Lääkäri ei kirjoittanut saikkua
Ei vaikka olen ollut kipujen takia työkyvytön kuukausikaupalla. Opiskeleminen ei ole onnistunut kun viikosta 3-4 päivää vuodepotilaana ja yössä saa nukuttua ehkä tuskaiset pari tuntia. Jatkotutkimuksia olen saanut ja tavallisia kipulääkkeitä mutta huonosti tässä käy kun opinnot eivät ole edenneet.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, että voit noin huonosti, mutta jotenkin kuulostaa nyt siltä, että se ongelma ei ole lääkäri, eikä kaikissa asioissa se vatsasikaan. Ymmärrän turhautumisesti, mutta tämä avautuminen ei tuo sulle mitään, eikä tuo asenne paranna vointiasi.
Vaikka keskityn tässä ketjussa negatiiviseen puoleen, asenteeni on paljon valoisampi kuin siitä ilmenee ja vointini on paljon, PALJON parempi kuin talvella - oloni on lähes terve. Näitä hallinnollisia asioita voi myös hieman sumplia takautuvasti näitä asioita ja olen onnekseni hakenut kesäksi töitä tutusta paikasta jonne viime kesän jälkeen toivottiin tulemaan taas, uskon sen saavani mutta voisi olla paikallaan hieman keskustella lääkärin kanssa tuosta lääkityksestä että varmasti pystyisin ne myös hoitamaan, kunpa saisi ajan pian. Tällä hetkellä kuitenkin myös jurppii tilanteeni ennen kuin siitä on lopullinen selvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin opiskelija tarvitsee sairaslomaa kun opiskelijan ei ole taloudellisesti järkevää hakea edes sairauspäivärahaa ellei sairasloman yhtäkestoinen jakso ole vähintään 2 kuukautta?
Jos opintosuorituksia ei tule, tuet katkaistaan ja voidaan jopa periä takaisin. Myös opiskeluoikeus kuluu.
Ja se saikkupaperi muuttaa tämän tilanteen miten? Ei niin millään lailla. Jos opintosuorituksia ei tule, opintotukia ei makseta.
Silloin ollaan sairaslomalla ja nuo yllämainitut eivät uhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kipuja?
Vatsa. Ja niinkuin voit päätellä, ei todellakaan mitään ihan pieniä.
Kuinka vatsakipu voi kestää kuukausia? Ja vielä niin että työkyky menee.
Näköjään voi. Onneksi on alkanut viimein hellittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, että voit noin huonosti, mutta jotenkin kuulostaa nyt siltä, että se ongelma ei ole lääkäri, eikä kaikissa asioissa se vatsasikaan. Ymmärrän turhautumisesti, mutta tämä avautuminen ei tuo sulle mitään, eikä tuo asenne paranna vointiasi.
Vaikka keskityn tässä ketjussa negatiiviseen puoleen, asenteeni on paljon valoisampi kuin siitä ilmenee ja vointini on paljon, PALJON parempi kuin talvella - oloni on lähes terve. Näitä hallinnollisia asioita voi myös hieman sumplia takautuvasti näitä asioita ja olen onnekseni hakenut kesäksi töitä tutusta paikasta jonne viime kesän jälkeen toivottiin tulemaan taas, uskon sen saavani mutta voisi olla paikallaan hieman keskustella lääkärin kanssa tuosta lääkityksestä että varmasti pystyisin ne myös hoitamaan, kunpa saisi ajan pian. Tällä hetkellä kuitenkin myös jurppii tilanteeni ennen kuin siitä on lopullinen selvyys.
Et kuitenkaan vastannut kysymykseen, että pyysitkö sairaslomaa. Annoit ymmärtää että et pyytänyt. Teit tästä asiasta aloituksen tänne. Lääkäri ei antanut saikkua.
Jos se saikku nyt on niin tärkeä asia, mikset soita terveysasemalle/lääkäriasemalle ja jätä lääkärille viestiä, että et koe olevasi työkykyinen (vaikket olekaan töissä) ja pyydä sairaslomaa. Varmaan saat sen parin päivän saikun, joka nyt tuntuu olevan todella tärkeää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kipuja?
Eikö tuota nyt tutkita jo kiireellisenä tapauksena?
Pari päivystysreissuakin on tehty syksyn-talven aikana. Korona on kuormittanut terveydenhuoltoa valtavasti, kun tieto minusta on että henki ei ole lähdössä ja ne pahimmatkin kivut menivät aikanaan ohi ja lääkkeillä olivat kuitenkin sen verran siedettäviä vielä että itsemurha ei houkutellut parannuskeinona niin. Sillä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt käsitä väärin, mutta jos olet oloasi kuvaillut lääkärillekin noin, niin ei ihme että hän ei ymmärtänyt sinulle sairaslomaa määrätä. Hienoa joka tapauksessa että olosi on jo parempi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kuitenkaan vastannut kysymykseen, että pyysitkö sairaslomaa. Annoit ymmärtää että et pyytänyt. Teit tästä asiasta aloituksen tänne. Lääkäri ei antanut saikkua.
Jos se saikku nyt on niin tärkeä asia, mikset soita terveysasemalle/lääkäriasemalle ja jätä lääkärille viestiä, että et koe olevasi työkykyinen (vaikket olekaan töissä) ja pyydä sairaslomaa. Varmaan saat sen parin päivän saikun, joka nyt tuntuu olevan todella tärkeää sinulle.
En pyytänyt sanallisesti mitään, kerroin kyllä tarkkaan oireeni ja mainitsin että opiskelu ei onnistu lainkaan. Tämä tapahtui viime syyskaudella. Minulla edellinen yritykseni opiskella kaatui sairastumiseen - ihan eri alan tauti, vakava mutta se onneksi parani. Muuten en olisi opiskelijana nyt. Lääkäri säästeli saikkua silloinkin vaikka kehotti suoraan "mene kotiin perheesi luo lepäämään". Ovat muuten olleet muuten ammattitaitoisia ja oikeasti mukavia nämä minua hoitaneet lääkärit, mutta sillä saikun puutteella on ollut TODELLA raskaita seurauksia minulle taloudellisesti ja sosiaalisesti. Tämä koko ketju on hieman itseterapointia sen trauman kanssa.
Olen jättänyt soittopyynnön hoitavalle lääkärille tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt käsitä väärin, mutta jos olet oloasi kuvaillut lääkärillekin noin, niin ei ihme että hän ei ymmärtänyt sinulle sairaslomaa määrätä. Hienoa joka tapauksessa että olosi on jo parempi!
Hoitosuhde alkoi viime syksyllä, sen jälkeen on rampattu tutkimuksia ja muuta. Pahoittelen että tämä ei ilmennyt aloituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vaiva on korvien välissä.
Minulla oli joskus sellaistakin ja tiedän itse että ei ole. Enää. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kipuja?
Jos vatsakivut on kuvaamasi kaltaiset, ettet pysty muka töihin etkä opiskelemaan, vaikuttaa tämä tarina jokseenkin epätodelliselta. Minkä diagnoosin sait, ilman sitä sinun on turha tänne kirjoitella ja hakea joko sympatiaa tai sääliä. Diagnoosi oli siis mikä?
Kuulostaa kyllä, että ne lääkkeet, joita ap:lle on määrätty, on psyykkisiin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö diagnoosiakaan.
Todennäköinen diagnoosi on nyt yhden tutkimuksen jälkeen. Ja se ei parane, tutkimuksen suorittanut lääkäri sanoi että tälle ei mitään voida että yhtä tyhjän päällä ollaan vaikka tieto on lisääntynyt.
Mikä se diagnoosi on?
Ymmärrät varmaan jos en kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kipuja?
Jos vatsakivut on kuvaamasi kaltaiset, ettet pysty muka töihin etkä opiskelemaan, vaikuttaa tämä tarina jokseenkin epätodelliselta. Minkä diagnoosin sait, ilman sitä sinun on turha tänne kirjoitella ja hakea joko sympatiaa tai sääliä. Diagnoosi oli siis mikä?
Niin minäkin toivoisin että tämä ei olisi totta. Diagnooseistani en tykkää puhua mutta niitä on tehty, kaksi itse asiassa, tämä kivun syy ja oheissairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kipuja?
Ei se ihan kirjaimellisesti putkeen olekaan, vaan joskus rauhoittui muutamiksi päiväksi. Nyt alkaa viimeisen muutaman viikon aikana olla asettunut, tulee harvemmin kuin kerran viikossa enää tarvetta kipulääkkeille ja pienempinä annoksina kuin ennen.
Vatsakipuun kipulääkkeitä? Onko siinä mahdollinen syy kipuihin. Alkaa paranemaan kun kipulääkkeiden syönti vähenee. Parantuisikohan kokonaan jos jätät lääkkeet pois.
Kipua lievitetään kipulääkkeillä ja niitä minulle ensimmäisellä päivystyskäynnillä jo kirjoitettiin.
Mikä vatsassa sattuu? Mua auttaa lämpöpussi jos kramppaa. Oletko kokeillu?
Vierailija kirjoitti:
Mikä vatsassa sattuu? Mua auttaa lämpöpussi jos kramppaa. Oletko kokeillu?
Kokeilin joskus, se ei kipuun auttanut. Sitten kun kipu rauhoittui se oli kyllä mukava apu rentouttamaan kiristeltyjä vatsalihasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kipuja?
Miksei voisi kestää kuukausia?
Minun äitillä vatsakipu kesti 6 vuotta.
Tyrä löytyi lopulta. Sisäelimetkin oli mahassa siirtynyt tyrän edestä pois.
Äiti melkein kuoli.
Endometrioosi?
Kunnon kipulääkeet. Ei ne miedot mitään auta, kun on kovista kivuista kyse.
Ja se saikkupaperi muuttaa tämän tilanteen miten? Ei niin millään lailla. Jos opintosuorituksia ei tule, opintotukia ei makseta.