Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SILTA 3. kausi

Vierailija
27.09.2015 |

1. jakso alkaa tänään klo 22, aiotko katsoa?
Harmi, ettei Martin R. ole enää sarjassa.

Kommentit (1371)

Vierailija
1241/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni hieno lopetus hienolle kaudelle! Ehkä pienen pieni pettymys oli päällimmäinen tunne, kun paljastui Emilin toimineen yksin. Kaikkien täällä esitettyjen spekulaatioiden jälkeen pettymyksen tunne ei ole tosin mikään ihme :D Saga ja Henrik puolestaan tuli viime yönä uniinkin, on ne vaan ihania <3 Jännä tosiaan nähdä mitä 4. kaudella tapahtuu, jos sitä edes tehdään! Muutama kysymys jäi auki tällä kaudella, vastatkaahan jos tiedätte vastauksen:

- Kuka tappoi Lukaksen?

- Mitä asiaa oikeuslääkärillä oli Linnille? Alicestako?

- Aiheuttiko joku tahallaan Hansin tilan heikkenemisen?

- Oliko Gustav mukana jutussa ja jos ei, niin miksi oli niin outo?

- Oliko Claes hautaamassa isäänsä, kun hänellä oli lapio?

Lucaksen kuvaa näytettiin Emilille joka myönsi ampuneensa myös hänet. Muakin jäi vaivaamaan se oikeuslääkärin vierailu, luulin että vapauttaa Sagan mutta ilmeisesti oli just päin vastoin. Miten Gustav oli outo? Mun mielestä taas ei. Näissä henkilöissä annettiin hienovaraisia vihjeitä että olisivat olleet jotenkin mukana mutta päättely jätettiin katsojalle. Esim. tuo Claesin lapio.

Sorry, sekoitin Lucaksen siihen Jeannetten uhkapelaaja poikaystävään. En muistanut sen pojan nimeä. Sorry...

Vierailija
1242/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi epäselväksi miksi Emil soitti ja antoi vihjeen poliiseille liittyen Freddien taidekokoelmaan ja murhiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Emil pölli klemmarin, olin varma että viiltelee itseään, pääsee sairaalaan ja karkaa sieltä, ja taas on Freddy ja vauva vaarassa. Mutta menikin sitten yksinkertaisempaa kaavaa. 

Vierailija
1244/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi epäselväksi miksi Emil soitti ja antoi vihjeen poliiseille liittyen Freddien taidekokoelmaan ja murhiin?

Halusi että Freddie tajuaisi yhteyden taideteoksiinsa. Ehkä Freddien olisi pitänyt alkaa miettiä, että onkohan se minun poikani joka taiteilee, kerranhan luovutin siementä.." :D 

Vierailija
1245/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusi että Freddie tajuaisi yhteyden taideteoksiinsa. Ehkä Freddien olisi pitänyt alkaa miettiä, että onkohan se minun poikani joka taiteilee, kerranhan luovutin siementä.." :D 

Minusta Emil halusi sairaalloisesti huomiota. Tavallaan vähän niinkuin variaatio munchausenin syndroomasta?

Vierailija
1246/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, itse asiassa kun Freddieltä tivattiin, onko hän vuonna 1984 ollut sukupuoliyhteydessä Annika Melanderin äidin kanssa, Freddie olisi voinut sanoa että valitettavasti en, mutta neljä vuotta myöhemmin luovutin hiukan spermaa tämän niin ikään murhatun Helle Ankerin klinikalla.

Vierailija
1247/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Draaman lait eivät yksinkertaisesti salli Sagan olevan paha, eivät edes "erehtyä" niin traagisesti, että hänestä tulee omaistensa kuolemaan jotenkin syypää. 

Martin voi olla tappaja, Henrikistäkin voi paljastua jotakin, mutta Saga on suuressa mittakaavassa viaton (toki tekee pieniä virheitä hänkin, kuten sarjan edetessä on nähty).

Mitkä draaman lait? Umpiklassiset, ikivanhat  draaman osatekijät (tarkalleen ottaen hamartia ja anagnoris) nimenomaan ilmenisivät tässä, jos Saga vielä paljastuisi kauhealla tavalla erehtyneeksi. Mutta en itsekään ihan usko siihen, myönnetään. Kunhan pyörittelen ajatuksia päässäni.

Vierailija
1248/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni hieno lopetus hienolle kaudelle! Ehkä pienen pieni pettymys oli päällimmäinen tunne, kun paljastui Emilin toimineen yksin. Kaikkien täällä esitettyjen spekulaatioiden jälkeen pettymyksen tunne ei ole tosin mikään ihme :D Saga ja Henrik puolestaan tuli viime yönä uniinkin, on ne vaan ihania <3 Jännä tosiaan nähdä mitä 4. kaudella tapahtuu, jos sitä edes tehdään! Muutama kysymys jäi auki tällä kaudella, vastatkaahan jos tiedätte vastauksen:

- Kuka tappoi Lukaksen?

Lucaksen kuvaa näytettiin Emilille joka myönsi ampuneensa myös hänet. Muakin jäi vaivaamaan se oikeuslääkärin vierailu, luulin että vapauttaa Sagan mutta ilmeisesti oli just päin vastoin. Miten Gustav oli outo? Mun mielestä taas ei. Näissä henkilöissä annettiin hienovaraisia vihjeitä että olisivat olleet jotenkin mukana mutta päättely jätettiin katsojalle. Esim. tuo Claesin lapio.

Mä oletin, että oikeuslääkäri tuli kertomaan Alicen löytymisestä, kun tiesi Henrikin perheen tarinan. 

Vierailija
1249/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Alice aikoi? "Silloin oli tuiki tavallinen arkipäivä. Lähdin töihin. Teidän äitinne aikoi... Äitinne oli aikeissa..."

Henrik huusi Sagalle: "Tarvitsen sinua." Ei huutanut: "Rakastan sinua." Kohtauksen jälkeen näytettiin Sagaa ja Henrikiä ratkomassa Alicen ja tyttöjen tapausta. Siihen Henrik tarvitsee Sagaa. Entä muuhun?

Minulle tuli jopa tunne, että Alice oli jättämässä Henrikiä...

En usko. Henrik vaan alkoi itkeä, kun mietti sitä että oli aivan tavallinen päivä, isä lähti töihin, äiti aikoi tehdä omia arkipäivän juttujaan (lapset kouluun ja itse töihin?) ja sitten tapahtui jotain ja äiti päätyi kuolleena Ruotsiin maan alle. Sai nyt varmuuden että vaimo kuoli ja on turhaan toivonut että palaa kotiin. Vähempikin olisi kestämätöntä. 

Vierailija
1250/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Alice aikoi? "Silloin oli tuiki tavallinen arkipäivä. Lähdin töihin. Teidän äitinne aikoi... Äitinne oli aikeissa..."

Henrik huusi Sagalle: "Tarvitsen sinua." Ei huutanut: "Rakastan sinua." Kohtauksen jälkeen näytettiin Sagaa ja Henrikiä ratkomassa Alicen ja tyttöjen tapausta. Siihen Henrik tarvitsee Sagaa. Entä muuhun?

Minulle tuli jopa tunne, että Alice oli jättämässä Henrikiä...

En usko. Henrik vaan alkoi itkeä, kun mietti sitä että oli aivan tavallinen päivä, isä lähti töihin, äiti aikoi tehdä omia arkipäivän juttujaan (lapset kouluun ja itse töihin?) ja sitten tapahtui jotain ja äiti päätyi kuolleena Ruotsiin maan alle. Sai nyt varmuuden että vaimo kuoli ja on turhaan toivonut että palaa kotiin. Vähempikin olisi kestämätöntä. [/quote

Mun mäkin luulen, yritti sanoa että. "Aikoi mennä ostamaan lapselle synttärilahjaa ", tai jotain muuta tavallista ja onnellista ja kivaa...

Vierailija
1251/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudesta. Henrik on narkomaani. Saga tietää, ettei narkomaani tunne rakkaitta, koska on koko ajan aineissa. H tarvitsee Sagaa.

Vierailija
1252/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kuka tappoi Lukaksen?

Gustav oli outo mielestäni silloin poliisiasemalla. Tuntui, että ei kertonut kaikkea kun poistuessaan loi merkitsevän katseen Henrikiin. Tämä outous on tosin ollut varmaan ihan omaa kuvitelmaa :)

Vierailija
1253/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kuka tappoi Lukaksen?

Gustav oli outo mielestäni silloin poliisiasemalla. Tuntui, että ei kertonut kaikkea kun poistuessaan loi merkitsevän katseen Henrikiin. Tämä outous on tosin ollut varmaan ihan omaa kuvitelmaa :)

Oikeuslääkärihän ei liittynyt Sagan äidin juttuun, vaan tuli kertomaan Henrikin vaimon löytymisestä. Gustaf oli varmaan tehty oudoksi katsojien hämäämiseksi.

Vierailija
1254/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jäi ristiriitainen olo. Alkujakso oli niin ahdistava, että tuskin pystyi katsomaan ja loppujakso niin tylsä, että päällimmäiseksi jäi pettymyksen tunne. Kummallista, ettei jännitettä osattu kirjoittaa viimeisen jakson loppuun saakka.

Vierailija
1255/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kuka tappoi Lukaksen?

Gustavin on ollut pakko tietää, että Annika kiusasi Emiliä. Ei kuitenkaan kertonut siitä... ehkä siksi se katse, kun jotain oleellista jäi kertomatta.

Vierailija
1256/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MUTTA MINÄ EN NYT YMMÄRRÄ. Miksi Morten Anker sanoi että syyllisiä murhiin ovat "ne muut"? Emilhän ilmeisesti toimi yksin.

Helle Anker on todennäköisesti kertonut kaikkien Freddie Holstin siemenellä hedelmöitettyjen lasten tiedot. Miksi olisi kertonut vain yhden?

Vierailija
1257/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Åsa ei paljastunut transnaiseksi... :)))

Vierailija
1258/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linn oli hyvä ja asiallinen poliisipomo ja Hansin hautajaisissa pappi puhui kauniisti.

Linn kantoi aidosti esimiehenä huolta Sagan jaksamisesta. Hän myös näki Sagan vilpittömyyden esim. siinä, kun Saga kiertelemättä tunnusti, että klemmari oli peräisin hänen Emilille allekirjoitettavaksi viemästään paperinipusta. Linn varmistui siitä, että Saga on vilpitön myös äitinsä suhteen.

Vierailija
1259/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet että kovastin lässähtänyt Sagan peppu sitten toisen tuotantokauden. Eipä tuossa enää silmäniloa normimiehelle ollut.

Vierailija
1260/1371 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa että täällä oli välillä todella naurettavaa minfo-tyyppistä spekulointia :D Joo ei paljastunut Rasmus tai joku Henrikin pano ekasta jaksosta pääpahikseksi, eikä Åsa ollut mikään transnainen.