Miten kutsuisit bänditeepaita, farkut ja maiharit -tyyliä?
Tyyliniekat hoi!
Onko jotain nimitystä tyylille, jossa henkilö pukeutuu bändipaitoihin (useimmiten heavy- tai rokki-puolelta), farkkuihin, maihareihin tai tennareihin ja Fjällräven -tyyppisiin takkeihin?
Vaatevarasto tummanpuhuva ja meikki tyyliin mustaa kajaalia.
Grunge ei taida olla ihan osuva eikä tyyppi ole täysin hevarikaan, vaiika kuuntelee raskaampaa musiikkia.
Kommentit (50)
Riippuu mielestäni hyvin pitkälti farkkujen mallista sekä värimaailmasta.
En kyllä tiedä millainen on fjällräven-takki.
Vierailija kirjoitti:
AUKKO SIVISTYKSESSÄ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jone Nikkula tääl vaan moi!
Hyvä tyyli..rock!
Vaaleat sirot tanssija naiset tykkää!!
olen huomannut että tällaista vaatetusta kantavilla on aika rajallinen tieto sivistyksen ym. suhteen ja kiinnostuksen paino enemmänkin viihteessä.
huomasin että että puhuvat paljon alkoholista. koitin luoda keskustelua vuosikertaviineistä mutta ei siitä mitään tullut.
kaljaa koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
olen huomannut että tällaista vaatetusta kantavilla on aika rajallinen tieto sivistyksen ym. suhteen ja kiinnostuksen paino enemmänkin viihteessä.
Tuollainen on myös aika monen korkeakoulutetun vapaa-ajan tyyli. Toki koulutus ei vielä kerro mitään sivistyksestä
Rock-henkiseksi kutsuisin. Ei tuolle kai mitään erityistä nimeä ole, enkä tiedä miksi pitäisi ollakaan. Ei kaikkea tarvi änkeä mihinkään lokeroon.
Peruspirkko/jamppatyyliä.
Bändipaitoja saa henkkamaukaltakin, fjällrävenit, maiharit ja kajaalit automatketista.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen kun on vähän rock muttei kuitenkaan tarpeeksi, koska ei jaksa panostaa pukeutumiseen kunnolla. Lähes-rock.
Taajamarokkari? Sellainen arkibändäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen on myös aika monen korkeakoulutetun vapaa-ajan tyyli. Toki koulutus ei vielä kerro mitään sivistyksestä
korkeakoulutettu on taas aika suhteellinen käsitys...
Harmittaa, että nykynuoret eivät tiedä edes muutamaa biisiä bändiltä jonka paita on päällä. Metallica/gnr/nirvana/soundgarden/Pink Floyd/Black Sabbath on magee logo.
Nirvana on buddhajuttu , metallica teräsfirma ja Guns on aseyritys, puutarha? Lomakeskus, kauppakeskus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopisto ja AMK
Vierailija kirjoitti:
Lukiolaistyyli.
Ei se lukiotyyli ole. Lukiolainen kulkee pipo päässä ja hupparissa ja lenkkareissa ja housut ovat jotkut collegelökärit. Ei lukiolainenkaan hyvältä näytä, mutta se on eri tyyli kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopisto ja AMK
juuri näin. hyvin suhteellinen...
Vierailija kirjoitti:
Jone Nikkula tääl vaan moi!
Hyvä tyyli..rock!
Vaaleat sirot tanssija naiset tykkää!!
Jone on säälittävä tyyppi. Ei häntä voi ottaa vakavasti.
Bändipaitaa lukuunottamatta minun tyyli. Ikää on 59 vuotta, koulutukseltani olen tohtori, FT. Fjällräven on kallis takki....
Pukeuduin tuollaiseen 19-vuotiaana :D
Vierailija kirjoitti:
Okei, olen yliopiston käynyt ja arkityyli on usein mustat farkut, maiharit/tennarit, t-paita ja bändien logoilla koristeltu rotsi. :D Mutta enhän minä toki sivistynyt ole, tai mittään.
Ap tässä hei!
Kiitos kaikista kommenteista :)
Oli kiinnostavaa kuulla millaisia mielikuvia kuvaamani vaatetus herätti.
Huvitti myös, miten aloitukseni tuntui suututtavan joitakin - kivaa päivää vaan teillekin! :D
Olen luomassa hahmoa yhteen taideprojektiin ja kysymykseni liittyi siihen. Koska itse en mitenkään seuraa trendejä halusin selvittää onko jotain nimitystä kuvaamalleni tyylille. (En siis koe tarpeelliseksi lokeroida ihmisiä pukeutumisen perusteella.)
Näiden vastausten perusteella vaikuttaa siltä, ettei suoranaisesti, mutta saitte hyvin kiinni mitä hain takaa.
Kulahtanut rokkari.