Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitä tekisin väkivaltaisen miehen kanssa

Vierailija
06.04.2022 |

Olen suhteessa väkivaltaisen miehen kanssa. Olen soittanut nollalinjalle ja sain sieltä neuvoja , toisen kerran kun soitin ja siellä oli eri ihminen vastaamassa niin sanoi että teetkö jotain sellaista mistä mies provosoituu. Koin tuon loukkaavana. Mut oli just hakattu.

Mies on ollut nyt kuukauden lyömättä ja tönimättä ja pyytänyt anteeksi , mutta väkivallan uhka varjostaa suhdetta paljon.

Avain oli se kun ymmärsin , mistä johtuu, tai koen että johtuu. Hänen äitinsä ja ainoa turva kuoli kun mies oli kuusi vuotta. Sen jälkeen muutti asumaan isälleen , ketä ei juuri tuntenut. Isä oli väkivaltainen ja löi usein remmillä ja nyrkillä . Isän naisystävät löi miestä ja kun mies oli tullut teini ikään, heitteli isän naista pitkin seiniä kun oli riittänyt se väkivalta. Tämän jälkeen isä suuttui ja piteli miestä (teini ikäistä) kiinni kun isän vaimo löi takaisin monta kertaa.

Uskon että tästä johtuu naisviha mikä miehellä on . Sanoo usein "isä oli nii tossu, ja antoi naisten tehä mulle mitä vaan, sotkun kasvoin ja annoin takasin , isä piteli kiinni niin että nainen hakkasi mua. Sen jälkeen muutti pois mutta naisviha jäi ja se näkyy monessa miehen tekemisessä ja haukkuu usein naisia.

Nyt on ollut asiallinen ja mietin voiko parantua , ei ole nyt käyttänyt väkivaltaa, mutta ennen heitti maahan , otti tukasta, Toni, löi, ja huusi . Juoksin sukkasillaan pakkaseen hakemaan apua kun uhkasi t a ppaa ja oli hakannut toisen miehen pahasti yhteisessä kodissamme. En tiedä mitä ajatella , jotenkin annan anteeksi kun tiedän miehen taustat ja mistä on johtunut. En vain tiedä enään. Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja miten on mennyt eteenpäin ?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit elää noin ja tehdä itsellesi noin. Mieti itseäsi lapsena, olisiko se pieni lapsi ansainnut tuollaisen elämän.

Vierailija
2/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samantekevää, mistä syystä joku toimii väkivaltaisesti. Se on aina väärin eikä sitä pidä hyväksyä - saati jäädä odottamaan seuraavaa väkivaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei tule muuttumaan. Se on valitettava tosiasia. Eroa nyt hyvä ihminen vielä kun voit! Väkivalta muuttuu todennäköisesti vaan rajummaksi, kunnes joku päivä tulee se viimeinen tikki, ja sinulta lähtee henki. Käyttääkö miehesi päihteitä? Mikään ei oikeuta häntä noihin tekoihin, EI MIKÄÄN! Se, että on ollut huono lapsuus ei oikeuta häntä kostamaan sitä sinulle! Sinä et voi koskaan enää luottaa siihen että hän ei enää ikinä kävisi sinuun käsiksi. Lupaukset on yhtä tyhjän kanssa. Ja puhun omasta kokemuksesta.

Vierailija
4/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tehtäväsi ei ole pohtia, analysoida ja ymmärtää, miksi mies on väkivaltainen.

Mies on itse vastuussa toiminnastaan, ei kukaan muu.

Toivottavasti löydät rohkeutta eroon.

Vierailija
5/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on erittäin vakavasti traumatisoitunut ja tarvitsee apua. Jos ei sitä hae, et missään nimessä voi jäädä suhteeseen. Jos on lyhyt ja uusi suhde, sinuna lähtisin. Jos suhde on pitkä ja ollut hyvin vähän väkivaltaa ja pitkiä hyviä kausia, _ehkä_ katsoisin vielä, jos menee samantien hakemaan itselleen apua. Muuten lähtö, mutta tee se suunnitellen ja turvallisesti. Tähän saat apua mm.turvataloilta. Eron hetki voi olla hengenvaarallinen. Kovasti tsemppiä!

Vierailija
6/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei muutu koskaan noissa tapauksissa, se yleensä pahenee. Hanki asunto muualta itsellesi, salaa tietosi. Jos et kykene eroamaan, hanki salaa itsellesi keskusteluapua kriisikeskuksesta, kriisipuhelimesta, eroterapeutti, jokin mikä auttaa sinua aika nopeaan. Et voi pelastaa tai muuttaa miestä, hän pärjää omillaan ja sukulaistensa kanssa itse. Mitään huolta ei voi ottaa toisen asioista kantaakseen, sinulla on omat huolet.

Vierailija
7/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja sitten vielä muutama sananlasku:

Kun tyhmäksi syntyy, sitä tautia ei paranna mikään. (Ben Jonson)

Tyhjässä päässä on tilaa paljolle tiedolle. (Karl Kraus)

Ei typeryys ole mikään syy olla ajattelematta. (Stanislaw Jerzy Lec)

Ymmärsitkö ap?

Vierailija
8/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain lähdet. Jääminen samaan asuntoo on hidasta itsemurhaa by proxy. Älä edes kuvittele muuta.

Menet nyt Turvakotiin ja jatkossakin aina salaat uuden osoitteen, ehdottomasti, muuten mies voi tulla ja mustasukkaisena ja/tai kännissä tappaa sinut vuosien päästäkin.

