Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin valtiotieteilijä työllistyy?

Vierailija
27.09.2015 |

Onko tuttuja, oletko itse valtiotieteilijä, tai onko hajua millaisiin duuneihin pääsee? Nimim. pohdin eri koulustusten välillä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyl yhtää mihinkään mielenkiintosee tai mist saa rahaa

Vierailija
2/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskortistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan alasta. Moni valtio-oppi opiskelva tuttu on päätynyt esim. YK:lle, poliitikoiksi, virkamiehiksi, asiantuntijoiksi...

Vierailija
4/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pääaineesta. Kansantaloustiede työllistää parhaiten. Jos tarkoitit valtio-oppia, tutkimuslaitokset, julkishallinto ja tiedotusvälineet ovat perinteisiä työllistäjiä. Nyt eivät taida paljon työllistää, mutta en tiedä tulevaisuudesta.

Vierailija
5/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne, vapaaehtoistyöhön. Ja sekin ihan turhaan, kukaan ei halua kuunnella kompromissinhakijaa. Jos täällä onnistuu, voikin hakea Maralle hommiin seuraavaksi.

Vierailija
6/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitotieteilijä voi alasta riippuen päästä vaikka minne! Ihan sinne yhteiskunnan huipulle asti!

Vierailija
7/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija, toimittaja, asiantuntija, virkamies, järjestötyöntekijä taitavat olla oman lähipiirin yleisimmät. Moni toimii suunnittelijana tai koordinaattorina järjestössä.

Vierailija
8/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääaine vaikuttaa tosi paljon. Oon itse opiskellut valtsikassa ja työskentelen korkeakouluhallinnossa. Opiskelukavereita on mm. ministeriöissä, toimittajina, historian ja yhteiskuntaopin opettajina, viestintätoimistoissa, sosiaalityöntekijöinä, tutkijoina yliopistolla sekä eri tutkimuslaitoksissa, ay-järjestöissä sekä politiikassa. Nämä on varmaankin ne yleisimmät.   

Vierailija
9/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti ay-järjestöjen lisäksi myös muut järjestöt! 

9

Vierailija
10/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on nyt työttömänä ja tilanne vaan pahenee. Perinteiset työllistäjät ei enää työllistä kuten ennen.

Vierailija
11/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesburgerin vuoropäälliköksi.

Vierailija
12/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen liikkeenjohdon konsultti.

Vierailija
13/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempiin kunnan virkoihin esim. kunnan- ja  kaupunginjohtaja. Poliitikoissa on paljon valtiotieteilijöitä. 

Vierailija
14/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunginjohtajaksi työllistyy kyllä ihan poliittisilla meriiteillä.
Itse en lähtisi enää opiskelemaan valtiotieteitä ellei mielessä olisi sitten selkeä suuntautuminen. Tilastotieteen ja sosiaalityön opiskelu voi olla aika turvallinen valinta, muut ei niinkään.

Vierailija
15/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:55"]

Paljon on nyt työttömänä ja tilanne vaan pahenee. Perinteiset työllistäjät ei enää työllistä kuten ennen.

[/quote]

No ei nyt ihan näinkään. Valtio-opissa, jota itse opiskelin aikanaan, on parempi työllistymisprosentti kuin kauppiksessa tai oikiksessa, ja keskipalkka 5 vuotta työllistymisen jälkeen noin 4000.

Vierailija
16/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen henkilöstöhallinnossa ja moni entinen luokkatoveri kanssa. Muutama on ministeriössä ja virastoissa.

Vierailija
17/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:55"]

[/quote]

No ei nyt ihan näinkään. Valtio-opissa, jota itse opiskelin aikanaan, on parempi työllistymisprosentti kuin kauppiksessa tai oikiksessa, ja keskipalkka 5 vuotta työllistymisen jälkeen noin 4000.

[/quote]

Ehkä valtio-opissa, mutta entäs joku käytännöllinen filosofia tai kehitysmaatutkimus?

Vierailija
18/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi av:lla jonkin aikaa sitten, että jos lukee pääaineena jotain laskemiseen liittyvää (?), niin voi työllistää ihan kohtalaisesti. 

Vierailija
19/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on peräisin valtio-opin keskipalkka? Mulla palkka on kaukana tuosta ja monella opiskelukaverilla ohdakkeinen tie työelämään.

Vierailija
20/27 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne 10 tai etenkään yli 20 vuotta sitten valmistuneet eivät oikein voi sanoa työllistämisestä mitään, jos miettivät vain oman valmistumisensa aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan