Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön pituuskasvu. Mitä tehtävissä?

Vierailija
27.09.2015 |

Tyttö 14v. Kuukautiset alkoivat yli vuosi sitten. Pituutta nyt 154cm. Äiti 161, isä 182. Voiko tuolle asialle tehdä mitään? Mitä keinoja on lisätä pituutta? Asiallisia vastauksia, kiitos.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

152cm ja ei haittaa. Joskus joutuu keksimään luovia ratkaisuja esim. kaupassa, mutta aina olen kaikesta selvinnyt. Osaan jopa vääntää pituudestani huumoria.

Vierailija
82/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille terkka sanoi, että 2 vuotta kasvaa kuulautisten alkamisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä puuroo niin kasvaa isoks.

Vierailija
84/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 21:46"]

Olen 158cm pitkä aikuinen nainen. Lyhyydestä on minulle työelämässä päivittäin harmia, sillä en ylety riittävän korkealle. Jakkarat tms. ovat turvallisuusriski ja aiheuttavat varsinkin vanhemmille ihmisille tapaturmia. En ylety kaupassa ylähyllyjen tuotteisiin, kotona hattuhyllylle tai vaatekaapin kolmelle ylimmälle hyllylle.

Lyhyys vaikuttaa myös ihmisten mielikuviin ja minua pidetään usein nuorempana ja jotenkin lapsellisempana kuin olen.

Maksaisin aika paljon jos saisin vaikkapa 5cm lisää pituutta!

[/quote]

Yli kolmikymppisenä kiität sitä että näytät nuoremmalta. Mulla on yksi ikätoveri joka on reilusti alle 160-senttinen. Olemme 35-vuotiaita ja tää kaveri näyttää max. 25-vuotiaalta. Olen kateellinen.

Vierailija
85/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla mitään tehtävissä, mutta jos yhtään lohduttaa, niin tyttäresi saattaa vielä kasvaa muutaman senttimetrin. Minä kasvoin kuukautisten alkamisen jälkeen vielä 9 cm, mikä ei tosin taida olla kovin tavallista. Tosin eipä ihmisen tulevaisuus ja onni taida pituudesta olla kiinni, kunhan on itseensä tyytyväinen, eikä luo itselleen rajoitteita asian takia.

Vierailija
86/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni lopettivat kasvun 2 vuotta ennen kuukautisten alkamista. Alakoulun jälkeen kummallekkaan ei ole tullut pituutta senttiäkään lisää. Kuukautiset alkoivat 15 ja 16v.

Vierailija
87/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

155cm naisena voin sanoa että ainoat asiat mitkä lyhyydessä mättää on se miten ympäristö suhtautuu minuun kuin jotenkin olisin vajavainen lyhyys on jotenkin äärimmäisen paha vika ja virhe ihmisessä. Välillä tuo asenne meinaa tarttua itsellekin ja tunnen itseni huonoksi vaikka oikeasti minussa on ihan mielettömästi hyviä ominaisuuksia.

Vierailija
88/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemuksia largiinista? Auttaako todella?

Vierailija
89/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:37"]

Kasvukäyrästä voi arvioida paljonko kasvua jäljellä. Tytöt kasvaa kuukautisten jälkeen 5-20 cm vielä eli niiden alkamisajankohdasta tosi vaikea päätellä loppupituutta. Merkkaa aiempia mittoja netin käyrälle ja katso hidastuuko kasvu jo vai onko vielä tasaista.

Itse kertoisin pienikokoisuuden hyviä puolia. Väljempi istua junassa lentokoneessa bussissa. Voi ostaa aikuisenakin vaatteita lastenosastolta, ovat usein halvempia (varsinkin ulkoiluvaatteet). Voi pitää korkkareita lyhyemmänkin miehen vierellä. Ei lyö koskaan päätään kattoon tai oven yläreunaan. 

[/quote]

ei kasvukäyrästä voi mielestäni arvioida mitään. se on tehty kaikkien tyttöjen keskiarvoista, jo toteutuneista ja kaikki ovat yksilöitä.

Mutta keskimäärin pari kolme vuotta voi kasvaa kuukautisten alkamisen jälkeen, mutta en tiedä miten tämäkään menee kun jotkut sanovat kasvaneensa 10 senttiä ja joku ei yhtään, eli tämäkään ei auta aloittajaa koska on pieni mahdollisuus että lapselle vielä jokunen sentti tulee, koska kuukautisten alkamisesta ei ole kahta vuotta, jos oikein ymmärsin, mutta jos ei tulekaan...

Vierailija
90/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti wikipediat ym väittävät että kasvu loppuisi 2 vuotta kuukautisten alkamisesta mutta monet vaikuttavat kertovan että ei välttämättä lopukaan. Itse olen pidempi kuin luulin, eli mittaaminen ilmeisesti lopetetttu peruskoulussa...

Vierailija
91/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tytön kasvu siis jo loppunut? Meidän tyttö on myös 14, kohta jo 15 ja kuukautiset alkoivat 11-vuotiaana. En muista montako senttiä on kuukautisten loppumisen jälkeen tullut, mutta on tässä jo parisen vuotta menty samankokoisilla vaatteilla ja kengillä. Tytöllä pituus 160, joka on normaalin elämisen kannalta ihan jees, pystyy siis tuon pituisena elämään normaalia elämää eikä tarvitse mitään erikoismitoitettuja keittiötasoja tms. Tyttö itsekin on hyväksynyt pituutensa, mutta minua on ihmetyttänyt kun me vanhemmat olemme 166 ja 192. Ainahan sitä lapsellleen toivoo parempaa ja minä kuvittelin, että tytöstä tulisi 170. Ja luulin myös, että olisi kiva olla pidempi kuin lyhyempi. Mutta kyllä pienestä koosta on paljon iloakin, lentokoneessa matkustaminen on mukavampaa ja puolison voi valita suuremmasta joukosta, kun itse ei ole niin pitkä. 

154 on kyllä lyhyt, mutta ei niin, että se hankaloittaisi elämää kohtuullisesti. Jos pysyy hoikkana, niin vo ostaa vaatteet aikuisten petite-mallistosta ja auton polkimiinkin ylettää varmaan ihan hyvin. Pitää vaan löytää ne kompaktin koon hyvät puolet ja osata nauttia niistä!

Vierailija
92/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan largiinista? Olen kuullut että se auttaa pituuskasvua, onko kokemuksia? Olen epätoivoinen, mutta kaipaan tietoa ja kokemuksia largiinista. Auttakaa! Pleace.

Vierailija
94/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:52"]http://www.luontaistukku.fi/luontaisvalmisteet/luontaisvalmisteet/arginiini-500mg/arginiini-500mg.html
[/quote] kannattaa testata

Vierailija
95/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:52"]http://www.luontaistukku.fi/luontaisvalmisteet/luontaisvalmisteet/arginiini-500mg/arginiini-500mg.html
[/quote] kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme