Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala tilanne kun päädyin parhaan ystäväni aviomiehen kanssa sänkyyn

Vierailija
07.04.2022 |

Tavattiin sattumalta ravintolassa ja oltiin molemmat tosi humalassa. Tunnen syyllisyyttä tapahtuneesta mutten voi kertoa asiasta ystävälleni. Muita joille on tapahtunut samoin? Helpottaakohan tämä syyllisyys ajan myötä?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti kadut mitä teit niin järjestät itsesi, miehesi, "ystäväsi" ja hänen miehensä yhteen jossa kerrotte mitä tapahtui ja anotte anteeksiantoa. Joko saatte anteesi tai sitten ette.

Pelkään että menettäisin parhaan ystäväni

Tämän takia minä en kertonut ja tästä on nyt aikaa 30 vuotta ja ystäviä ollaan edelleen. Hänellä on kyllä jo kolmas mies menossa. Onneksi sen ensimmäisen takia ei mennyt ystävyys. 

Tämä on tosi lohdullista. Kuinka kauan sinulla meni että olit päässyt yli syyllisyydestä? Itsellä tapahtuneesta vasta muutama kuukausi.

Miksi sinä kuuntelet pettäjää? Haluatko nyt tässä tilanteessa olla mahdollisimman reilu kaveriasi kohtaan vai jatkaa itsekästä käyttäytymistäsi? Ihan oikeasti. Sinun ystäväsi ansasee tietää siitä, että hänen miehensä ei ole uskollinen. Hänellä on oikeus päättää itse, millaisen miehen kanssa on. Jos tämä mies on valmis pettämään ystävääsi hänen parhaan kaverin kanssa, niin missä kaikessa muussa tämä mies on epärehellinen ystävällesi? Sinä mokasit tosi pahasti, ja hintana siinä voi olla tämä ystävyys. Mutta yritä nyt hetki miettiä kaveriasi äläkä itseäsi.

Vai että ihan OIKEUS tietää. Eli haluat siis mahdollisimman paljon pahaa tälle ap:n ystävälle? Jos hän saa tietää, hänen sydämensä särkyy ja hän menettää ehkä kumppaninsa, ystävänsä ja luottamuksensa ihmisiin. Yhden kännipanon takia. Tosi ystävä pitäisi nyt suunsa supussa, kärsisi ihan yksin omantunnon tuskat ja säästäisi kaverinsa parisuhteen. Se joka tuossa tilanteessa menee kertomaan ystävälleen, haluaa vaan satuttaa ja näyttää että sainpas miehesi sänkyyn. Korkeintaan lieventää omaa omatuntoaan, mikä ei sekään ole eettisesti oikein. Älä ap kuuntele näitä vauvapalstan mammoja. Nämä eivät oikeasti halua kenellekään hyvää, vaan kaikissa ketjuissa näkyy sama toive, että mahdollisimman moni parisuhde päättyisi. Jos mies on pettänyt vain tähän yhden kerran kännissä, niin sen takia ei kannata hajottaa kaikkea. Jos taas on tapana, niin eiköhän jää kiinni ennemmin tai myöhemmin tai ap:n ystävä ala aavistella jotain. Jos olisin itse ap:n ystävä, niin en todellakaan haluaisi tietää tällaista! Menettää sekä ystävääni että miestäni yhden idioottimokan takia, jota luultavasti molemmat katuu.

Jatkan vielä. Kumpi tässä kärsisi enemmän, jos ap menisi kertomaan ystävälleen? Ap menettäisi ainoastaan tämän ystävän. Ystävä taas menettäisi ehkä kaiken. Ei missään nimessä oikein mennä nyt kertomaan.

Tämä. On varmasti kaikille osapuolille parempi kun ei kerrota vahingosta.

Vierailija
142/152 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan haluaisi tietää, jos ystäväni on kerran kännipäissään kiksauttanut mieheni kanssa. Eri asia, jos useammin toistunut, mutta tuota yhtä kertaa en haluaisi tietää. 

Eli sun ystäväs saa kerran kiksauttaa ukkos kanssa kunhan ei kerro. :-) Koskeeko se kaikkia sun ystäviä? Tuosta saa sen käsityksen että sinäkin saat kiksautella kerran kaveries ukkoja kunhan et kerro.

Eihän ne käytössä kulu. Pidän henkistä uskottomuutta ja pettämistä valehteluineen pahempana, kuin fyysisiä satunnaisia kertoja.

Ihan samaa pettämistä ja valehtelua on ne satunnaisetkin kerrat. Valehtelee puolisolleen eikä kunnioita tippaakaan. Se on henkistä pettämistä kuten myös fyysistäkin. Fyysistä pettämistä ei ole ikinä ilman henkistä pettämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ”ystävälle” koska et ole edes hänen ystävänsä jos tuommoista teet. Kännissä oleminen ei ole syy... vaan sinun paskat moraalit ovat se oikea syy.

Vierailija
144/152 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti ei helpota. Aikoinaan petin sen aikaista kumppaniani, ja mitä kauemmin pidin asian itselläni sen enemmän se söi sisältä. Loppujenlopuksi minun oli pakko kertoa hänelle mitä olin tehnyt koska en kestänyt syyllisyyttä kumppanini edessä joka jaksoi hymyillä minulle koska ei tiennyt millaista paskaa olin. Erohan siitä tuli ja jäin porukan ulkopuolelle, mutta en voinut häntä syyttää ollenkaan. Tuhosin luottamuksen koko porukassa, ei kukaan halunnut olla tekemisissä kanssani. Nykyään on uudet hyvät ystävät ja kumppani, mutta en koskaan unohda minkälaiseen paskaan kykenin, enkä todellakaan tekisi sitä uudestaan. Omista haluista maksoin ihan helvetin ison hinnan, niin iso hinta että ihan vatsasta otti vuosia sen jälkeen. Vuosikymmenen jälkeen ei se niin paljoa satu, mutta itsellä häpeän tunne on aina niinä hetkinä kun se keissi käy mielessä.

Jos tuollaista paskaa voi pitää itsellään eikä kertoa niille kenet on pettänyt, on heille erikoispaikka helvetissä. Tuskin minäkään taivaaseen pääsen, mutta vähintä mitä tuollaisen paskatempun jälkeen voi tehdä, on antaa pallo niille ketä on puukottanut selkään. Sinä sait mitä halusitkin, voisit vaikka vaihteeksi ajatella mitä kaverisi haluaa. Olisiko totuus sinusta ja kaverisi kumppanista?

Jokainen mokaa joskus, yleensä nuoruuttaan ja typeryyttään. Ei ole mitään syytä miksi sellaisen pitäisi varjostaa koko loppuelämää. Itsekin olen virheeni tehnyt, ja minua kohtaan on tehty väärin. Asiat on anteeksi annettu, ja ymmärretty ettei kukaan ole täydellinen. En soimaa itseäni keskenkasvuisuudesta, enkä muitakaan, elämä on liian lyhyt sellaiseen kaunankantoon ja itsesäälissä rypemiseen.

Juuri näin. Onko tämä av-palsta täynnä jotain yli-ihmisiä, jotka ei koskaan elämässään ole tehneet virheitä? Ja joilla on varaa tulla tuomitsemaan toisia kuin mikäkin Jumala. No, onneksi olkoon jos olet virheetön. Minä en ainakaan voi heittää ap:n päälle ensimmäistä kiveä. Toista alentamalla ei voi myöskään nostaa itseään. Sehän tämän palstan tarkoitus tuntuu olevan, kun pääsette sanomaan toisille kuinka pahoja ihmisiä nämä ovat niin voitte tuntea itsenne paremmiksi. Minä en ainakaan ole yhtään parempi ihminen kuin ap ja olen tehnyt myös virheitä elämässäni. Mitä hyödyttää avata tällainen keskustelu ja tulla kertomaan ap:lle kuinka hirvittävä ihminen tämä on? Siis oikeasti?

Ei tietenkään olla yli-ihmisiä. Minä esimerkiksi petän takaisin ja teen sen mahdollisimman törkeästi.

Vierailija
145/152 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan haluaisi tietää, jos ystäväni on kerran kännipäissään kiksauttanut mieheni kanssa. Eri asia, jos useammin toistunut, mutta tuota yhtä kertaa en haluaisi tietää. 

Minä haluaisin tietää.

Vierailija
146/152 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa salasuhdetta.

Vierailija
147/152 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sun ystäväs saa kerran kiksauttaa ukkos kanssa kunhan ei kerro. :-) Koskeeko se kaikkia sun ystäviä? Tuosta saa sen käsityksen että sinäkin saat kiksautella kerran kaveries ukkoja kunhan et kerro.

Eihän ne käytössä kulu. Pidän henkistä uskottomuutta ja pettämistä valehteluineen pahempana, kuin fyysisiä satunnaisia kertoja.

Ihan samaa pettämistä ja valehtelua on ne satunnaisetkin kerrat. Valehtelee puolisolleen eikä kunnioita tippaakaan. Se on henkistä pettämistä kuten myös fyysistäkin. Fyysistä pettämistä ei ole ikinä ilman henkistä pettämistä.

"Henkinen uskottomuus" on henkistä, fyysinen sekä fyysistä että henkistä.

Jos tekee mieli toista, se on aivan eri asia kuin se, että sekä haluaa että panee toista.

En yhtään ymmärrä noita puolisonsa ajatusten kyttääjiä. Minun mieheni saa ajatella ihan mitä haluaa, tärkeintä että meillä kahdella menee hyvin yhdessä.

Vierailija
148/152 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin tietää.

Minäkin haluaisin ehdottomasti tietää.

Pitää kertoa ja ottaa vastuu tekosistaan.

Jos pettäminen paljastuisi vasta vuosien kuluttua, olisi tosi vaikeaa päästä yli siitä, että minulle olisi valehdeltu vuosia, ja olisin rakentanut suhteen valheelle.

Lähtisin, todennäköisesti molemmissa tapauksissa. Humala ei ole (teko)syy, eikä muutenkaan humalahakuiset kiinnosta.

Vierailija
149/152 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti kadut mitä teit niin järjestät itsesi, miehesi, "ystäväsi" ja hänen miehensä yhteen jossa kerrotte mitä tapahtui ja anotte anteeksiantoa. Joko saatte anteesi tai sitten ette.

Pelkään että menettäisin parhaan ystäväni

Tämän takia minä en kertonut ja tästä on nyt aikaa 30 vuotta ja ystäviä ollaan edelleen. Hänellä on kyllä jo kolmas mies menossa. Onneksi sen ensimmäisen takia ei mennyt ystävyys. 

Tämä on tosi lohdullista. Kuinka kauan sinulla meni että olit päässyt yli syyllisyydestä? Itsellä tapahtuneesta vasta muutama kuukausi.

Miksi sinä kuuntelet pettäjää? Haluatko nyt tässä tilanteessa olla mahdollisimman reilu kaveriasi kohtaan vai jatkaa itsekästä käyttäytymistäsi? Ihan oikeasti. Sinun ystäväsi ansasee tietää siitä, että hänen miehensä ei ole uskollinen. Hänellä on oikeus päättää itse, millaisen miehen kanssa on. Jos tämä mies on valmis pettämään ystävääsi hänen parhaan kaverin kanssa, niin missä kaikessa muussa tämä mies on epärehellinen ystävällesi? Sinä mokasit tosi pahasti, ja hintana siinä voi olla tämä ystävyys. Mutta yritä nyt hetki miettiä kaveriasi äläkä itseäsi.

"Lätäkön pohjasakka veljeilee lammikon pohjasakan kanssa", vai miten se nyt menikään.

Vierailija
150/152 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia huoratyttöjä löytyy paljon. Sääliksi käy petettyä naista. Hän ansaitsisi parempaa.

Ja mielestäsi miehet ovat aina syyttömiä osapuolia?

Ei suinkaan.

Tässä nyt vain käsitellään ap:n tilannetta ja osuutta.

Yritetään saada ap ymmärtämään, ettei hänellä ole enää "parasta ystävää" vaan suhteen irvikuva, joka ei enää perustu ystävyyteen vaan valheeseen.

Vierailija
151/152 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tehtiin noin. Niitä seurauksia kannoin vuosikausia mukana.

Varmasti siinä avioliittossakin on ollut jotain vikaa jos kumppani pettää

Maailman vanhin puolustus-klisee.

Vierailija
152/152 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa salasuhdetta.

Ei jatketa. Yritetään mennä tästä eteenpäin ihan niin kuin ennenkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi