Saat ilmaiseksi joko kattohuoneiston, omakotitalon, paritalon puolikkaan tai rivitalonpätkän. Minkä otat ja miksi?
Minä ottaisin kattohuoneiston. Ei lumitöitä, kaikki hoituu. Ihanaa, huoletonta asumista.
Kommentit (60)
Koko, kunto ja sijainti ratkaisee. Ottaisin sen joka vastaa parhaiten omia tarpeita.
Typerä kysymys.
Kattohuoneisto yhden piipun varassa olleen muuttotappiokunnan syrjäisessä 1970-luvun elementtilähiössä on kokolailla toinen juttu kuin Penthouse Eirassa.
Ottaisin siis sen jonka saa myytyä nopeasti muutamalla miljoonalla ja muutan välittömästi tästä hyisestä verohelvetistä jonnekin Välimeren rannalle tai vaikka Kanarialle jonka ilmasto on ympäri vuoden mukavan leppoisa.
Omakotitalo. Oma tupa, oma lupa. Oma rauha. Naapureiden melut ja hajut ei heti seinän tai oven takana. Oma piha missä voi tehdä mitä tykkää.
Kattohuoneiston pääkaupungista, koska en enää tämän ikäisenä ole halukas tekemään mitään huoltotöitä.
N 69 v
Riippuu ihan sijainnista ja koosta/kunnosta, mutta omakotitalo on mieluisin asumismuoto. Toisaalta se minulla jo on, joten saattaisin valita kattohuoneiston keskustasta kakkosasunnoksi tai vuokrattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kattohuoneisto minullekin ja samasta syystä. Voisin myös luopua autosta, kun kaikki on lähellä.
Sama täällä kattohuonesto.Unelma joka ei toteudu. Ylin kerros ja päätyasunto läpi talon on paras muoto asua. Alikin kerros hissin äänet kuuluu asuntoonplus ihmisten äänet. Jos ei väliovea tai väliovea ei pidä iinni.Kun talo vanhenee putkia myöten koko talon vedet osat pulputaa keitiön lavuaarin.Vaikka ei läpi tulisi täyttäen lavuaaria!Sama koskee parvekeella jos katolta putki ,jossain vaiheesa vimeistään 1-2-3 kerrokset katto lumet kun sulaa on parvekeilla!
Omakotitalon, ei kiinnosta naapureiden elämä, ei yhtiökokoukset, eikä maksella muiden remontteja. Omassa pihassa lumitöitä voi tehdä oman tarpeen ja halun mukaan. Ei ole ikinä ollut ongelma minulle.
Omakotitalo löytyy jo, joten kattohuoneisto bilekämpäksi.
Joku pientalo. Meillä on koira joka pelkää portaita. Jos asuisimme jossain kattohuoneistossa ja hissi olisi rikki niin olisi aivan hirveää.
No omakotitalon tottakai. Oma piha ja oma rauha on pakko olla. Olisi painajainen joutua asuntoon, josta ei pääsisi ulko ovesta esim vaikka luontoon lenkille ilman että joutuu kulkemaan kaupungin läpi. Tai että ei olisi pihaa missä lapset leikkiä ilman valvontaa, tai koira juosta vapaana, harrastaa sitä sun tätä.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen bile kämppää... Mä biletin alle 25v teininä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen bile kämppää... Mä biletin alle 25v teininä...
Samahan se on? Ei sitä vaivalla rempatussa talossa kehtaa örveltää.
Vaihtoehtoisestihan sinne voi deittivieraat viedä tai laittaa vuokralle ym.
Riippuu naapureista, näkymistä ja auringonlaskun esteettömyydestä
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalon, ei kiinnosta naapureiden elämä, ei yhtiökokoukset, eikä maksella muiden remontteja. Omassa pihassa lumitöitä voi tehdä oman tarpeen ja halun mukaan. Ei ole ikinä ollut ongelma minulle.
Riippuu naapureista. Yksi naapuri polttaa pihalla roskia ja lehtiä, toinen syöttää rottia ja puluja, kolmannella naapurilla on jatkuvasti mopolla pörrääviä nuoria ja neljäs naapuri kolaa lumet teidän tontille. Ja kohdella on kilpaa haukkuva koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu naapureista. Yksi naapuri polttaa pihalla roskia ja lehtiä, toinen syöttää rottia ja puluja, kolmannella naapurilla on jatkuvasti mopolla pörrääviä nuoria ja neljäs naapuri kolaa lumet teidän tontille. Ja kohdella on kilpaa haukkuva koira.
Itse olen nähnyt yhden naapurin, ehkä viikko sitten ikkunasta. Ei ole mitään mainitsemiasi ongelmia.
Kattohuoneiston. Inhoan sydämestäni pihatöitä ja palstalta olen lukenut tarpeeksi "mukavista" rivitalonaapureista.
Kattohuoneiston pitää tosin olla vähintään 200 neliön kokoinen ja usealla terassilla.
Koska omakotitalo jo on, niin valitsen vaihtoehdon muu: kesämökki veden äärellä.
Kattohuoneisto olisi mun tyyliä. Oikeaa penthouse elämää jointti huulessa.
Näistä kattohuoneisto ehdottomasti. Huoletonta, helppoa ja mukavaa asumista loistavilla näköaloilla.
Ehdottomasti okt, jos riittävän iso tontti ja riittävän kaukana muista. Ei enää tällaista kaupunkipikkutonttia ja naapuria joka ikkunaan. Kakkosena kerrostalokämppä, jos ilmaiseksi saa ja sen voi myydä tai vuokrata, itse en sinne muuta.