Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus leikkaa lomarahoista 30%

Vierailija
28.09.2015 |

... Ja peruu sunnuntai- ja ylityökorvauksiin liittyvät leikkaukset. Tasapuolista kaikille ja hyvä homma! Mitä mieltä?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahaa ei pitäisi edes olla

T. Työmies

Vierailija
42/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lomarahat eli kuukauden palkka otettaisiin pois ja vielä pyhäpäiviä muutettaisiin palkattomiksi, tietäisi se n. 8 % palkanalennusta. Suostuisitteko te siihen? Vielä niin, että työaikaa samanaikaisesti lisätään. Itse en missään nimessä kannata tällaista riistämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun rahaani pitää siirtää jo valmiiksi loistavaa tulosta tekevälle työnantajalleni, kansainväliselle pörssiyhtiölle?

Vierailija
44/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:13"]

Lomarahaa ei pitäisi edes olla

T. Työmies

[/quote]

Jep, komppaan. Lomaraha on jäänne. -50 % olis ollut pare ratkaisu. T. Opettaja

Vierailija
45/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:09"]Aika reippaasti tippuu vuosipalkka kun palkaton loppiainen ja hela vielä päälle. 
[/quote] Tänään olin jostain lukevinani että ne muutettaisiinkin työpäiviksi, ei siis palkattomiksi vapaiksi. Taisi tosin olla vasta jokin ehdotus.

Vierailija
46/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mitenkään hyvä että hallitys sotkeentuu vapaan sopimisen periaatteeseen. Eikö hallitus luvannut vähentää sääntelyä ja nyt se sitten lisää sitä. Kas taakki kääntyy näin ja takki kääntyy näin. Varsinainen vellihousujen hallitus. Säälittävää.

Vierailija
47/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta loistojuttu. Mieheni on alalla, jossa erilaiset lisät muodostavat yli puolet kuukauden palkasta.

Vierailija
48/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:14"]

Jos lomarahat eli kuukauden palkka otettaisiin pois ja vielä pyhäpäiviä muutettaisiin palkattomiksi, tietäisi se n. 8 % palkanalennusta. Suostuisitteko te siihen? Vielä niin, että työaikaa samanaikaisesti lisätään. Itse en missään nimessä kannata tällaista riistämistä.

[/quote]Missä lomarahat vastaa kuukauden palkkaa?

Vierailija
49/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yksi pointti pitänyt olla se, että ilta- ja viikonlopputyön teettäminen on nykyisin monille yrityksille aivan liian kallista? Tämä ei nyt auta mitenkään siihen. Ei sillä, en itsekään pitänyt oikeudenmukaisena pelkästään em. lisien leikkaamista.

Vierailija
50/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:14"]Jos lomarahat eli kuukauden palkka otettaisiin pois ja vielä pyhäpäiviä muutettaisiin palkattomiksi, tietäisi se n. 8 % palkanalennusta. Suostuisitteko te siihen? Vielä niin, että työaikaa samanaikaisesti lisätään. Itse en missään nimessä kannata tällaista riistämistä.
[/quote]Lomaraha on eri asia kuin loma-ajan palkka.

Vierailija
51/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:11"]

Sitten voidaan poistaa kaikki lisät kun kaikki paikat on auki ma-su 24h, koska silloin on helpompi viorotyläisenkin hoitaa asioita ja kun yöllä valvoo vuorokausirytmin vuoksi niin voi tehdä mitä vaan.

[/quote]

Minustakin olisi ollut parempi että viikonloppulisät ja viikonloppuvapaat olisi poistettu.

Vierailija
52/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:11"]

Sitten voidaan poistaa kaikki lisät kun kaikki paikat on auki ma-su 24h, koska silloin on helpompi viorotyläisenkin hoitaa asioita ja kun yöllä valvoo vuorokausirytmin vuoksi niin voi tehdä mitä vaan.

[/quote]

Eihän vuorotuöläisillä ole koskaan ollut hankaluutta hoitaa asioitaan, koska heillä sattuu vapaapäiviä arkipäiville. Virka-aikana työskentelevillä on vaikeus hoitaa asioita virka-aikoina. Parempi että olisi luovuttu viikonloppuvapaista.

Vierailija
53/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kerkeästi olet kommentoimassa mutta et näköjään edes tiedä mikä lomaraha on.  Se on entinen lomaltapaluuraha eikä todellakaan kuukauden palkkaa vastaava summa.

Vierailija
54/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun rahaani pitää siirtää jo valmiiksi loistavaa tulosta tekevälle työnantajalleni, kansainväliselle pörssiyhtiölle?

[/quote]

Koska Sipilä.

Vierailija
55/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:17"]

[/quote]Missä lomarahat vastaa kuukauden palkkaa?

[/quote]

Eduskunnassa

Vierailija
56/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee ihmisten kommentointia (muuallakin kuin täällä) niin olisi ehkä jonkin lehden aiheellista tehdä juttu lomarahan ja loma-ajan palkan erosta. Kaikilla aloilla ei edes lomarahaa makseta.

Vierailija
57/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai eduskunnan kesäloma lyhennetään nyt samalla neljään viikkoon?

Vierailija
58/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Koska nyt on pakko leikata kansan ostovoimasta. Ankeat ajat jne.

Vierailija
59/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:12"]

Itsekään en tee vuoeotyötä, mutta kannatan ideaa ettei naisvaltaisilta matalapalkka-aloilta enää leikata. Arvostan kovaati vuorotyötä tekeviä, itse en siihen kykenisi. Onneksi moni muu kykenee ja lisänsä ovat ansainneet kuten yöitöitäkin painavat.

[/quote]

Ihan ot, monet miehetkin tekevät vuorotyötä, etteí nyt pitäis vaan ajatella näitä naisia. Mutta kuten sanottu, menetän liksaa huolella, ehkä kestän, sossuhan sitten autta? AI niin ei auta.

Vierailija
60/98 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tässä on rummutettu näitä talkoita ja kaikkien on pakko osallistua mantraa, niin ihan ok ratkaisu. Itse olen ihan virastoaikoihin töissä, mutta ratkaisu on mielestäni tasapuolinen ja siedettävä.  Saa nyt vaan nähdä mitä muuta tulevaisuus tuo tullessaan, koska vahvasti ilmassa silti leijuu se että työtekevien etuja halutaan täällä leikata paljon rajummalla kädellä. Hieman tässä siis huolestuttaa että kyseessä on vasta alkusoittoa paljon isommille asioille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi