Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kutsuisit bänditeepaita, farkut ja maiharit -tyyliä?

Vierailija
06.04.2022 |

Tyyliniekat hoi!
Onko jotain nimitystä tyylille, jossa henkilö pukeutuu bändipaitoihin (useimmiten heavy- tai rokki-puolelta), farkkuihin, maihareihin tai tennareihin ja Fjällräven -tyyppisiin takkeihin?
Vaatevarasto tummanpuhuva ja meikki tyyliin mustaa kajaalia.
Grunge ei taida olla ihan osuva eikä tyyppi ole täysin hevarikaan, vaiika kuuntelee raskaampaa musiikkia.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulahtanut rokkari.

Vierailija
22/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mielestäni hyvin pitkälti farkkujen mallista sekä värimaailmasta.

En kyllä tiedä millainen on fjällräven-takki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AUKKO SIVISTYKSESSÄ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jone Nikkula tääl vaan moi!

Hyvä tyyli..rock!

Vaaleat sirot tanssija naiset  tykkää!!

olen huomannut että tällaista vaatetusta kantavilla on aika rajallinen tieto sivistyksen ym. suhteen ja kiinnostuksen paino enemmänkin viihteessä.

huomasin että että puhuvat paljon alkoholista. koitin luoda keskustelua vuosikertaviineistä mutta ei siitä mitään tullut.

kaljaa koneeseen.

Vierailija
24/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen huomannut että tällaista vaatetusta kantavilla on aika rajallinen tieto sivistyksen ym. suhteen ja kiinnostuksen paino enemmänkin viihteessä.

Tuollainen on myös aika monen korkeakoulutetun vapaa-ajan tyyli. Toki koulutus ei vielä kerro mitään sivistyksestä

Vierailija
25/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaistyyli.

Vierailija
26/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rock-henkiseksi kutsuisin. Ei tuolle kai mitään erityistä nimeä ole, enkä tiedä miksi pitäisi ollakaan. Ei kaikkea tarvi änkeä mihinkään lokeroon.

Vierailija
27/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspirkko/jamppatyyliä.

Bändipaitoja saa henkkamaukaltakin, fjällrävenit, maiharit ja kajaalit automatketista.

Vierailija
28/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen kun on vähän rock muttei kuitenkaan tarpeeksi, koska ei jaksa panostaa pukeutumiseen kunnolla. Lähes-rock.

Taajamarokkari? Sellainen arkibändäri.

Vierailija
29/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen on myös aika monen korkeakoulutetun vapaa-ajan tyyli. Toki koulutus ei vielä kerro mitään sivistyksestä

korkeakoulutettu on taas aika suhteellinen käsitys...

Vierailija
30/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, että nykynuoret eivät tiedä edes muutamaa biisiä bändiltä jonka paita on päällä. Metallica/gnr/nirvana/soundgarden/Pink Floyd/Black Sabbath on magee logo.

Nirvana on buddhajuttu , metallica teräsfirma ja Guns on aseyritys, puutarha? Lomakeskus, kauppakeskus?

Vierailija
31/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto ja AMK

Vierailija
32/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiolaistyyli.

Ei se lukiotyyli ole. Lukiolainen kulkee pipo päässä ja hupparissa ja lenkkareissa ja housut ovat jotkut collegelökärit. Ei lukiolainenkaan hyvältä näytä, mutta se on eri tyyli kuitenkin.

Vierailija
33/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto ja AMK

juuri näin. hyvin suhteellinen...

Vierailija
34/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jone Nikkula tääl vaan moi!

Hyvä tyyli..rock!

Vaaleat sirot tanssija naiset  tykkää!!

Jone on säälittävä tyyppi. Ei häntä voi ottaa vakavasti.

Vierailija
35/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini tai sitten renttu

Vierailija
36/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bändipaitaa lukuunottamatta minun tyyli. Ikää on 59 vuotta, koulutukseltani olen tohtori, FT. Fjällräven on kallis takki....

Vierailija
37/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeuduin tuollaiseen 19-vuotiaana :D

Vierailija
38/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jone Nikula Look.

Vierailija
39/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, olen yliopiston käynyt ja arkityyli on usein mustat farkut, maiharit/tennarit, t-paita ja bändien logoilla koristeltu rotsi. :D Mutta enhän minä toki sivistynyt ole, tai mittään.

Vierailija
40/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä hei!

Kiitos kaikista kommenteista :)

Oli kiinnostavaa kuulla millaisia mielikuvia kuvaamani vaatetus herätti.

Huvitti myös, miten aloitukseni tuntui suututtavan joitakin - kivaa päivää vaan teillekin! :D

Olen luomassa hahmoa yhteen taideprojektiin ja kysymykseni liittyi siihen. Koska itse en mitenkään seuraa trendejä halusin selvittää onko jotain nimitystä kuvaamalleni tyylille. (En siis koe tarpeelliseksi lokeroida ihmisiä pukeutumisen perusteella.)

Näiden vastausten perusteella vaikuttaa siltä, ettei suoranaisesti, mutta saitte hyvin kiinni mitä hain takaa.