Jos väkisin haluat itse tavata miestä asioiden hoitamiseksi, voit käydä miespuolisen isokokoisen tukihenkilösi kanssa kahvilassa ruuhka-aikaan ihmisten keskellä juomassa kahvit ja puhumassa käytännön asiat, vaihtamalla loput irtotavarat tms.

Mitään muuta mahdollista tulevaisuutta sinulla ei ole. Mies on tietenkin loppupeleissä itsekin myös uhri, jokainen väkivallantekijä on, mutta se ei liity sinuun ja teidän suhteeseen. Se ei ole sinun ymmärryksesi asia.

Hän voi itse mennä psykoanalyysiin 5x viikossa omin varoin vuosikymmeneksi. On hänen oma velvollisuutensa hoitaa itseään kuntoon. Ei sinun. Sinä hoidat itseäsi jatkossa tästä traumasta kuntoon. Et miestä. Itseäsi. Ymmärrät itseäsi. Et miestä.

Tämän miehen kanssa sinulla ei kannata olla enää muuta yhteisymmärrystä kuin kyse muuton yksityiskohdista, avaimien palautuksesta. AINA tukihenkilö, iso mies tai parikin, mukana näissä.

Voit rakastaa häntä niin kauan kuin siltä tuntuu. Sitähän minä en kiellä enkä moiti. Se voi tosiaan olla joiltain osin ihana ja rakastettava, jopa rakastava mies. MUTTA hengenvaarallinen!

Moni on eri syistä erossa ihmisestä, jota rakastaa. Mutta itseään täytyy rakastaa enemmän (ja Jumalaa yli kaiken).

Vierailija
9/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vastata mutta tulee jatkuvasti kommenttisi hyväksytään tarkastuksen jälkeen ! Eli ei ollenkaan. Yritän kirjoittaa tilanteesta ja monta kertaa kirjoitin paljon tekstiä mutta ei mene läpi.

Vierailija
10/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut koulukodeissa ja laitoksissa ihan lapsesta asti ja mies saanut useita tuomioi tai, 3 t aloin yritystä ja 4 törkeää pahoinpitelyä, kontissa kuljettamista yms yms . Mutta käynyt vihan hallinta kursseja ja on nykyään erilainen. En tiedä .

Vierailija
11/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasta itses ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija
12/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ymmärrän hänen rankkaa taustaa kun itselläkin on rankka tausta lapsuudessa ja tiedän nyt mistä miehen käytös johtuu. Miehen kaveri sanoi että eroa, se voi oikeesti t app aa sut . Se herätti . En tiiä silti , oon aivan rakastunut mieheen meil on iso ikäero ja riitatilanteissa mies kokee et oon ihan lapsi ja hän on se järkevä . En osaa selittää m ei tuu kommentit läpi tänne mitä yritän kirjoittaa. Yt kirjoitin vaan sekavaa tekstiä, kolme kertaa yritin mutta tuli että kommenttisi hyväksytään tarkastuksen jälkeen, eli ei hyväksytä.

Vierailija
13/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, en saa läpi kirjoitettua koko tilannetta kun tämä ei hyväksy sen kirjoittamista. Mutta kiitos. Ehkä alan oikeasti miettimääm kokonaan miehen poistamista elämästä . Silti pelottaa pystynkö siihen.

Vierailija
14/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tää on porvoolainen tai sitten taas näitä dilledollei jotka luulee olevansa niiiiiin spesiaaleja että juuri he pystyvät korjaamaan seonneet ihmiset, jotka eivät edes itse halua korjaantua. Onnea vaan.

Vierailija
15/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nyt mielikuvaharjoitus. Jos minä tulisin nyt kotiisi ja pieksisin sinut oikein kunnolla niin mitä tekisit?

Vierailija
16/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista, en saa läpi kirjoitettua koko tilannetta kun tämä ei hyväksy sen kirjoittamista. Mutta kiitos. Ehkä alan oikeasti miettimääm kokonaan miehen poistamista elämästä . Silti pelottaa pystynkö siihen.

Pystyt siihen.

Vierailija
17/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette edes usko kuinka paljon tälläisiä tapauksia on oikeasti.

Vierailija
18/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittakaa asiattomaksi. Liikaa tunnistettavia tietoja.

Vierailija
19/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itsekin tiedät, että on aika lähteä suhteesta. Sinä et voi puolisoasi pelastaa, eikä se ole muutenkaan sinun tehtäväsi. Aikuinen ihminen on aina vastuussa teoistaan ja valinnoistaan eikä saa sitä vastuuta muille sysätä.

Et sinäkään. Myös sinä olet vastuussa omasta elämästäsi ja siinä tekemistäsi valinnoista. Vain sinä pystyt päättämään, mitä haluat parisuhteeltasi ja elämältäsi.

Haluatko elää lopun elämäsi pelossa ja ahdistuksessa? Haluatko saada turpiisi pienistä erehtymisistäsi? Vai ansaitsetko jotain parempaa? Millaisen parisuhteen sinä haluat? Onko tämä sitä mitä haluat?

Ota rohkeasti vastuu omasta elämästäsi.

Trauma tai huono lapsuus ei oikeuta väkivaltaan. Koskaan.

Vierailija
20/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tää on porvoolainen tai sitten taas näitä dilledollei jotka luulee olevansa niiiiiin spesiaaleja että juuri he pystyvät korjaamaan seonneet ihmiset, jotka eivät edes itse halua korjaantua. Onnea vaan.

Jostain syystä pahoinpidellyillä ihmisillä on harhaluulo, että he kontrolloivat tilanteita. Että he kontrolloi väkivaltaista ihmistä ja he pystyy konttolloimaan toisen kiltiksi. Vaikka he itse ei pysty edes kontrolloimaan itseään pois tuollaisen ihmisen elintilasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä