Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävät, jotka katoavat kun itsellä menee hyvin

Vierailija
27.09.2015 |

Miksi jotkut tyypit on tukena silloin kun menee huonosti, mutta heti kun alkaa mennä paremmin, he alkavat välttelemään? Luulin heitä oikeiksi ystäviksi mutta taisin olla väärässä..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:07"]Luulen että ne ovat sellaisia ihmisä joilla on huono itsetunto, kun sulla ap meni huonosti niin ne tunsi itsensä ja olonsa vähän paremmaksi kun ainakin yksi ihminen tällä planeetalla (sinä ap) on suurempi luuseri kuin itse. Sama homma 2:lla kun oli lihava niin ympärillä oli ihmisiä, sanonta "lihava ystävä kaunistaa" taitaa pitää paikkansa. Heti kun laihduit niin kaverisi eivät kokeneet itseänsä enää paremmaksi sun seurassa jne. On se vaan julmaa...
[/quote]

Luetun ymmärrys taas huipussaan. -.- puhuiko ap
jotain laihtumisesta?
[/quote] Ohis. Ei mutta tosi yleistä on että laihtunutta kadehditaan. Naiset eivät ole kateellisia urasta, mutta ulkonäöstä kyllä.

Vierailija
2/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:07"]Luulen että ne ovat sellaisia ihmisä joilla on huono itsetunto, kun sulla ap meni huonosti niin ne tunsi itsensä ja olonsa vähän paremmaksi kun ainakin yksi ihminen tällä planeetalla (sinä ap) on suurempi luuseri kuin itse. Sama homma 2:lla kun oli lihava niin ympärillä oli ihmisiä, sanonta "lihava ystävä kaunistaa" taitaa pitää paikkansa. Heti kun laihduit niin kaverisi eivät kokeneet itseänsä enää paremmaksi sun seurassa jne. On se vaan julmaa... [/quote] Luetun ymmärrys taas huipussaan. -.- puhuiko ap jotain laihtumisesta?

[/quote]

On todellakin luetun ymmärtäminen huipussaan....

Hänhän kommentoi SEKÄ ap:ta ETTÄ kirjoittajaa numero 2.
[/quote]

Jee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä itse et tarvinnut heitä enää, kun asiat alkoivat mennä hyvin? Vaan huonossa tilanteessa otit enemmän yhteyttä.

Vierailija
4/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kateutta tai sitten sitä että joistakin tulee ylimielisiä menestyessään, töksäyttelevät mitä sattuu kun ovat nyt päässeet tavoitteeseensa. Nämä eivät sitten ymmärrä omaa osuuttaan välien viilenemisessä vaan puhuvat muille kuinka se ja se on kateellinen kun ei pidä yhteyttä. Minusta se että uskoo muiden kadehtivan itseään on itseriittoisuuden huippua.

Vierailija
5/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyse olla vähän samasta ilmiöstä kuin jossain parisuhteissa, joissa mies on alkoholisti? Suhde voi kestää vuosikymmeniä ylä- ja alamäkineen. Kun mies lopulta raitistuu eikä odotettua retkahdusta enää tule, nainen miehen suureksi hämmästykseksi haluaakin eron. Naisen rooli parisuhteessa on niin muuttunut, että nainen ei osaakaan olla enää raittiin miehen vaimo. Mulla on yksi tällainen tapaus tuttavapiirissä ja kun mies eron jälkeen ratkesikin taas ryyppäämään, myös vaimo palasi kotiin. 

Vierailija
6/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän vastaavia kokemuksia helvetin hyvistä kavereista, jotka katkaisivat kaiken yhteyden heti kun löysivät itselleen vakituisen vitunreijän, joista rupesivat työntämään ulos persehedelmiä ihan kympillä. En tule olemaan tavattavissa, jos joskus erehtyvät mulle soittelemaan. Pitäkööt tissieläimensä.

Vierailija
7/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla, että on sattunut jotain muuta ystävyyssuhteessa joka on etäännyttänyt toista. Ja toinen ei sitä syystä tai toisesta tajua, ja etsii syytä sellaisesta asiasta mikä tukee hänen itsetuntoa.

Esimerkiksi minulle ja yhdelle ystävällä meni välit poikki, kun luottamusta minun puolelta ks. ystävään ei enää ollut. Itse tapahtunut tilanne oli aika selvä, että ulkopuolisetkin kaverit ymmärsivät että tämän vuoksi en enää halunnut olla läheisissä tekemissä hänen kanssaan, vaikka kohteliaissa väleissä olemme edelleen. Jostain syystä tämän ystävä selitti asian niin, että kun hänellä alkoi "mennä hyvin" (laihtui yms.) niin sen vuoksi en ollut enää väleissä häneen. Minusta tuntui että hänellä tuli sellainen reaktio, koska tavallaan halusi sulkea silmänsä kuinka oli tehnyt väärin minua kohtaan, ja etsi itsetuntoaan tukevamman selityksen ystävyytemme loppumiselle. Toki lähes aina näin ei ole, mutta kannattaa miettiä onko taustalla jotain sattumaa ihan liittymättä sinun oman elämän menestykseen, mikä olisi voinut johtaa tähän. Ihan samalla tavalla on ihmisiä, jotka valittavat että kaverit katoaa kun menee huonosti, ja oikeasti siellä taustalla voi olla että ystävyttä ei ole enää koettu tasavertaiseksi.

Vierailija
8/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:07"]Luulen että ne ovat sellaisia ihmisä joilla on huono itsetunto, kun sulla ap meni huonosti niin ne tunsi itsensä ja olonsa vähän paremmaksi kun ainakin yksi ihminen tällä planeetalla (sinä ap) on suurempi luuseri kuin itse. Sama homma 2:lla kun oli lihava niin ympärillä oli ihmisiä, sanonta "lihava ystävä kaunistaa" taitaa pitää paikkansa. Heti kun laihduit niin kaverisi eivät kokeneet itseänsä enää paremmaksi sun seurassa jne. On se vaan julmaa...
[/quote]

jotain laihtumisesta?
[/quote] Ohis. Ei mutta tosi yleistä on että laihtunutta kadehditaan. Naiset eivät ole kateellisia urasta, mutta ulkonäöstä kyllä.
[/quote] Alapeukuttaja: kyllähän sinäkin olisit mieluimmin hoikka toimihenkilö kuin läski pomo.

Vierailija
9/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:07"]Luulen että ne ovat sellaisia ihmisä joilla on huono itsetunto, kun sulla ap meni huonosti niin ne tunsi itsensä ja olonsa vähän paremmaksi kun ainakin yksi ihminen tällä planeetalla (sinä ap) on suurempi luuseri kuin itse. Sama homma 2:lla kun oli lihava niin ympärillä oli ihmisiä, sanonta "lihava ystävä kaunistaa" taitaa pitää paikkansa. Heti kun laihduit niin kaverisi eivät kokeneet itseänsä enää paremmaksi sun seurassa jne. On se vaan julmaa... [/quote] Luetun ymmärrys taas huipussaan. -.- puhuiko ap jotain laihtumisesta? [/quote] Ohis. Ei mutta tosi yleistä on että laihtunutta kadehditaan. Naiset eivät ole kateellisia urasta, mutta ulkonäöstä kyllä. [/quote] Alapeukuttaja: kyllähän sinäkin olisit mieluimmin hoikka toimihenkilö kuin läski pomo.

[/quote]

En ole se jota lainasit. Oisin sata kertaa mieluummin läski pomo. Miten jollain voi olla noin huono itsetunto? Sitä paitsi jos läskit haittaisivat, niin laihdutus olisi 100x helpompaa kuin uran luominen. 

Vierailija
10/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:07"]Luulen että ne ovat sellaisia ihmisä joilla on huono itsetunto, kun sulla ap meni huonosti niin ne tunsi itsensä ja olonsa vähän paremmaksi kun ainakin yksi ihminen tällä planeetalla (sinä ap) on suurempi luuseri kuin itse. Sama homma 2:lla kun oli lihava niin ympärillä oli ihmisiä, sanonta "lihava ystävä kaunistaa" taitaa pitää paikkansa. Heti kun laihduit niin kaverisi eivät kokeneet itseänsä enää paremmaksi sun seurassa jne. On se vaan julmaa... [/quote] Luetun ymmärrys taas huipussaan. -.- puhuiko ap jotain laihtumisesta? [/quote] Ohis. Ei mutta tosi yleistä on että laihtunutta kadehditaan. Naiset eivät ole kateellisia urasta, mutta ulkonäöstä kyllä. [/quote] Alapeukuttaja: kyllähän sinäkin olisit mieluimmin hoikka toimihenkilö kuin läski pomo.

[/quote]

En ole se jota lainasit. Oisin sata kertaa mieluummin läski pomo. Miten jollain voi olla noin huono itsetunto? Sitä paitsi jos läskit haittaisivat, niin laihdutus olisi 100x helpompaa kuin uran luominen. 
[/quote] Ura ja ura. Normityö, harrastukset, koulutus, perhe ja kroppa. Tai jos mun pitäis valita, niin mieluimmin ottaisin tuon yhdistelmän. Kaikki ei pysty koskaan laihtumaan ei vaikka olisi rahaa ja toisaalta kun luo uraa, niin ehkä sitä fysiikkaa ei aina edes ehdi huoltaa.

Vierailija
11/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:24"] [quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:07"]Luulen että ne ovat sellaisia ihmisä joilla on huono itsetunto, kun sulla ap meni huonosti niin ne tunsi itsensä ja olonsa vähän paremmaksi kun ainakin yksi ihminen tällä planeetalla (sinä ap) on suurempi luuseri kuin itse. Sama homma 2:lla kun oli lihava niin ympärillä oli ihmisiä, sanonta "lihava ystävä kaunistaa" taitaa pitää paikkansa. Heti kun laihduit niin kaverisi eivät kokeneet itseänsä enää paremmaksi sun seurassa jne. On se vaan julmaa... [/quote] Luetun ymmärrys taas huipussaan. -.- puhuiko ap jotain laihtumisesta? [/quote] Ohis. Ei mutta tosi yleistä on että laihtunutta kadehditaan. Naiset eivät ole kateellisia urasta, mutta ulkonäöstä kyllä. [/quote] Alapeukuttaja: kyllähän sinäkin olisit mieluimmin hoikka toimihenkilö kuin läski pomo. [/quote]   En ole se jota lainasit. Oisin sata kertaa mieluummin läski pomo. Miten jollain voi olla noin huono itsetunto? Sitä paitsi jos läskit haittaisivat, niin laihdutus olisi 100x helpompaa kuin uran luominen.  [/quote] Ura ja ura. Normityö, harrastukset, koulutus, perhe ja kroppa. Tai jos mun pitäis valita, niin mieluimmin ottaisin tuon yhdistelmän. Kaikki ei pysty koskaan laihtumaan ei vaikka olisi rahaa ja toisaalta kun luo uraa, niin ehkä sitä fysiikkaa ei aina edes ehdi huoltaa.

[/quote]

Miksi ei ehtisi? Kyllä minulla ainakin on aikaa joka ilta lenkille ja muutamana aamuna salille, vaikka "pomo"olenkin. Usein se työhön käytetty itsekuri näkyy monessa muussakin asiassa elämässä. En ymmärrä miten hyvä terveys ja kunto ovat jotenkin vastakkain hyvän uran kanssa. Ulkonäön vuoksi treenamisesta olen luopunut ajat sitten, elämässä on niin paljon muutakin hienoa kuin oma peilikuva. Silti ihan normaalipainoinen olen ja hyväkuntoinen myös.

Minun mielestäni tuollaiset ajatukset kuulostavat siltä, että ei ehkä olekaan kovin tyytyväinen omaan elämäänsä, kun on tarve kuvitella että kaikki haluavat olla hyväkroppaisia ja esimerkiksi uran suhteen tavoitteet ovat turhia. Se on ihan sama, kun minä sanoisin että en ymmärrä miksi ihmiset eivät tavoittele suuria vaan tyytyvät kaikessa keskinkertaiseen, kun itse olen erilainen. Totta kai ymmärrän, että toiset haluavat elää elämänsä eri tavalla, aivan kuin ymmärrä niitä jotka eivät halua ollenkaan perhettä tai joilla ei kiinnostaa muu kuin tavoitteellinen treenaus. Meitä on niin moneksi, ja minun mielestä olisi mielen köyhyyttä väittää että kaikki haluavat samoja asiota kuin minä.

Vierailija
12/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:07"]Luulen että ne ovat sellaisia ihmisä joilla on huono itsetunto, kun sulla ap meni huonosti niin ne tunsi itsensä ja olonsa vähän paremmaksi kun ainakin yksi ihminen tällä planeetalla (sinä ap) on suurempi luuseri kuin itse. Sama homma 2:lla kun oli lihava niin ympärillä oli ihmisiä, sanonta "lihava ystävä kaunistaa" taitaa pitää paikkansa. Heti kun laihduit niin kaverisi eivät kokeneet itseänsä enää paremmaksi sun seurassa jne. On se vaan julmaa... [/quote] Luetun ymmärrys taas huipussaan. -.- puhuiko ap jotain laihtumisesta? [/quote] Ohis. Ei mutta tosi yleistä on että laihtunutta kadehditaan. Naiset eivät ole kateellisia urasta, mutta ulkonäöstä kyllä.[/quote]

Äläpä yleistä puoleen ihmiskuntaan sellaista mitä mahdollisesti itse olet.

Vierailija
13/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräästä omasta naispuolisesta ystävästä tuli ahne erotessaan omasta miehestään, no hyvä jos erosi, jos ei ollut hyvä suhde, mutta ihmetystä herättää hänen käytös ja kuinka juoruileva "akka" hänestä on tullut, ei mitään häpyä. Juoruilulla tarkoitan sitä, ajattelee omaa etua, ei ymmärrä omia ystäviään ja puhuu seläntakana tietävänä toisesta pahaa, hoitaa siis näin nykyisin muidenkin suhteet siinä samalla. En tiedä miksi tuollaista käytöstä voisi kutsua, mutta en voi sietää ihmistä joka sotkee toisten ihmissuhteita,eikä välitä miltä se toisesta voi tuntua.

Vierailija
14/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:01"]Eräästä omasta naispuolisesta ystävästä tuli ahne erotessaan omasta miehestään, no hyvä jos erosi, jos ei ollut hyvä suhde, mutta ihmetystä herättää hänen käytös ja kuinka juoruileva "akka" hänestä on tullut, ei mitään häpyä. Juoruilulla tarkoitan sitä, ajattelee omaa etua, ei ymmärrä omia ystäviään ja puhuu seläntakana tietävänä toisesta pahaa, hoitaa siis näin nykyisin muidenkin suhteet siinä samalla. En tiedä miksi tuollaista käytöstä voisi kutsua, mutta en voi sietää ihmistä joka sotkee toisten ihmissuhteita,eikä välitä miltä se toisesta voi tuntua.
[/quote] Tämä esimerkkinä siis ystävästä jolla menee hyvin ( kait) ..Itsellä menee samalla tavalla kuin ennenkin ja en ole itse kateellinen lapsellisista asioista ..ei sellainen kannata! En silti hyväksy huonosti kohtelevia ystäviä!

Vierailija
15/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ehkä ollut vähän tuollainen. Monesti otan ihmisiä ns. siipieni suojaan, tuen ja autan heitä. Vastaan puhelimeen ja olen aina läsnä jos ihmisellä on hätä. Kukaan ei ole ollut minua varten silloin kun mulla on ollut hätä ja tiedän miltä tuntuu olla yksin silloin kun tarvitsisi todella apua. Sitten kun näen että ihminen pärjää jo omillaan, en enää jousta samalla tavalla omasta jaksamisesta enkä koe enää velvollisuutta auttaa, kun ei sitä enää tarvita. Usein tiet erkanevat tässä vaiheessa, en tiedä miksi.

Vierailija
16/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kövi jusr noin. Oltiin hyviä kavereita, mutta kun laihdutin, loppui ystävyys siihen.

Vierailija
17/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten "ystävyys" perustuu siihen, että he tuntevat olevansa toiselle tarpeellisia ja lähes välttämättömiä. Kun toinen sitten seisookin taas omilla jaloillaan eikä tarvitse olkapäätä eikä tukijaa, niin näille ihmisille syntyy eräänlainen tyhjiö eikä ystävä enää täytäkään tyhjiötä.  

Vierailija
18/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ne ovat sellaisia ihmisä joilla on huono itsetunto, kun sulla ap meni huonosti niin ne tunsi itsensä ja olonsa vähän paremmaksi kun ainakin yksi ihminen tällä planeetalla (sinä ap) on suurempi luuseri kuin itse. Sama homma 2:lla kun oli lihava niin ympärillä oli ihmisiä, sanonta "lihava ystävä kaunistaa" taitaa pitää paikkansa. Heti kun laihduit niin kaverisi eivät kokeneet itseänsä enää paremmaksi sun seurassa jne. On se vaan julmaa...

Vierailija
19/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat kateellisia. Kun tuntevat sinuun nähden ylemmyyttä, niin silloin kelpaat heille. Muuten olet uhka ja liian menestynyt.

Vierailija
20/23 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:07"]Luulen että ne ovat sellaisia ihmisä joilla on huono itsetunto, kun sulla ap meni huonosti niin ne tunsi itsensä ja olonsa vähän paremmaksi kun ainakin yksi ihminen tällä planeetalla (sinä ap) on suurempi luuseri kuin itse. Sama homma 2:lla kun oli lihava niin ympärillä oli ihmisiä, sanonta "lihava ystävä kaunistaa" taitaa pitää paikkansa. Heti kun laihduit niin kaverisi eivät kokeneet itseänsä enää paremmaksi sun seurassa jne. On se vaan julmaa...
[/quote]

jotain laihtumisesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme