Eikö kaikki ihmiset käy päivittäin suihkussa?
Olen ällistynyt, kun kuvittelin näin tapahtuvan ja monen suihkuttelevan jopa aamuin illoin, mutta taitaakin olla harvinaista.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Epäterveellistä päivittäin. Ok jos vedellä viruttaa mutta pesuaineilla päivittäin peseminen rasittaa ihoa ja kerryttää kemikaalikuormaa kehoon.
Kosmeettiset tuotteet eivät läpäise ihoa eivätkä kerry kehoon.
3-4 kertaa viikossa käyn. Toki aina silloin, jos on hionnut tai menossa ihmisten ilmoille.
Protestanttiseen kulttuuriin kuulu kuri ja puhtaus, sanoissa, ajatuksissa ja teoissa. Muistakaa, mikäli nyt yleensä tuhlaatte aikaa ajattelemiseen, miten 1900-luvunhistoria olisi saattanut olla aivan toisenlainen, ellei rouva Hitler olisi ollut puhtauspsykopaatti hingaten pientä Adolf-poikaansa juuriharjalla.
Talvella riittää kaksi kertaa viikossa, koska iho on kuiva.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuo ihmiset syö ja juo joiden pitää pestä ittensä kokonaan kerran tai kaksi päivässä????
Miten voi saada ittensä haisemaan tuossa ajassa,. ihan vaikka hikoilisikin jonkin verran.
Tälle on ihan luonnollinen selitys. Poikkeava haju on häiritsevä. Intialaisten mielestä länsimaalaiset haisevat härskiltä voilta. Vastaavasti länsimaalaiset voivat pahoin curryn tuoksusta. Nämä hajut tunkevat läpi ihon, kyse ei ole hygieniasta, voit kylpeä miten paljon hyvänsä, haju puskee läpi.
Kaikki ei ole pöpökammoisia. Välillä saatan haaroväliä huljauttaa erikseen suihkuhanan alla, mutta kokonaan en jaksa suihkussa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä 80-luvulla käyty kuin kerran viikossa saunassa. Silloin vaihdettiin myös puhtaat alusvaatteet.
Että mitä!? Kyllä meillä käytiin 70-luvullakin päivittäin suihkussa ja kesällä kahdesti, kuten käyn nykyäänkin. Vai oliko tuo vitsi?
Itse olin tyrmistynyt, kun minulle selvisi, etteivät kaikki naisetkaan käy päivittäin suihkussa. Olin kuvitellut jännää hajua voimakkaaksi ominaistuoksuksi, kunnes yövyin useamman päivän samassa huoneistossa ja selvisi, ettei ko. ihminen käy suihkussa päivittäin, vaikka oli kesä...
70-luvulla ei käyty suihkussa, silloin oli vielä kylpyhuoneet. Elintaso on kuulemma noussut sitten 70-luvun, asuntojen varustelu laskenut.
Epäterveellistä päivittäin. Ok jos vedellä viruttaa mutta pesuaineilla päivittäin peseminen rasittaa ihoa ja kerryttää kemikaalikuormaa kehoon.