Tänään kaupassa mieheltä oli jäänyt hedelmäpussi punnitsematta. Kassa joutui käymään punnitsemassa sen
Kun kassa tuli takaisin, mies kysyi, että "Eikö ole kiva päästä välillä vähän kävelemään?"
Mitä mieltä?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kyllä nolottaa joka kerta, kun unohtuu se tarra. Pari kertaa on käynyt noin itselleni, mutta molemmilla kerroilla olen ollut ihan pílvessä. Itse olen kylläkin käynyt juoksujalkaa punnitsemassa hevi-tuotteeni, enkä juoksuttanut myyjiä.
Täällä sama 😎
V****n narkkarit leirille!
No niinpä, miten näitä löytyy joka ketjusta????
Vierailija kirjoitti:
Lähteekö se kassa nykyään automaattisesti juoksemaan, vai käykö asiakas sen punnitsemassa ellei ole invalidi tai m a t u?!
Ihme kyllä, monesti näin käy. Itse unohdan jatkuvasti punnita ne vihannekset, ja sitten kun kassalla pahoittelee niin useimmiten kassa ei edes anna sitä pussia takaisin vaan lähtee punnitsemaan ne.
Itse jää siihen vain tyhmänä katselemaan, että olisinhan minä oman voinut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kyllä nolottaa joka kerta, kun unohtuu se tarra. Pari kertaa on käynyt noin itselleni, mutta molemmilla kerroilla olen ollut ihan pílvessä. Itse olen kylläkin käynyt juoksujalkaa punnitsemassa hevi-tuotteeni, enkä juoksuttanut myyjiä.
Täällä sama 😎
V****n narkkarit leirille!
No niinpä, miten näitä löytyy joka ketjusta????
Ette te tietämättömät edes tajuaisi minun olevan pílvessä, kun eivät tajua poliisitkaan puhuttaessa.
Lidlissä osataan tämäkin homma paremmin.
Tässä jutussa on kaksi ääliötä, ap joka viitsii kirjoitella tuommoisen jutun tänne ja se mies.
Vierailija kirjoitti:
Suomi onkin poikkeuksellinen maa tässä että asiakas itse joutuu punnitsemaan ostoksensa. Onhan siinä hyvät ja huonot puolensa, mutta ainakin hinnan saa heti käteen eikä tarvitse köyhän arvuutella riittääkö rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähteekö se kassa nykyään automaattisesti juoksemaan, vai käykö asiakas sen punnitsemassa ellei ole invalidi tai m a t u?!
Ihme kyllä, monesti näin käy. Itse unohdan jatkuvasti punnita ne vihannekset, ja sitten kun kassalla pahoittelee niin useimmiten kassa ei edes anna sitä pussia takaisin vaan lähtee punnitsemaan ne.
Kerran koitin antaa asiakkaalle takaisin, niin hän huusi minulle, että etkö sinä tajua, että sinä käyt minulle sen suurimman kurpitsan hakemassa tämän pienemmän hinnalla ja kuka on esimiehesi niin teen valituksen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen tuota aika usein. Toinen juttu mitä teen, on että laitan kahdet eri kasvikset samaan pussiin ja tarrat eri puolille. Se on kassan oltava hereillä että kaikki menee oikein.
Noin on hyvä tehdäkin.
Että samaan pussiin monia hedelmiä, näin säästetään kaupan pusseja ja jätettäkin, vaikka suurin osa hedelmäpusseista onkin jo biopusseja.
Mutta niiden pussien hinnat ovat myös niiden hedelmien hinnoissa, ei kauppias ilmaiseksi niitä pusseja asiakkaille anna.
Ja minä sinkkuna, ostan usein vain yhden tai kaksi samaa hedelmää. Sen sijaan ostan erilaisia hedelmiä.
Punnitesen jokaisen hedelmän ja laitan sen tarran siihen pussiin. Usein on neljä eri hintatarraa pussin kyljessä.
Milloinkaan ei ole kassa valittanut eikä huomauttanut, joten otaksun, että varsin monet ostajat tekevät aivan samoin.
Ne pitää olla sillai, että kassa saa yhden tarran kerralla skannattua.
Vierailija kirjoitti:
Tollaset sanavalmiit perii maailman kun nynnyt jäätyy ja suuntaa kotiin itkemään peiton alle.
"Sanavalmis! TYPERYS hän oli. Meillä kaupassa asiakas juoksee itse punnitsemaan, oma moka.
Olipa moukka asiakas, en muuta sano!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi onkin poikkeuksellinen maa tässä että asiakas itse joutuu punnitsemaan ostoksensa. Onhan siinä hyvät ja huonot puolensa, mutta ainakin hinnan saa heti käteen eikä tarvitse köyhän arvuutella riittääkö rahat.
Eikö muissa maissa ole sitten ollenkaan itsepalvelukassoja jos hevi-tuotteet punnitaan vasta kassalla, vai miten hevi-tuotteiden maksaminen onnistuu itsepalvelukassoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä johtuu siitä, että kun se asiakas itse lähtee punnitsemaan se ensin etsii vaakaa, sitten numeroa, sitten taas vaakaa, sitten tekee ties mitä ennen kuin selviytyy takaisin kassalle. Ja jono kasvaa. On yleensä hirvittävän paljon tehokkaampaa kassan käydä se itse tekemässä.
Olen sitä mieltä, että tyhjää on sinunkin elämäsi, jos jäit tuollaista miettimään. Sanoi mitä sanoi. Saihan kassa vähän vaihtelua työhönsä, niin kuin sinäkin elämääsi sisältöä ja aiheen palstailla, niin kuin myös me muut jotka tänne kommentoimme. Sama kai hänelle jos muutaman askeleen joskus ottaa. Hän on kaupassa töissä ja hänelle maksetaan palkkaa. Ilmeisesti kuuluu myös työnkuvaan käydä punnitsemassa hedelmät, jos asiakas on vahingossa unohtanut.
Vierailija kirjoitti:
MIKSI ei ole kassojen lähettyvillä YHTÄ vaakaa näille tilanteille !
Meinaat että ihminen joka ei muista punnita banaanejaan muistaa kuitenkin mitä numeroa siinä vaa'alla pitäis painaa? Aika usein pikkukaupoissa on kuitenkin ne numeropainikkeelliset vaa'at.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollaset sanavalmiit perii maailman kun nynnyt jäätyy ja suuntaa kotiin itkemään peiton alle.
Mutta se mieshän yritti saada huomiota pois omasta mokastaan, eikä sanonut edes sori, että juoksutti kassaa. ap
Kaipa hän halusi keventää tunnelmaa hiukan köykäisellä vitsillä. Tuskin hän jätti niitä hedelmiä varta vasten punnitsematta vaan saattoi olla hiukan omissa ajatuksissaan. Esimerkiksi mandariineja, tomaatteja ja perunoita myydään valmiiksi hinnoteiltuina omissa pakkauksissaan eikä niitä tarvitse erikseen punnita.
"Armon neiti, olen erittäin pahoillani, että virheeni tuotti Teille ylimääräistä vaivaa."
Kelpaisiko tuo anteeksipyynnöksi ko. kassaneidille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI ei ole kassojen lähettyvillä YHTÄ vaakaa näille tilanteille !
Kyllä niitä vaakoja on monessa paikassa kassojen lähellä, tosin pari vaakaa koko kassarivistöä varten ainakin meidän Cittarissa näkyy olevan.
Mutta miksi kassa lähtee pilpittämään sinne vaa'alle? Eikö se ole mokanneen asiakkaan tehtävä käydä punnitsemassa?
Arvaisin, että S-ryhmän kaupoissa asiakas kipittää ja K-ryhmän kaupoissa kassa kipittää.
Joutui? Ehkä hän palvelualttiina itse oma-aloitteisesti meni punnitsemaan. Mun käyttämässä Prismassa kassojen lähellä on karkkivaaka, ja monesti näitä punnitsematta ja hinnoittelematta jääneitä hedelmäpusseja kehotetaan sitten käymään vaaittamassa siinä karkkivaalla, kassa monesti tietää sen numeron jos nyt on joku suosittu tuote eikä kyseessä ole joku kymmenen eri lajikkeen valikoimaan kuuluva appelsiini tai omena...
Tässä Prismassa kassa siis yleensä kehottaa asiakasta käymään itse punnitsemassa, ja siinä jos on jonoa kassalla niin sillä aikaa se kassa sitten voi alkaa lukemaan seuraavan asiakkaan ostoksia koneelle... kato ne pystyy nykyään jollain tavalla keskeyttään asiakkaan ostokset välisummaan...
Että juu, rationalisointia näin...
Sattuuhan sitä... Itse jouduin itsepalvelukassalla kerran jättämään appelsiinipussin siihen kassalle, kun ei ollut enemmin asiakkaita silloin kaupassa, niin vein maksetut ostokset kassisäilöön ja kipasin takasin kauppaan ja kävin hakemassa hinnan sille appelsiinipussille... Hah.
Olipa muuten toissapäivänä harvinaisen vähän porukkaa kaupoissa, johtuiko hirveestä takatalven saapumisesta tai hoitajalakosta... hahahahahhahaahh. En oo aikoihin nähnyt prismaa niin tyhjänä.
Lidlissä kaikki punnitaan kassalla mut eihän nää suomalaiset kaupat osaa laittaa vaakaa kassalle.
Pienissä kaupoissa ei voi vaaka kyllä kovin kaukana olla...