Milloin alat valmistella joulua?
Kommentit (9)
Jos lahjojen hamstraaminen lasketaan niin sloitin sen jo viime välipäivien alennusmyynneissä. Jos kyse koristeluista niin joulukuulle menee.
Olen jo aloittanut. Heinäkuussa laitoin uusia perunoita pakastimeen. Olen tilannut nettikaupoista uusia joulukoristeita. Laatikot olen jo tehnyt valmiiksi pakastimeen.
Mies on harjoitellut pukkina oloa jo pitemmän aikaa ja minä nyt oon tonttu ympäri vuoden.
Olen jo keksinyt lahjat kaikille ja parin viikon sisään menen ostamaan ne. Saan vauvan joulun kynnyksellä, enkä pienen kanssa öähde sitten kaippakeskuksiin pyörimään. Joulukoristeira tulee kuusen lisäksi vain portaikkoon, ruoat ostan puolivalmiina. Siistiä on aina.
Olen jo aloittanut tilaamalla matkaliput toiselle puolelle maapalloa, missä ei tarvitse ajatella koko joulua.
Varmaan joulua edeltävällä viikolla mietitään mitä syödään ja hankitaan sit kaupasta ko.tarvikkeet. Pöydälle oon yleensä vaihtanu punaisen liinan valkoisen tilalle. Siinä meidän valmistelut eikä tarvii sit täälläkään itkeä kuinka on joulustressi.
Köyhät voisivat alkaa jo säästämään sitä joulua varten (kyllä, myös sossun jakamista rahoista voi hiukan säästää). Muutoin palsta taas täyttyy kerjuuketjuista joulun alla, kun se joulu pääsi taas kerran yllättämään.
Lapsilla olen ruvennut lahjoja ostamaan, olen myös katsellut ebaysta joulukoristeita. "jouluntuoksuisen" tuoksukynttilän ostin myös. Pari joulua oli sama kynttilä ja siitä tuoksusta tulee ihana joulufiilis, vaikken noin muuten ikinä tuoksukynttilöitä polttele, tulee pääkipua.
Lapsille yritän lahjat saada ennen marraskuuta ostettua, koska tiedän, että joulukuu tulee rahan puolesta olemaan tiukka rahan puolesta, eikä lahjoihin silloin varaa.
En myöskään viitsi laittaa rahaa syrjään, kun aika tiukasti elellään ja rahat menisi jossainvaiheessa elämiseen.
Tykkään joulutunnelmasta, enkä halua että lahjastressi sitä pilaa.
Tänään. Jouluverhot aion vaihtaa ja leipoa ekan satsin pipareita. Meillä jouluvalmistelut aloitetaan aina syyskuun vikana viikonloppuna.