Miksei Suomessa ole kauppojen kassoilla niitä pakkaajapoikia?
Jenkeissähän saattaa olla jopa vanhuksiakin pakkailemassa asiakkaiden ostoksia. Olisi hyvä saada Suomeenkin moista palvelua.
Kommentit (52)
Pakkaajan käsistä tarttuisi 150 edellisen asoakkaan lähmimien tuotteiden kautta sinun maitopurkkeihin ja kasviksiin peppuhikeä ja kassirasvaa.
Ei kiitos 🤮
Vierailija kirjoitti:
Pakkaajan käsistä tarttuisi 150 edellisen asoakkaan lähmimien tuotteiden kautta sinun maitopurkkeihin ja kasviksiin peppuhikeä ja kassirasvaa.
Ei kiitos 🤮
se tuote minkä otat nyt hyllyssä pitää jo sisällään 300 ihmisen peppuhiet ym. joten ei se paljoa paina siinä vaiheessa.
Täällä on joskus ollut joulunalusruuhkassa pakkaajat isossa marketissa. On siitä varmaan apua, jos on yksin ostoksilla, vapautuu kassahihna nopeammin. Meitä on kuitenkin kaksi ostoksilla, toinen latoo tavarat hihnalle ja toinen kasseihin toisessa päässä. Samoin lihakaupassa pakkaavat kassalla muovikasseihin (niistä ei ole tarvinnut edes maksaa) parina päivänä, kun ihmiset hakevat joulukinkkujaan ja muita tuotteita. Omistajien lapset ja lapsenlapset noissa hommissa on yleensä.
Nykyään monet tilaavat marketista ne isot ostokset suoraan kotiin kuljetettuina tai valmiiksi kerättyinä. Noiden määrä on lisääntynyt paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos 🤮se tuote minkä otat nyt hyllyssä pitää jo sisällään 300 ihmisen peppuhiet ym. joten ei se paljoa paina siinä vaiheessa.
Maitopurkkiin ei ole koskenut kukaan muu, kuin hyllyttävä kaupan myyjä.
Luuletko että ne purkit kootaan käsin ja täytetään hanasta ja rahtari kasaa yksitellen kyytiin xD
Siinäkin olisi vasta 2 ihmistä.
Vati
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos 🤮se tuote minkä otat nyt hyllyssä pitää jo sisällään 300 ihmisen peppuhiet ym. joten ei se paljoa paina siinä vaiheessa.
Luuletko että ne purkit kootaan käsin ja täytetään hanasta ja rahtari kasaa yksitellen kyytiin xD
Vati
voi olisipa noin kuin luulet.
valion työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vati
Mä ainakin koskettelen maitopurkkeja kun ostan niitä. Haluan tietää mikä päiväys niissä on. Kuulema ihan normaalia. Pöpö kammoisuus taas ei.
Siksihän niitä ei ole, koska kauppias joutuisi niille palkan maksamaan.
Suomessa ei myöskään ole sellaista palvelukulttuuria kuin muissa maissa.
Ja jos noi pakkaajapojat saisivat luvan toimia jossakin kaupuassa, ns. yksityisyrittäjinä, niin mikä heidän hintansa ostosten pakkaamisesta olisi?
Ja kuinka moni terve ja normaali suomalainen ihminen ja perhe, olis valmis maksamaan lisähintaa ostoksisa jotain 5 euroa, joltakin kauppareissulta.
Jokainen uusi työntekijä kauppiallee maksaa enemmän, kuin vain työntekijä saama palkka.
Palkan lisäksi jokainen työnantaja joutuu maksamaan palkan sivukuluja 20% ja lisäksi vakuuttamaan työntekijänsä tapaturmien varalta.
Joten vieläkö ihmetyttää, miksi heitä ei Suomessa ole?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt itsepalvelu kassoja. Saako niistä aina tietyn prosentin verran alennusta tuotteista mitä ostaa?
kukaan ei tiedä? pitää käydä kysymässä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt itsepalvelu kassoja. Saako niistä aina tietyn prosentin verran alennusta tuotteista mitä ostaa?
Ei, vaan kukaan ei viitsi vastata tällaiseen kysymykseen.
Voit ihan vapaasti itse päättää, jonotatko pikkuostosten kanssa kassalle vai hoidatko homman nopeammin itse. Minä valitsen itsepalvelukassan aina kun mahdollista, jotta pääsen pikaisemmin pois kaupasta.
Minä pakkaan itse ostokseni, saan ne siihen järjestykseen kun haluan. Ja ei tarvitse muiden ylimääräisten niitä mun ostoksia klähmiä.
Vierailija kirjoitti:
Eikä Suomessa saa maksaa niin pientä palkkaa...
”Average bagger salary is $24787”
Tuo jaettuna 12 kuukaudelle on sama mitä täällä tienaa esim lastenhoitaja tai koulunkäynninohjaaja. Ja monta muutakin ammattia mutta näistä kahdesta on omakohtaist kokemusta niin niihin osaan verrata.
Tiedän kyllä että en huomioi lomarahoja, mutta en huomioi myöskään USA:ssa yleisiä joulubonuksia tai tippejä. Koulutusta voidaan toki verrata. Vaihtarina ollessani loni kaverini (15-17-vuotiaat lukiolaiset) tuota hommaa tekivät, myös moni kehitysvammainen näytti tekevän uraa tuossa. Suomessa samalla palkalla työskentelevät tutkinnon (ammatti) suorittaneet henkilöt.
Olen asunut maassa (ei usa), jossa nuoret lapset toimivat pakkaajina. Syy: näiden lapsien perheillä ei ollut varaa koulupukuuun. Lapsien paikka olisi koulussa; eriarvoisuus rehottaa.
Keskipalkka noilla yhdysvalloissa yli 13 dollaria tunnissa. Täällä tuota summaa ei tienaa puoletkaan naisvaltaisilla aloilla töissä olevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen siksi, että se työ on ihmistä alentevaa!
Työttömyyskö on parempi vaihtoehto?
Mitä ihmettä höpötät? Totta kai se on parempi vaihtoehto. Tuollainen työ nyöryyttäisi ketä tahansa!
t. pitkäaikaistyötön
Minä menisin miellään pakkaamaan ! Ihan vaikka pienellä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut maassa (ei usa), jossa nuoret lapset toimivat pakkaajina. Syy: näiden lapsien perheillä ei ollut varaa koulupukuuun. Lapsien paikka olisi koulussa; eriarvoisuus rehottaa.
Siis eivät pääse opiskelemaan kun ei ole uniformua?
Sä voit ap palkata jonkun mukaasi kauppaan pakkaamaan sulle ostokset. Ai, et halua maksaa. No siksi niitä ei ole.
Plus, että ihmisillä on järkevämpääkin työtä tehtävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan kukaan ei viitsi vastata tällaiseen kysymykseen.
Voit ihan vapaasti itse päättää, jonotatko pikkuostosten kanssa kassalle vai hoidatko homman nopeammin itse. Minä valitsen itsepalvelukassan aina kun mahdollista, jotta pääsen pikaisemmin pois kaupasta.
Miksi ei viitsitä vastata?
Meinaatko että kaikki tekee mielellään kassaneidin työn eikä hyödy siitä oikeastaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Keskipalkka noilla yhdysvalloissa yli 13 dollaria tunnissa. Täällä tuota summaa ei tienaa puoletkaan naisvaltaisilla aloilla töissä olevat.
eihäs suomessa voi olla mies ja naisvaltaisia aloja koska tasa-arvo ja sukupuolikiintiöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä Suomessa saa maksaa niin pientä palkkaa...
”Average bagger salary is $24787”
Tuo jaettuna 12 kuukaudelle on sama mitä täällä tienaa esim lastenhoitaja tai koulunkäynninohjaaja. Ja monta muutakin ammattia mutta näistä kahdesta on omakohtaist kokemusta niin niihin osaan verrata.
Tiedän kyllä että en huomioi lomarahoja, mutta en huomioi myöskään USA:ssa yleisiä joulubonuksia tai tippejä. Koulutusta voidaan toki verrata. Vaihtarina ollessani loni kaverini (15-17-vuotiaat lukiolaiset) tuota hommaa tekivät, myös moni kehitysvammainen näytti tekevän uraa tuossa. Suomessa samalla palkalla työskentelevät tutkinnon (ammatti) suorittaneet henkilöt.
yhdysvalloissa onkin rapiat 10 000 euroa enemmän keskipalkka kuin suomessa. verotus kevyempi ja elintaso parempi... mutta suomi öyhöyhöyh!