Eikö kaikki ihmiset käy päivittäin suihkussa?
Olen ällistynyt, kun kuvittelin näin tapahtuvan ja monen suihkuttelevan jopa aamuin illoin, mutta taitaakin olla harvinaista.
Kommentit (103)
Iho ei tykkää jos joka päivä käy suihkussa.
Kunnolla peseytyminen kerran tai kaksi viikossa riittää.
Hyvä jos kerran viikossa tulee käytyä.
Itse käyn joka päivä, mutta en näe mitään pahaa siinä, jos joku käy esim. joka toinen päivä, ei kaikilla ole tarvetta joka päiväiselle suihkulle.
Ei käy. Omat vanhempani eivät ainakaan käy kuin muutaman kerran viikossa. Ovat jo iäkkäitä, eivätkä hikoile oikein ollenkaan, palelevat enemmänkin.
En käy joka päivä, noin joka toinen tai kolmas päivä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Iho ei tykkää jos joka päivä käy suihkussa.
Kunnolla peseytyminen kerran tai kaksi viikossa riittää.
Et siis voi harrastaa mitään urheilua kuin silloin, kun peseydyt?
Vierailija kirjoitti:
Kyykkyvatkaan haiseva alapään päivittäin, kokonaan käyn suihkussa kerra viikossa.
Pihasaunassa?
Meillä on weeceessä kakkasuihku, pesen toosani sillä pytyllä asioidessa.
Käyn kerran viikossa, joskus harvemminkin. En käy missään ihmisten ilmoilla juuri koskaan. Ei ole väliä miltä näytän/haisen kun en koskaan ketään tapaa.
Luokittelen ylihygienisyyden terveysriskiksi, pieni nuhjuisuus on hyväksi. Ainakaan flussaa ei ole ollut yli vuosikymmeneen eikä muutakaan vaivaa ole tietoon ilmennyt.
On muuten tuo ihosyöpäkin yleistynyt viimeisen 20 vuoden aikana. Yksi syy voi varmaan olla juuri tuo kun pestään ihon oma suojakerros jatkuvasti suihkussa käymisellä pois. Mulle riittää suihkussa käynti 2 kertaa viikossa.
Jos tulen töistä kotiin klo 21 niin en käy suihkussa koska menen aamulla klo 7 takaisin töihin.
Suojakerros? Syöpä on solutason asia. Eihän peseminen niitä solumutaatioita tee! Hikeä ja muuta putsaa ja irrottaa kuollutta ihon pintasolukkoa. Ja kosteuttaa, joten mm. atoopikkojen pitäisi nykytiedon mukaan pestä itseään nykyistä enemmän. Kaikkea sitä kuulee kun halutaan vaan puolustella omaa sikaisuuttaan. Vai ihosyövän takia haistaan...
Uimahallissa näitä "välttelen peseytymistä" naisia näkee ja haistaa. Laittavat jo pukkarissa uikkarin päälle ja saattavat ehkä vähän kastautua. Uimaseurojen tytöt eivät kai edes saa käydä suihkussa vaan painelevat suoraan altaalle... Ainakin pirkkolassa tulee välillä kuulutus "Peseydythän huolella ennen saunaan ja altaaseen menoa" Moni tuntuu sitkeenä ajattelevan "ei koske minua, puhtaus on ihan yliarvostettua"
Jos olen vain kotona niin käyn joka toinen päivä tai joskus on pari päivää välissä (se on jo itsellenikin liikaa)... mutta jos liikkuisin ihmisten ilmoilla niin pitäisi käydä joka päivä. Eli peseydyn kyllä ennen kuin jonnekin menen.
Vierailija kirjoitti:
Suojakerros? Syöpä on solutason asia. Eihän peseminen niitä solumutaatioita tee! Hikeä ja muuta putsaa ja irrottaa kuollutta ihon pintasolukkoa. Ja kosteuttaa, joten mm. atoopikkojen pitäisi nykytiedon mukaan pestä itseään nykyistä enemmän. Kaikkea sitä kuulee kun halutaan vaan puolustella omaa sikaisuuttaan. Vai ihosyövän takia haistaan...
Tutustuppas aiheeseen enemmän ennekuin tulet tänne loistamaan tietämättömyydelläsi.
Jos käyn ulkona, tai ihmisiä on käymässä peseydyn aina ennen kuin menen muiden ihmisten ilmoille tai tapaan ketään.
Muuten omissa oloissani käyn koko keho suihkussa kerran viikossa tai kun alkaa tuntua likaiselta. dödö on hyödillinen
Vierailija kirjoitti:
Hyi oksetus. Taas saadaan teidän hiki- ja ties mitä käryjä haistella julkisissa tiloissa kun helteet tulossa. Ja hirveän näköiset ihmiset liian vähissä vaatteissa silmäkarkkina. Jee. Pesisitte aikuiset ihmiset itsenne, ihan ilman tekosyitä. Ja ne plakkiset hampaanne kahdesti päivässä, vähintään, kiitos.
Mikä vi tun oman elämänsä rinsessa tänne on eksynyt? Joka itsensä ylentää alennetaan.
Ei sitä 80-luvulla käyty kuin kerran viikossa saunassa. Silloin vaihdettiin myös puhtaat alusvaatteet.