40-50 vuotiaat naiset. Mitä vitamiineja vedät purkista?
Itsellä ei ole mitään lisävitamiineja käytössä, mut ajattelin aloittaa. Olisko joku multivita hyvä?
Kommentit (39)
D-vitamiinia syksystä kevääseen, en muuta.
Maksan vuoksi kannattaa miettiä paljonko käyttää ja mitä kaikkea. Sisäelimet. Ettei vedä liikaa. D ja magnesium.
Miten vitamiinit vedetään purkista? Houkuttelemalla juustonpalalla?
Omegaa, d-vitamiini, kalsium, monivitamiiniporejuomaa.
Magnesium verenpaineeseen, kalaöljy, kreatiini palautumiseen, glukosamiini niveliin, tryptofaani uneen. Mulla on hormonikorvaushoidosta huolimatta ongelmia nivelten kanssa ja fyysinen työ, josta en halua luopua.
Monivitamiinia syön. B12-vitamiinin saanti on nyt tärkeää koska mulla todettiin diabetes ja siihen on lääkkeenä Metformin joka vaikuttaa B12-vitamiinin imeytymiseen. Magnesiumia otan estämään yöllisiä suonenvetoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla piiitkä koukku tehty pitkästä neulepuikoista .. vedän sillä.
Vierailija kirjoitti:
Virkkukoukku on aika hyvä.🤭
Iltamagnesium, rauta, kupari, monivitamiini, D.
Välillä sinkki, B
Lisäksi välillä proteiinijauhe, kreatiini, naudanmaksakapselit, niitähän nyt ei kysytty.
C, D, magnesium, biotiini, B12, omega-3
D, E ja omegat. E on vaihdevuosien rintojen kipuun - auttoi heti, en olisi ikinä uskonut. Omegat sukurasitteeseen ja D koska ollaan Suomessa.
Niitä ei vedetä. Vitamiinejä pitää käyttää harkiten.
esim. kahvista noin 2h taukoa ennen ravintolisää.
tarkista aina toisiinsa sopivuus. c-auttaa rautaa imeytymään, mutta c auttaa myös kalsiumia niin ikään imeytymisessä. mutta kalkki ja rauta ei kuulu yhtaikaisesti otettavaksi.
myös lämmin ruoka on syötävä erikseen. joskin muu välipala. tai viileä ruoka, auttaa imeytymisessä.
luontaistuotteet kuormittavat maksaa. maksasairaus vaikka ei alkoholia käyttäisi.
täsmäottoja. esim. sinkki autta estämään flunssaa ja vastaavia ajoissa otettuna- esim riskipaikka kuten matka.
sinkki myös auttaa pälvikaljuun ja hiusten ohentumiseen.
b- vitamiiniryhmät heman eri funktioin auttaa muistiin, hiusten pituuskasvuun ei niinkään vahvuuteen.
b6 menkkaturvotukseen-nestekertymään.
jokainen muistaa d vitamiinin ja kalkin saatavuuden tavalla tai toisella.
a-vitamiini ihot ja silmät. mustikalla nyt voi hoitaa pimeännäkökykyä kuten sodissa on annettu lenjäjille- silmät adaptoituvat.
mutta, että vedetään- ei ikinä. harkiten ja kysymys voinko saada ruuasta saman ja mitä juuri minä tarvitsen.
ja minkä kanssa sopii ottaa.
muuten ihan muuta, kun heäät, voisit olla tunnin vain vedellä.
keho kuivuu yöllä. kortisolitaso korkealla ja kahvi nostattaa vain sitä tasoa.
malta odottaa kahviasi ,mutta myös siitä se pai tuntia niitä vitamiinejäkin.
itse en syö hedelmiä eikä marjoja kahvin kanssa.
samoin samalla aterialla ei saa olla joko tai- hedelmää, juureksia, vihanneksi, saati nuo sekoitettuna smoothie esim kaunista kevättä kaikille
Vierailija kirjoitti:
En käytä mut collageeni ollut ajatuksena, kokemuksia?
ei imeydy vatsalaukusta. tutustu ensin kollageenin muodostusmekanismi. pillerit huu ja haa.
Vierailija kirjoitti:
Magnesiumia. Estää suonenvedon liikunnassa.
Magnesium toimii jos käyttää alkoholia runsaammin. Silloin ehdoton. Sydän mm. Mutta joillekin sopii tuo otettavaksi aamupäivä. Joillakin aiheuttaakin juuri yölevottomuutta ja piehtaroi yön valveilla. Kun taas joku sanoo kuinka auttaa mm levottomiin jalkoihin ja ottaakin yötä vasten. Hiki j treeni, otapa .
Vierailija kirjoitti:
En mitään.
N45
Sama. N55
D-vitamiinia ja pari kalaoöjykapselia (Omega 3). Satunnaisesti pari monivitamiinijellynallea.
Calcium+D.
Päivinä, jolloin ei ole pahemmin tullut syötyä kasviksia, otan monivitamiinin.
Kokeilin joskus kollageenia 3 kk kun sain ilmaiseksi, en huomannut mitään vaikutusta. Siinä oli biotiiniakin.