaan hänet raivon partaalle. Elämä hymyilee, kun laitan yhteiselle tilille rahaa, sillon on herralla hymy herkässä. Kun maksan sieltä laskuja, on melko varma raivari edessä. Makselen niitä aina vähän salaa pois. Joskus jonkun isomman laskun maksan omalta tililtä, ettei tarvitse kuunnella herran raivoamista.
Lapsen synttäritkään ei saisi maksaa kuin ”parikymppiä”. Lahjojen ja tarjoilujen kanssa. No siitä varmaan sitten myöhemmin tapellaan, mutta lapsilleni järjestän kyllä kerran vuodessa juhlat kakulla ja karkeilla, sekä kunnon lahjalla.
Hitto kun tuon raivohullun kanssa erehdyin perhettä perustamaan. Luulin että helpottuisi iän myötä tai lasten synnyttyä, mutta ei todellakaan. Pahenee vaan.
Kommentit (129)
Oli mullakin nuorena tuollainen mies. Jätin hänet kun aloin toivoa että vetäisi vaan kerran turpaan, niin pääsisin eroon koko paskasta eikä tarvitsisi enää esittää onnellista muiden edessä. Onneksi ei vetänyt, mutta meni aikansa toipua henkisesti ja tajuta ettei normaali aikuinen mies järjestä kohtauksia ja syytä kumppaniaan kaikesta.
Mies varmaan sulkeutuu kotiin saavuttuaan olohuoneen sohvalle katsomaan televisiota. Syö roskaruokaa TV:n äärellä ja narahdustakaan ei saa kuulua. Pakollisissa velvollisuuksissa, kuten sukulaisvierailuissa, huutaa matkalla kaikille, raivoaa tiellä ja huudattaa autoradiosta paskamusaa.
On. Ja ei halua seksiä. Eli ei voi korjata rennompaan suuntaan pillua antamalla.
Miehet on joko tahdottomia lötköjä tai raivokohtauksia saavia jännämiehiä, on teillä naisilla hankalaa
Tuttua täälläkin. Raha ei tosin ole mistä hän saa kilarit, mutta auta armias, jos jokin ei mene juuri niinkuin hän on suunnitellut tai jos olen niin ikävä ja itsekäs, että ehdotan jotain yhteistä tekemistä, vaikka hän oli mielessään jo suunnitellut koko vapaapäivän ohjelman. Tietysti mainitsematta näistä suunnitelmista minulle. Hänellä kun on kumman ylimitoitettu käsitys naisten aisteista, ja luulee minun olevan joku telepatian mestari.
Nykyään pistän kovan kovaa vastaan ja sanon ihan suoraan, että sen suun saa myös avata ja kyseenalaistan hänen ikänsä. Ainakin hiljenee hetkeksi.
Ei, mutta vaimo on kireä ja helposti syttyvä.
Ei kai nämä jutut voi olla totta? Miksi suostutte tuommoiseen elämään?
Vierailija kirjoitti:
Kuten kirjoitin, mulla on taloudellisesti hankalaa erota, joten siedän.
On myös päiviä, kun on ihan mukavaa. Ainakin osa päivästä. Onhan tää pers eestä.
Vaan minkäs teet? Purista tukien varaan? Niin tai toivot, että hoitoalan palkat nousee...
Mulla mies vähän rauhoittui, kun kerran kunnolla kilahdin sille tuollaisen raivoamisen aikana.
Oli mullakin tollanen, heitin ulos ja elämänlaatu parani huimasti-
Oli ennen, mutta erottiin. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua täälläkin. Raha ei tosin ole mistä hän saa kilarit, mutta auta armias, jos jokin ei mene juuri niinkuin hän on suunnitellut tai jos olen niin ikävä ja itsekäs, että ehdotan jotain yhteistä tekemistä, vaikka hän oli mielessään jo suunnitellut koko vapaapäivän ohjelman. Tietysti mainitsematta näistä suunnitelmista minulle. Hänellä kun on kumman ylimitoitettu käsitys naisten aisteista, ja luulee minun olevan joku telepatian mestari.
Nykyään pistän kovan kovaa vastaan ja sanon ihan suoraan, että sen suun saa myös avata ja kyseenalaistan hänen ikänsä. Ainakin hiljenee hetkeksi.
Asperger?
Googlatkaa miesten masennus.
Masennus voi erota oireiltaan hyvinkin paljon yksilöiden tai sukupuolten välillä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten kirjoitin, mulla on taloudellisesti hankalaa erota, joten siedän.
On myös päiviä, kun on ihan mukavaa. Ainakin osa päivästä. Onhan tää pers eestä.Vaan minkäs teet? Purista tukien varaan? Niin tai toivot, että hoitoalan palkat nousee...
Aika moni hoitoalan ihminen on sinkku...
Vierailija kirjoitti:
Mulla mies vähän rauhoittui, kun kerran kunnolla kilahdin sille tuollaisen raivoamisen aikana.
Raivopää hakee usein rajojaan.
Tuhlaavat vaimon rahat, näyttävät käsimerkkejä viattomille autoilijoille, aina pahalla päällä, eivät kestä sotkua ja mihinkään ei saa tulla naarmuja. Rahaa pitää tulla vaan ei saa mennä vaimon eikä lasten tarpeisiin. Auton oltava hieno ja kämpän myös, jotta voi kiillottaa kulissia. Pettävät, jättävät, ei kiinnosta enää edes lapset.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta vaimo on kireä ja helposti syttyvä.
Minulla taas löysä, mutta tosin helposti suuttuva. On myös mahdollista, että hän ei ole löysä vaan minä olen pienimunainen.
Mä sain hirveen raivarin kun meni lopulta hermot miehen käytökseen. Huusin niin kovaa että kurkkuun sattui ja ääni lähti illaksi. Haukuin miehen pystyyn. Näytin ihan raivohullulta akalta! Mies oli tämän jälkeen ihan hiljaa, ei raivonnut vähään aikaan kunnes samat tavat palasivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivopää hakee usein rajojaan.
Mitä tarkoitat?
Jotain tuonne päin.
Eniten raivoaa, kun on nälkäinen. Tai asiat ei suju, kuten suunniteltu. Tai Lapsi kiukuttelee. Tai joku hidastelee. Tai ratissa raivoaa toisille autoilijoille.
Rahasta ei raivoa, mutta tuskailee rahan menoa.
Olen useamman kerran miettinyt eroa. Mutta olen funtsinut, etten tule tällä hetkellä toimeen rahallisesti, jos erotaan.
Eli myötäillen ja yritän löytää iloa elämästäni hänen rinnallaan. Vaikeaa on.