Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kaikki ihmiset käy päivittäin suihkussa?

Vierailija
06.04.2022 |

Olen ällistynyt, kun kuvittelin näin tapahtuvan ja monen suihkuttelevan jopa aamuin illoin, mutta taitaakin olla harvinaista.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä haistaa, jos ei käy suihkussa kuin pari kertaa viikossa, varsinkin vanhemmat ihmiset haisee.

Vierailija
22/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojakerros? Syöpä on solutason asia. Eihän peseminen niitä solumutaatioita tee! Hikeä ja muuta putsaa ja irrottaa kuollutta ihon pintasolukkoa. Ja kosteuttaa, joten mm. atoopikkojen pitäisi nykytiedon mukaan pestä itseään nykyistä enemmän. Kaikkea sitä kuulee kun halutaan vaan puolustella omaa sikaisuuttaan. Vai ihosyövän takia haistaan...

Ihosyövässä on kyse auringon aiheuttamista haitoista ja ne tulevat nimenomaan IHON pinnan läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bideellä suihkin aamulla ja illalla ja joskus päivälläkin. Hiukset ja koko vartalon pesen kerran viikossa, ellen sitten tee jotain hikistä

Vierailija
24/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kyllä haistaa, jos ei käy suihkussa kuin pari kertaa viikossa, varsinkin vanhemmat ihmiset haisee.

Toiset hikoilee enemmän kuin toiset. Itse kuulun niihin, jotka hikoilevat melkeimpä vain saunassa. Jos hikoilee paljon on tietysti ihan suotavaa käydä suihkussa useammin. Eiköhän jokainen itse tiedä suihkussa käyntiensä tarpeen.

Vierailija
25/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa päivittäin. Hiukset pesen joka kolmas päivä. Pidän häiriintyneinä ihmisiä, jotka eivät peseydy päivittäin. Se on 3-5 minuuttia ja teelusikallinen suihkusaippuaa. Jotkut peseytyvät vasta likaisena, yök.

Vierailija
26/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 kertaa viikossa riittää hyvin. Kalliiksi tulee joka päivä tai peräti kaksi kertaa päivässä lotrata.

Vierailija
27/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luonto kiittää" suihkussa alituiseen lotraajaa. Puhdistautua voi ilman suihkussa käyntiä.

Vierailija
28/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi oksetus. Taas saadaan teidän hiki- ja ties mitä käryjä haistella julkisissa tiloissa kun helteet tulossa. Ja hirveän näköiset ihmiset liian vähissä vaatteissa silmäkarkkina. Jee. Pesisitte aikuiset ihmiset itsenne, ihan ilman tekosyitä. Ja ne plakkiset hampaanne kahdesti päivässä, vähintään, kiitos.

Ei kai hiki sentään käryä kenelläkään? Alkaako se muka palaa tai savuta?

29/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen tukan AINA kun käyn suihkussa, mulla rasvottuu helposti, suihku tuntuu todella oudoulle jos en pese tukkaa.

Vierailija
30/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki itsessään on täysin hajutonta, mutta suurten hikirauhasten alueella kainaloissa, nivusissa ja sukupuolielinten ympärillä ihon omat bakteerit alkavat hajottaa hikeä, jonka seurauksena muodostuu haju. Myös kehon nestetasapaino sekä esim. valkosipuli ja alkoholi, jopa jotkin mausteet vaikuttavat hajuun.

Käytännössä siis kokosuihkuttelu on päivittäin tarpeetonta (ellei harrasta hikiliikuntaa), jos pitää yllä muuten hygieniaansa ns. pikkupesuilla.

Ihmisten hikoilu on myös yksilöllistä, joten on täysin tarpeetonta tehdä oletuksia tuntematta ihmistä hänen hygienisyydestään. Yleensä voimakkaasti hikoilevat ihmiset kärsivät liikahikoilusta (mahdollisesti jokin sairaus) esimerkiksi raskaan työn tai treenin seurauksena, jopa yhdistettynä niihin kesähelteisiin. Silloin suihkussakäynti on tarpeet.

Vierailija
31/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa täristä jokapäivä kylmissään ja turhaa vedenkulutusta.

Vierailija
32/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn suihkussa päivittäin. Hiukset pesen joka kolmas päivä. Pidän häiriintyneinä ihmisiä, jotka eivät peseydy päivittäin. Se on 3-5 minuuttia ja teelusikallinen suihkusaippuaa. Jotkut peseytyvät vasta likaisena, yök.

Miksi puhdas pitäisi pestä?

Vierailija
33/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene ikinä nukkumaan ennen saunaa/suihkua. Hiukset pesen myös päivittäin. Yllättäviä nämä pari kertaa viikossa peseytyjät.. no, jokainen pesköön miten lystää😁

Vierailija
34/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä 80-luvulla käyty kuin kerran viikossa saunassa. Silloin vaihdettiin myös puhtaat alusvaatteet.

Että mitä!? Kyllä meillä käytiin 70-luvullakin päivittäin suihkussa ja kesällä kahdesti, kuten käyn nykyäänkin. Vai oliko tuo vitsi?

Itse olin tyrmistynyt, kun minulle selvisi, etteivät kaikki naisetkaan käy päivittäin suihkussa. Olin kuvitellut jännää hajua voimakkaaksi ominaistuoksuksi, kunnes yövyin useamman päivän samassa huoneistossa ja selvisi, ettei ko. ihminen käy suihkussa päivittäin, vaikka oli kesä...

Vierailija
35/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna ja suihku joka ilta. Hyvä olo mennä sen jälkeen nukkuun.

Vierailija
36/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiki itsessään on täysin hajutonta, mutta suurten hikirauhasten alueella kainaloissa, nivusissa ja sukupuolielinten ympärillä ihon omat bakteerit alkavat hajottaa hikeä, jonka seurauksena muodostuu haju. Myös kehon nestetasapaino sekä esim. valkosipuli ja alkoholi, jopa jotkin mausteet vaikuttavat hajuun.

Käytännössä siis kokosuihkuttelu on päivittäin tarpeetonta (ellei harrasta hikiliikuntaa), jos pitää yllä muuten hygieniaansa ns. pikkupesuilla.

Ihmisten hikoilu on myös yksilöllistä, joten on täysin tarpeetonta tehdä oletuksia tuntematta ihmistä hänen hygienisyydestään. Yleensä voimakkaasti hikoilevat ihmiset kärsivät liikahikoilusta (mahdollisesti jokin sairaus) esimerkiksi raskaan työn tai treenin seurauksena, jopa yhdistettynä niihin kesähelteisiin. Silloin suihkussakäynti on tarpeet.

En nyt ole ensimmäisenä ketään haukkumassa, mutta ei pesulla käyminen päivittäin ole tarpeetonta, koska likainen ihminen haisee. Ei välttämättä omaan nenäänsä, mutta muiden kyllä. 

Vierailija
37/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset hikoilee enemmän kuin toiset. Itse kuulun niihin, jotka hikoilevat melkeimpä vain saunassa. Jos hikoilee paljon on tietysti ihan suotavaa käydä suihkussa useammin. Eiköhän jokainen itse tiedä suihkussa käyntiensä tarpeen.

Ei taida tietää, kun eivät haista olevansa likaisia. Muut kyllä haistavat.

Vierailija
38/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ole ensimmäisenä ketään haukkumassa, mutta ei pesulla käyminen päivittäin ole tarpeetonta, koska likainen ihminen haisee. Ei välttämättä omaan nenäänsä, mutta muiden kyllä. 

Kukaan ei haise kenenkään nenään vaikka ei joka päivä suihkussa käy. Pari viikkoa voi jo jotain aiheuttaa. Ei ihminen päivässä likaannu niin paljon, että joku sen voisi haistaa.

Vierailija
39/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka toinen päivä.

Vierailija
40/103 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä olisi lystiä, jos vanhuksillakin olisi laitoksissa joka päivä suihkupäivä. Eivät he peseytymättä ole: joka aamu pyyhitään kriittiset paikat puhtaaksi pesulapuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi