Eikö kaikki ihmiset käy päivittäin suihkussa?
Olen ällistynyt, kun kuvittelin näin tapahtuvan ja monen suihkuttelevan jopa aamuin illoin, mutta taitaakin olla harvinaista.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Ei käy. Omat vanhempani eivät ainakaan käy kuin muutaman kerran viikossa. Ovat jo iäkkäitä, eivätkä hikoile oikein ollenkaan, palelevat enemmänkin.
Tosin haisevat sitten kuselle ja likaiselle, toiset paskallekin.
En vois kuvitellakaan meneväni yöunille ja petiin käymättä suihkussa ensin. Ei siellä lotrata kauaa, joten vedensäästöasiat on huomioitu.
Höh. Tänään en käynyt suihkussa. Koko päivän olen ollut viime yön pyjamassa, jossa nukun myös ensi yön. Kätevää.
T: Etätyöläinen
Suomalainen pitää paskan ja kusen hajusta, ryssätkin ovat siistimpiä.
Yleensä päivittäin, töissä tulee kuitenkin välillä aika paljon liikuttua ja en osaisi mennä nukkumaan ellen olisi käynyt suihkussa. Hiukset pesen joka toinen tai kolmas päivä. Lomalla tai jos tulee oltua kotona pidempää niin käyn ehkä joka toinen päivä suihkussa. Kesällä käyn välillä 2 kertaa suihkussa.
Suomalasiet naiset haisevat alapäälleen ja miehet ulolleen.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä päivittäin, töissä tulee kuitenkin välillä aika paljon liikuttua ja en osaisi mennä nukkumaan ellen olisi käynyt suihkussa. Hiukset pesen joka toinen tai kolmas päivä. Lomalla tai jos tulee oltua kotona pidempää niin käyn ehkä joka toinen päivä suihkussa. Kesällä käyn välillä 2 kertaa suihkussa.
Siis 2 kertaa päivässä. :D
Kaikki eivät peseydy riittävän hyvin, vaikka niin itse luulevatkin. Omaan hienhajuun tottuu, mutta lähiympäristö kyllä tuntee nenässään huonosti peseytyvät.
Joissakin maissa henkilökohtainen hygienia on kunnia-asia, suomea ei siitä listasta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy. Omat vanhempani eivät ainakaan käy kuin muutaman kerran viikossa. Ovat jo iäkkäitä, eivätkä hikoile oikein ollenkaan, palelevat enemmänkin.
Tosin haisevat sitten kuselle ja likaiselle, toiset paskallekin.
Se, ettet sinä ymmärrä wc-hygienian päälle ei tarkoita sitä ettei kukaan muu ymmärtäisi.
En käy päivittäin suhkussa kuin kesähelteillä, silloin saatan pluttailla useammankin kerran ihan oloani helpottaakseni. En näe mitään syytä juosta suihkussa jatkuvasti, jos en ole tehnyt jotain sottaavaa tai hikoiluttavaa. Kriittiset paikat pesen tietenkin päivittäin tai montakin kertaa päivässä, mutta että pitäisi kokonaan mennä pluttailemaan joka päivä? Ilmankos nykyään on niin paljon enemmän iho-ongelmia ja allergioita. Minä näin kylminä vuodenaikoina laitan saunan pari-kolme kertaa viikossa ja kuuraan itseni silloin läpikotaisin.
Vierailija kirjoitti:
Uimahallissa näitä "välttelen peseytymistä" naisia näkee ja haistaa. Laittavat jo pukkarissa uikkarin päälle ja saattavat ehkä vähän kastautua. Uimaseurojen tytöt eivät kai edes saa käydä suihkussa vaan painelevat suoraan altaalle... Ainakin pirkkolassa tulee välillä kuulutus "Peseydythän huolella ennen saunaan ja altaaseen menoa" Moni tuntuu sitkeenä ajattelevan "ei koske minua, puhtaus on ihan yliarvostettua"
Joo, uimahallissa oon törmännyt myös tohon. Meikit naamalla uimaan, ei edes saunaan mennessä voi kastautua. Eipä paljon tee mieli uida samassa altaassa!
Kylppäri on kylmä kuin iglu ja kuivan ihon takia en saa heti vaatteita päälle vaan pitää hampaat kalisten rasvata. Siksi peseydyn näin talvisin vain kolme kertaa viikossa.
Menkkojen aikaan pesen pildeä käsisuihkulla ja vaihdan samalla pikkarit.
Meillä ei taideta suihkutella kovin paljoa, koska vesilasku tuli ( asumme omakotitalossa) ja vesimaksu per pää oli n. 8e kk.
En käy. Iho kuivuu. Alapesun teen 1-2 kertaa päivässä, mutta koko kroppaa en pese kuin joka toinen päivä tai olen kuiva korppu. Hiukseni eivät rasvoitu ja pesen niitä 2-3 kertaa viikossa.
Vesikin maksaa! Itsellä tiukka huono palkka ja kaikessa on säästettävä. Itse asiassa käyn kolme kertaa viikossa suihkussa. Teen iltatöitä siivoojana ja kun työt on tehty käyn suihkussa töissä. Oma suihku on nykyään varasto, kun en juurikaann käytä sitä.
Vierailija kirjoitti:
En käy joka päivä, noin joka toinen tai kolmas päivä riittää.
Näin pitäisi ajatella ihan ilmaston ja energian kannalta, ei saa tuhlata liikaa kuumaa vettä eikä aiheuttaa ihan kohtuuttomasti pyykkiäkään, järkeä elämään, elintasoakin ollaan laskemassa ja hyvä otttaa iskua jo pehmeästi vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuo ihmiset syö ja juo joiden pitää pestä ittensä kokonaan kerran tai kaksi päivässä????
Miten voi saada ittensä haisemaan tuossa ajassa,. ihan vaikka hikoilisikin jonkin verran.
Käyn suihkussa aamuin illoin, enkä haise ikinä. Deodorantin voisin ihan hyvin jättää pois, mutta tykkään käyttää hajuvesien sijaan hyväntuoksuista dödöä.
Teen fyysistä työtä enkä halua mennä nukkumaan päivän pölyjen kanssa. Rasvoittuva päänahka kaipaa myös päivittäistä pesua ja ilman aamusuihkua ei silmät aukea.
Pesua välttelevät ihmiset haisee useimmiten vaan eltaantuneelle talille, joskus harvoin joku haisee hielle. Välillä yököttää, kun näkee ihmisiä julkisilla paikoilla aivan umpirasvaisissa hiuksissa.
Kyllä, ja hajuherkälle he ovat ongelma. Pahoinvointia aiheuttavat.
Ja se on totta, että päivittäisen alapesun väliin jättävä nainen haisee ainakin kesällä ja pienessä tilassa. Ihmettelen, että tässä ketjussa on näinkin paljon pesua vältteleviä haisuleita. Onneksi suurin osa ihmisistä tavataan ulkona ja isoissa tiloissa. Olisi hirveää, jos vaikka työkaveri olisi tällainen pesunvälttelijä.
Kulttuurikysymys, täällä ei puhtaudesta ja hygieniasta tarkkoja olla, sen huomaa ja haistaa, eikä tarvitse ihmetellä miksi suomalaiset erottaa ulkomailla muun maalaisista kuin, juuri näistä syistä.