Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri ei kirjoittanut saikkua

Vierailija
07.04.2022 |

Ei vaikka olen ollut kipujen takia työkyvytön kuukausikaupalla. Opiskeleminen ei ole onnistunut kun viikosta 3-4 päivää vuodepotilaana ja yössä saa nukuttua ehkä tuskaiset pari tuntia. Jatkotutkimuksia olen saanut ja tavallisia kipulääkkeitä mutta huonosti tässä käy kun opinnot eivät ole edenneet.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaiva on korvien välissä.

Mieti vähän mitä kirjoitat.

Mun kaverin maha oli kipeä monta kuukautta. Viimein kun vika löytyi oli jo myöhäistä.

Kaverini kuoli 26 vuotiaana.

Vierailija
42/47 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kipuja?

Vatsa. Ja niinkuin voit päätellä, ei todellakaan mitään ihan pieniä.

Jos vatsakivut on kuvaamasi kaltaiset, ettet pysty muka töihin etkä opiskelemaan, vaikuttaa tämä tarina jokseenkin epätodelliselta. Minkä diagnoosin sait, ilman sitä sinun on turha tänne kirjoitella ja hakea joko sympatiaa tai sääliä. Diagnoosi oli siis mikä?

Niin minäkin toivoisin että tämä ei olisi totta. Diagnooseistani en tykkää puhua mutta niitä on tehty, kaksi itse asiassa, tämä kivun syy ja oheissairaus.

Eikö lääkärikään tykännyt puhua antamistaan diagnooseista. Diagnoosisi ovat sen kaltaisia, ettevät ne ehkä kuitenkaan ole tänne kirjoittamasi kaltaisia ja muutenkin, olethan jotenkin käsittämätön tyyppi, täältä haet apua, etkä paljasta diagnoosia. Minun diagnoosi on se, että kaipaat vain kirjoituskavereita, tuleeko sinun pitkäksi aika. Tee jotain hyödyllistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kipuja?

Vatsa. Ja niinkuin voit päätellä, ei todellakaan mitään ihan pieniä.

Jos vatsakivut on kuvaamasi kaltaiset, ettet pysty muka töihin etkä opiskelemaan, vaikuttaa tämä tarina jokseenkin epätodelliselta. Minkä diagnoosin sait, ilman sitä sinun on turha tänne kirjoitella ja hakea joko sympatiaa tai sääliä. Diagnoosi oli siis mikä?

Niin minäkin toivoisin että tämä ei olisi totta. Diagnooseistani en tykkää puhua mutta niitä on tehty, kaksi itse asiassa, tämä kivun syy ja oheissairaus.

Eikö lääkärikään tykännyt puhua antamistaan diagnooseista. Diagnoosisi ovat sen kaltaisia, ettevät ne ehkä kuitenkaan ole tänne kirjoittamasi kaltaisia ja muutenkin, olethan jotenkin käsittämätön tyyppi, täältä haet apua, etkä paljasta diagnoosia. Minun diagnoosi on se, että kaipaat vain kirjoituskavereita, tuleeko sinun pitkäksi aika. Tee jotain hyödyllistä!

En hae apua, voit lukea viestini 29 jossa taustoitan asioita. Nuo saamani diagnoosit selittävät ainakin tyydyttävästi sen miksi minulla tulee kipuja sinne ja miten ne voivat olla niin h*lvetin kovia. Jos luet ketjun niin olen myös paranemaan päin, kuten mainittu, vaikka parannuskeinoa ei olekaan niin terveillä elintavoilla, tarkalla ruokavaliolla ja laihduttamalla oireita voi saada lievennettyä. Kun ruokahalu katoaa täysin laihduttaminen on ollut hyvin helppoa, suorastaan automaattista. Oikeammin laihtuminen siis.

Vierailija
44/47 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kipujen syy on selvillä? Endometrioosi? Ärtyvä suoli? Tulehduksellinen suolistosairaus? Jos vaiva on jatkunut toimintakykyä rajoittavana noin pitkään, niin vaaditaan pääsyä jatkotutkimuksiin tai mennään yksityiselle saamaan diagnoosi.

Vatsakipu on niitä kipuja, joihin lähtökohtaisesti ei kipulääkkeitä edes määrätä, ellei syy ole selvillä. Nyt olisi siis sairauslomaa olennaisempaa saada diagnoosi, selvyys ja hoito, vaikka sairauslomakin tietysti voi olla tarpeen, jos olet kivun vuoksi työkyvytön.

Vierailija
45/47 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kipujen syy on selvillä? Endometrioosi? Ärtyvä suoli? Tulehduksellinen suolistosairaus? Jos vaiva on jatkunut toimintakykyä rajoittavana noin pitkään, niin vaaditaan pääsyä jatkotutkimuksiin tai mennään yksityiselle saamaan diagnoosi.

Vatsakipu on niitä kipuja, joihin lähtökohtaisesti ei kipulääkkeitä edes määrätä, ellei syy ole selvillä. Nyt olisi siis sairauslomaa olennaisempaa saada diagnoosi, selvyys ja hoito, vaikka sairauslomakin tietysti voi olla tarpeen, jos olet kivun vuoksi työkyvytön.

Jatkotutkimuksia on tehty, selittävät diagnoosit (en tykkää niistä tarkemmin puhua) löytynyt ja vaiva lieventynyt merkittävästi - vertautunut viime viikkoina suunnilleen pahaan migreeniin. Silti, olen aika ongelmissa sen kanssa että en ole saanut opiskeltua koko lukuvuotena ja lääkäri ei syksyllä sitä saikkua kirjoittanut. Näitä voi hieman järjestellä jälkenpäinkin mutta tällä hetkellä tilanteeni suoraan sanoen v*tuttaa.

Vierailija
46/47 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on sairauslomalla, ei voida potkia pois töistä eikä kai oikein opiskelupaikastaan (ainakaan jos opiskelupaikka on te-rahoitteinen). Voi olla vaikka koko kurssin suurin piirtein sairauslomalla, eikä pois potkita, näyttökokeissa riittää kun rimaa hipoen pääsee läpi ja jonkinlaiset kirjalliset työt on tehnyt.

Kätevää, rahaa tulee ja ollaan mukamas tutkintoa suorittamassa. Jotkut ne osaavat.

Vierailija
47/47 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet uudelleen, uudelle lääkärille ja pyydät heti sairaslomaa unettomuuden ja kipujen sekä sairauden selvityksen ajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi