Tytär 16v valehdellut että antamani rahat on olleet ratsastustunneille
Annoimme 19 tunnin kerran tunteihin rahat, 280€. Tyttö oli suostutellut vanhemman kaverinsa esittämään ratsastuksenopettajaa joka sitten soitti välillä, kuinka nyt on harjoiteltu estehyppyjä ja muita. En mieheni kanssa tiedä mitään ratsastuksesta niin läpi meni.
Kiinni jäi sillä tavalla kun ns. ratsastuksenopettajan puhelimesta kuului kikatusta ja kuulin tyttöni äänen sieltä. Luuri jäänyt auki.
Oikeasti ollut shoppailemassa, juomassa, ostanut kavereille kaikkea.
Olen niin pettynyt. Enää en anna rahaa Jos tarvitsee jonkin vaatteen/tavaran niin ostan sen. Itkettää ja harmittaa.
Kommentit (38)
Minä kertoisin tytölle kuinka monta tuntia jouduin työskentelemään noiden rahojen eteen. Ehkä se vähän laittaisi ajattelemaan.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:37"]Minä kertoisin tytölle kuinka monta tuntia jouduin työskentelemään noiden rahojen eteen. Ehkä se vähän laittaisi ajattelemaan.
[/quote]
Mä laittaisin tytön maksamaan ne tulevista palkkarahoistaan.
Voisit lähettää tytön lastenkotiin tai antaa adoptoitavaksi. Lähettäisi jonnekin Ambomaalle hubabubaneekereitten kanssa elämään niin oppisi olemaan ihmisiksi.
Tyhmä tytär joka jäi alokasmaisen virheen takia kiinni, vielä tyhmempi mutsi kun uskoo moista soopaa. Ilmeisesti tyhmyys on kuitenkin vähenemässä joten eteenpäin mennään.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:21"]
Eikö käteisellä maksaminen ihmetyttänyt yhtään?
Tyhmä tyttö, edestään löytää
[/quote]
No mitäs ihmeellistä tuossa on? Aika monestikin maksetaan käteisellä, jos käydään vaikka vähän vaan ratsastamassa silloin tällöin jollain hevostilalla eikä olla missään kurssilla tms.
Ehdotan, että tyttö korvaa rahat sinulle tekemällä ylimääräisiä kotitöitä.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:54"]
[/quote]
No mitäs ihmeellistä tuossa on? Aika monestikin maksetaan käteisellä, jos käydään vaikka vähän vaan ratsastamassa silloin tällöin jollain hevostilalla eikä olla missään kurssilla tms.
[/quote]
Mä jotenkin ymmärsin että kyseessä oli kertamaksu. Silloin käteen maksaminen on outoa.
Yksittäisen tunnin maksaminen käteisellä sensijaan ihan toinen juttu. Mutta jos tyttö olis viikottain saanut sen 20 euroa( vai mikä se kertasumma) ei sillä olis kauheesti juhlittu ja osteltu kavereille.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:54"]
[/quote]
[/quote]
Ostaa 19 kerran kortin ja käy vaan silloin tällöin?
Ap on kylllä helposti vietävissä, mutta halpa talli, ei siinä mitään :)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:26"]
Meillä menee kaikki kuitit kirjanpitoon ja nuorisokin saa tuoda kuitit ostoksistaan. Rahaa kyllä saa, mutta kuitti pitää tuoda tullessaan. Suosittelen, on ihan hyvä seurata mihin perheen rahat menevät ja lisäksi teinillä ei tule kiusausta polttaa isoja summia paskaan. Noin ison summan ollessa kyseessä olisin kyllä itse mennyt paikan päälle maksamaan.
Kai teini maksaa summan takaisin?
[/quote]
periaatteessa olen samaa mieltä. Mutta toisaalta tulee mieleeni opiskelukaveri. Joskus kun käytiin ruokakaupassa pyysi muiden kuitteja tai nappasi löytämiään kuitteja vanhemmille vietäväksi. Omia kuittejaan kun ei kehdannut viedä sillä osti niin paljon tupakkaa, kaljaa ym mitä vanhemmat ei olisi hyväksyneet.
mutta kyllähän se vaikeuttaa huijaamista vaikkei estä tuo kuittipakko.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:21"]Eikö käteisellä maksaminen ihmetyttänyt yhtään?
[/quote]
Kyllä mä maksan ratsastukseni käteisellä. -ohis
[/quote]
Veronkiertoa ja ratastuksen opettajatkin on pedofiilijä vaikka olisivst naisiakin. Iloinen APn puolesta että lapsi ei sekaantunut pedofiileihin.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:25"]Oletko varma ettei tyttöäsi pakotettu tuohon? Joskus lapset yrittää ostaa kavereittensa suosion.
[/quote]
Kyllä ne nuoret osaa ihan ilman pakottamisiakin hölmöillä..
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:27"]
Ei millään pahalla, mutta toi viimeinen lause menetti uskottavuuden. Itkettää ja harmittaa, aikuista naista eli sinua vai? :D
[/quote]
Kyllä muakin vois harmittaa tollanen ihan itkunkin verran, aikuista naista. Lapsi olisi järjestelmällisesti huijannut ja tahallisesti valehdellut minulle ja käyttänyt luottamustani hyväksi, hihitellyt vielä perään. Rahasta ei nyt niinkään olisi harmi, mutta luottamukseen olisi tullut iso särö.
Ja taas menee ääliömäinen trolli-ap lävitse. Onko täällä aitoja keskusteluja enää lainkaan?
Hei ap, miten tyttäresi ja sen kaveri reagoivat tuohon kiinnijäämiseen ja miten sä käsittelit sen tilanteen? Plus tuleeko sun tyttärelle millaisia jälkiseuraamuksia?
Jos minun tyttäreni tekisi vastaavan, pyytäisin sekä tyttären että kaverin puhutteluun. Myös kaveri on osasyyllinen, kun osallistui huijaukseen - rikostoveri. Puhuttelun jälkeen soittaisin kaverin vanhemmille ja he saisivat rangaista itse lastaan, jos haluavat.
Tämän jälkeen omani saisi laatia kirjallisen suunnitelman siitä, miten ja millä aikataululla maksaa summan takaisin. Lisäksi suunnitelmassa tulisi olla seuraukset siitä, mitä tapahtuu, jos suunnitelmaa laiminlyödään. Suunnitelma hyväksytettäisiin minulla ja valvoisin sen toteuttamista.
Korkojen kera saa maksaa takaisin, sanoisin minä tuossa tilanteessa. Lisäksi jotain muuta rangaistusta päälle.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:31"]
Korkojen kera saa maksaa takaisin, sanoisin minä tuossa tilanteessa. Lisäksi jotain muuta rangaistusta päälle.
[/quote]
Yksi hyvä sanktio voisi olla se, että tytär saa meittiä ja hävetä tekojaan nurkassa yhtä monta tuntia kuin sinulta kului tuon rahasumman tienaamiseen. Se opettaa näyryyttä ja kiitollisuutta. Voi niinä tunteina miettiä, kannattiko.
Meillä maksaa 30€/ tunti, ihmettelisin kuinka halpa hinta tuo on.