SILTA 3. kausi
1. jakso alkaa tänään klo 22, aiotko katsoa?
Harmi, ettei Martin R. ole enää sarjassa.
Kommentit (1371)
Olisin halunnut kuulla lisää siitä mystisestä kellarista. Ja mitä ilkeää Annika oli tehnyt.
Ei sitten ollutkaan pahaa kaksosta :D eli meikkaajilla käynyt joku virhe siinä "hej pappa"-kohdassa kun ei näkynyt naarmuja vasemmalla puolella kaulaa. Eilisen jaksossa taisi Emilillä olla naarmut väärällä puolella kaulaa, vai katsoinko väärin?
Miksi Saga ja Henkka penkovat tyttärien juttua, mikseivät samalla yritä napata Sagan äidin murhaajaa. Tietenkään eivät saa sekaantua siihen, kun toinen ei ole virassa ja toista epäillään murhasta, mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sagan ja Henrikin rakkaustarina on poikkeuksellisuudessaan ja hienovireisyydessään jotenkin sydämeen käyvimpiä mitä olen vähään aikaan ruudulla nähnyt! Raa'at murhat todella jäivät tällä kaudella kakkosrooliin. Mutta se ei haittaa. Kiitos upeasta tv-kokemuksesta Sillalle!!
Minusta kyseessä ei ole mikään rakkaustarina, vaan kyse on syvästä ystävyydestä ja luottamuksesta, vaikka he seksiä harrastavatkin. Mikä tekee tästä paljon hienomman kuin tavanomaisista "mies ja nainen työkavereina -> kemiaa ilmassa -> rakastutaan" -pakkopullakertomuksista.
Olen täysin eri mieltä. Kerrankin näemme rakkauden kehittyvän ilman siirappia ja - anteeksi karkea ilmaisu - sokeaa kiimaa. Voi olla nykyviihdettä katsovalle vaikea tunnistaa.
Sagan äiti teki itsemurhan, johon lavasti tyttärensä syylliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sagan ja Henrikin rakkaustarina on poikkeuksellisuudessaan ja hienovireisyydessään jotenkin sydämeen käyvimpiä mitä olen vähään aikaan ruudulla nähnyt! Raa'at murhat todella jäivät tällä kaudella kakkosrooliin. Mutta se ei haittaa. Kiitos upeasta tv-kokemuksesta Sillalle!!
Minusta kyseessä ei ole mikään rakkaustarina, vaan kyse on syvästä ystävyydestä ja luottamuksesta, vaikka he seksiä harrastavatkin. Mikä tekee tästä paljon hienomman kuin tavanomaisista "mies ja nainen työkavereina -> kemiaa ilmassa -> rakastutaan" -pakkopullakertomuksista.
Olen täysin eri mieltä. Kerrankin näemme rakkauden kehittyvän ilman siirappia ja - anteeksi karkea ilmaisu - sokeaa kiimaa. Voi olla nykyviihdettä katsovalle vaikea tunnistaa.
Päinvastoin, se taitaa olla nykyviihdettä katsovalle vaikeaa ymmärtää, että miehen ja naisen välillä voi olla ystävyyttä, joka voi olla täysin hyvä, hieno ja tyydyttävä asia sinällään, eikä sen tarvitse johtaa mihinkään rakkaussuhteeseen. Olen kyllä tosi pettynyt, jos Sagan ja Henrikin suhde latistetaan mahdollisesti tulevalla kaudella joksikin rakkaustarinaksi tai parisuhteeksi.
Silta on niin hyvä rahasampo SVT:lle& co:lle, että eiköhän se neljäs kausikin saada aikaan. Siihen kyllä voi mennä pari vuotta, chatin mukaan.
Sarja on Nordic Noirin huipputuote ja erityisen laadukaskin vielä
Vierailija kirjoitti:
Taitava bitch.
Saga sanoi äidilleen, että äiti "sairastutti siskon ja minut". Oliko Munchausen kohdistunut myös Sagaan, vai tarkoittaako enemmän henkisesti? Viime jaksossa myös saatiin päätellä, että on istunut jäähyllä paljon hylättynä.
Varmasti äidin kaltoinkohtelu oli Saga kohdalla henkistä laatua. Saga olisi kertonut, jos äiti olisi tehnyt hänet samalla tavoin fyysisesti sairaaksi kuin pikkusiskon.
Ilman muuta hyvä että loppujaksossa annettiin aikaa Emilin tarinalle ja ennen kaikkea annettiin tilaa päähenkilöiden tarinan kehittymiselle. Pakkohan Sagan ja Henrikinkin piinalle oli saada joku huipentuma ja tarkoitus. Ja hienoa, että joku tässä ketjussa uumoili jo silloin, kun patologin pöydällä oli juuri löytynyt vanha ruumis, että olisiko Henrikin vaimo..
Freddien ja Åsan (ja vauvan) onnellinen loppu yllätti. Jeanetten kaltainen hyvishahmo on tällaisessa sarjassa aika uskomaton. On mukava ajatella, että Freddie ja Åsa eivät voi muuta kuin arvostaa lapsensa biologista äitiä.
Rasmus sai vähän palautetta..
Annika kysyi tekikö Claes hänestä katoamisilmoituksen ja Saga vastasi että ei, hän oli helpottunut kun sinua ei näkynyt. :D
Vierailija kirjoitti:
Annika kysyi tekikö Claes hänestä katoamisilmoituksen ja Saga vastasi että ei, hän oli helpottunut kun sinua ei näkynyt. :D
Se oli hyvä kohta. Annika sai miettimistä, että voiko pakottamalla saada rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, se taitaa olla nykyviihdettä katsovalle vaikeaa ymmärtää, että miehen ja naisen välillä voi olla ystävyyttä, joka voi olla täysin hyvä, hieno ja tyydyttävä asia sinällään, eikä sen tarvitse johtaa mihinkään rakkaussuhteeseen. Olen kyllä tosi pettynyt, jos Sagan ja Henrikin suhde latistetaan mahdollisesti tulevalla kaudella joksikin rakkaustarinaksi tai parisuhteeksi.
Olet vähän myöhässä pettymyksinesi :)
Vierailija kirjoitti:
Varmasti äidin kaltoinkohtelu oli Saga kohdalla henkistä laatua. Saga olisi kertonut, jos äiti olisi tehnyt hänet samalla tavoin fyysisesti sairaaksi kuin pikkusiskon.
Mulla on mielikuva, että Martin kysyi tuota joskus, ja Saga ei suostunut vastaamaan. Muistankohan omiani.
Kylmät väreet: Se, kun Henrikiä kauhistutti vielä enemmän, ettei vaimo ja lapset löytyneetkään samasta paikasta. Niinpä. On olemassa kamalampiakin vaihtoehtoja kuin oman lapsen kuolema. Hrr.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi eri mieltä, siksi tutkimus. Asia jäi auki.
Kyllä, sarjassa asia jäi auki. Katsojan on silti helppo päätellä tapahtumien kulku. Se äiti on selvä psykopaatti, joka suunnitteli huolella, kuinka saa Sagan nalkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hieno lopetus hienolle kaudelle! Ehkä pienen pieni pettymys oli päällimmäinen tunne, kun paljastui Emilin toimineen yksin. Kaikkien täällä esitettyjen spekulaatioiden jälkeen pettymyksen tunne ei ole tosin mikään ihme :D Saga ja Henrik puolestaan tuli viime yönä uniinkin, on ne vaan ihania <3 Jännä tosiaan nähdä mitä 4. kaudella tapahtuu, jos sitä edes tehdään! Muutama kysymys jäi auki tällä kaudella, vastatkaahan jos tiedätte vastauksen:
- Kuka tappoi Lukaksen?
- Mitä asiaa oikeuslääkärillä oli Linnille? Alicestako?
- Aiheuttiko joku tahallaan Hansin tilan heikkenemisen?
- Oliko Gustav mukana jutussa ja jos ei, niin miksi oli niin outo?
- Oliko Claes hautaamassa isäänsä, kun hänellä oli lapio?
Minökin olin veikannut, että Gustav olisi ollut yksi syyllinen. Mutta sen yhden katseen outous oli katsojien silmissä silti, minusta. Tilanne jossa hän oli, ja sen taustat huomioon ottaen katse voi helposti olla aika vakava, riippumatta siitä, onko syyllinen vai ei.
Minusta kaikki meni aika odotetusti. Olinkin aika varma, että kaksosta ei ole, Hansin tilaa ei pahentanut kukaan aktiivisesti, hedelmöityshoitoihin ja Helle Ankeriin ei liity tämän kummempaa saatanallisuutta, vaan se käsitys oli vain Emilin joka oli mieleltään sairas, eivätkä Rasmus ja Linn ole mitenkään roistoja vaan Rasmus on vaan pöllö ja Linn ihan ok tyyppi. Yllätyin jonkin verran ja petyinkin, kun Emil oli yksin syyllinen. Ja jäihän sinne selittämättömiä asioita. Olen edelleen sitä mieltä, että oli kummallinen sattuma että Annika alkoi stalkata Claesia juuri samaan aikan kun hänen entinen sijaisperhe"sisaruksensa" alkoi toteuttaa murhasarjaa Claesin elämään niin kiinteästi liittyvän ihmisen ympärillä. Ja eniten ihmettelen sitä, että Lilianin puhelu Sagalle ei ole tullut esiin tutkinnan yhteydessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta itseäni on aina enemmän kiinnostanutkin päähenkilöiden ihmissuhde, ja siksi olin tosi pettynyt Martin Rohden poissaoloon. Henrik on hyvä, mutta kaipasin myös Sagan ja Martinin suhteen tietynlaista huumoria (Martinin huvittuneisuutta, mitä ei nyt oikein muiden taholta tullut). Hansin kuolema oli mielestäni avian turha.
Mä taas oon tyytyväinen siitä, ettei Martin ollut tällä kaudella mukana. Martinin naureskelua Sagan sanomisille oli ihan kamalaa katsoa. Esimerkiksi, kun Saga kerran kysyi sen yön jälkeen jonka M vietti Sagalla että luuleeko Mette että Martin petti häntä. Niin Martin alkoi vaan nauramaan... Martin ihan selvästi piti Sagaa lapsena. Henrikillä ja Sagalla taas on tosi tasaväkinen suhde.
Toisaalta kyllä. Mutta kyseessä myös ikäero ja ennen kaikkea Martinin parisuhde, jota käsiteltiin aika syvästi ekalla ja tokalla kaudella. Voi myös olla, että Martinin huvittunutta ja ihmettelevää suhtautumista Sagaan tarvittiin, koska Saga ja Sagan outous oli katsojille uusi asia ja tavallaan ihmettelimme ja hymyilimme Martinin kanssa.
Parasta mielestäni olisi, että sekä Martin että Henrik olisivat mukana =D
Mielestäni Sagan ja Henrikin suhde on ystävyydestä kasvavaa rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sarjassa asia jäi auki. Katsojan on silti helppo päätellä tapahtumien kulku. Se äiti on selvä psykopaatti, joka suunnitteli huolella, kuinka saa Sagan nalkkiin.
Melko varmasti. Mutta mitä asian taustaan tulee, niin koko ajanhan takaovea pidetään auki sille mahdollisuudelle, että Saga on alusta asti ollut väärässä äitinsä munchausenin syndrooman suhteen. Sitä ei ole koskaan vahvistettu.
Mä taas oon tyytyväinen siitä, ettei Martin ollut tällä kaudella mukana. Martinin naureskelua Sagan sanomisille oli ihan kamalaa katsoa. Esimerkiksi, kun Saga kerran kysyi sen yön jälkeen jonka M vietti Sagalla että luuleeko Mette että Martin petti häntä. Niin Martin alkoi vaan nauramaan... Martin ihan selvästi piti Sagaa lapsena. Henrikillä ja Sagalla taas on tosi tasaväkinen suhde.