Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin opettajien etujen leikkaaminen unohtui?

Vierailija
28.09.2015 |

Mitä helvettiä? Eikö siihen opettajien ylipitkään kesälomaan puututakaan? Samoin lyhyet päivät. Olen katsonut kun naapurin opettaja tulee kello 12 himaan ja alkaa juomaan kaljaa terassillaan. Kyllä pitäisi olla 8-16 duuni opeilla niinkuin muillakin.

Kommentit (212)

Vierailija
1/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmeisesti sitten ajaa opettajille palkankorotuksia.

Vierailija
2/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Taitaa Sipilän lestadiolaisverkostot olla niin tiukat, että opettajilta ei voida ottaa mitään pois, vaikka loppua kansanosaa kuritetaan kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kesälomaetu?Sehän on palkaton.

Vierailija
4/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit leikata jostain, mistä ei ole yhteiskunnalle mitään kuluja? Opettajien lomalta ei makseta palkkaa.

Vierailija
5/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:44"]

Miten ajattelit leikata jostain, mistä ei ole yhteiskunnalle mitään kuluja? Opettajien lomalta ei makseta palkkaa.

[/quote]

Lomaileva opettaja ei tuota yhteiskunnalle mitään.

Vierailija
6/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen palkka on pudonnut parin viime vuoden aikana jo yli 800 e / kk. Ryhmäkokoja on suurennettu, valinnaisaineita rajoitettu, kurssitarjontaa supistettu. Kyllä tää mun mielestä jo riittää. Nyt mieheni palkka on samoissa mun kanssa, mä ikuinen yo, ja toinen sentään pätevä aineenopettaja.

Vierailija
7/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin kyllä tehdä töitä kuukauden enemmän vuodessa. Oletan sitten kyllä saavani myös kuukauden palkan verran lisää liksaa.

ope

Vierailija
8/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:44"]

[/quote]

Miksi pitäisi tuottaa mitään, kun ei kerran maksetakaan? Aaaahh... syysloma parin viikon päästä :D Ei tarvitse tuottaa mitään.

Lomaileva opettaja ei tuota yhteiskunnalle mitään.

[/quote]

Vierailija
9/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oaj on aika vahva... En usko, että tulee tapahtumaan mitään.

Vierailija
10/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:47"]

Minä voisin kyllä tehdä töitä kuukauden enemmän vuodessa. Oletan sitten kyllä saavani myös kuukauden palkan verran lisää liksaa.

ope

[/quote]

Kaikkiin muihin ammattiryhmiin kohdistuvan tuottavuusloikan ideanahan on se, että tehdään enemmän tunteja mutta samalla palkalla.

Ai niin, unohdin että nämä suunnitelmat eivät voi mitenkään koskea Opettajia.

Vierailija
11/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai opettajien etujen leikkaus unohtui? Ai ettei lomarahojen leikkaus koske opettajia? Kyllä lähtee niinkuin kaikilta muiltakin. Neljän viikon lomarahoista se 30% niinkuin muiltakin.
Miksi vuorolisistä leikkaaminen olisi ollut väärin mutta opettajilta olisi ok leikata enemmän kuin muilta? Kateus?

Vierailija
12/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai kiva, luulin, että lomarahojen leikkaaminen koskee kaikkia. Onneksi ei sitten koskekaan meitä opettajia. Jihaaaa!

Vierailija
13/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niiden pitäisi joutua olemaan siellä koululla neljään asti, vaikkei opetusta olisi. Se naapurin opekin on ehtinyt tehdä vaikka mitä nyt syksyllä kun aikaisin tulee kotiin. Minä tiedän, olen tarkkaillut verhon raosta. Mitä perkelettä se semmoinen on että neljä tuntia töissä kotiin?
Ap

Vierailija
14/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:47"]

ope

[/quote]

Kaikkiin muihin ammattiryhmiin kohdistuvan tuottavuusloikan ideanahan on se, että tehdään enemmän tunteja mutta samalla palkalla.

Ai niin, unohdin että nämä suunnitelmat eivät voi mitenkään koskea Opettajia.

[/quote]

Kuule, enemmän tunteja samalla palkalla on ollut opettajien työn mantra jo viime lamasta asti :D opettele vähän historiaa. Se, mikä ennen opetettiin 28 tunnilla, opetetaan nyt 17 tunnilla.

Vierailija
15/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ryhmäkoot taisi suurentua jo hallituksen aiemmissa suunnitelmissa. Ja muutenkin määrärahat koulutukseen pienentyä, että älkää huoliko, kyllä minä sen palkan eteen joudun aika paljon hommia tekemään etukäteen ja jälkikäteen. Avustajiakaan ei kohta ole niin kyllä siinä saa suunnitella, että saa opetettua normimäärän osalle ja sitten erilailla eriävät matalammat oppimäärät monille. Ylöspäinkin pitäisi eriyttää muutamaa. 

Vierailija
16/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:49"]

Ai opettajien etujen leikkaus unohtui? Ai ettei lomarahojen leikkaus koske opettajia? Kyllä lähtee niinkuin kaikilta muiltakin. Neljän viikon lomarahoista se 30% niinkuin muiltakin. Miksi vuorolisistä leikkaaminen olisi ollut väärin mutta opettajilta olisi ok leikata enemmän kuin muilta? Kateus?

[/quote]

Opettajilla ei ole lomarahaa, koska ei ole vuosilomaakaan.

Vierailija
17/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aletaanko että lähdetään siitä että kellekään ei makseta palkkaa kesällä,niin voin suostua leikkauksiin.

Vierailija
18/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä näitä opettajia on, joiden päivät loppuu klo 12. Itse olen kyllä joka päivä työpaikalla 8-16 ja ilta- ja viikonlopputöitä saa tehdä ilman lisiä. Tervetuloa alalle kaikki kateelliset. t. amisopettaja

Vierailija
19/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se opettaja saa penniäkään palkkaa klo 12 jälkeen, niin miksei se sitten saa juoda terassillaan kaljaa?

Vierailija
20/212 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se ap voi kotona levittää persettä ja tuijotella, mitä naapuri ympäri vuorokauden puuhailee? Eikö itsellä riittänyt älli opettajankoulutukseen asti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä