Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön pituuskasvu. Mitä tehtävissä?

Vierailija
27.09.2015 |

Tyttö 14v. Kuukautiset alkoivat yli vuosi sitten. Pituutta nyt 154cm. Äiti 161, isä 182. Voiko tuolle asialle tehdä mitään? Mitä keinoja on lisätä pituutta? Asiallisia vastauksia, kiitos.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain kokemusta l-arginiinista, pitäis olla hyvä luontaistuote. Lisää kasvuhormoninin tuotantoa ja lisää pituutta. Kannattaa Ainakin Kokeilla

Vierailija
62/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvukäyrästä voi arvioida paljonko kasvua jäljellä. Tytöt kasvaa kuukautisten jälkeen 5-20 cm vielä eli niiden alkamisajankohdasta tosi vaikea päätellä loppupituutta. Merkkaa aiempia mittoja netin käyrälle ja katso hidastuuko kasvu jo vai onko vielä tasaista.

Itse kertoisin pienikokoisuuden hyviä puolia. Väljempi istua junassa lentokoneessa bussissa. Voi ostaa aikuisenakin vaatteita lastenosastolta, ovat usein halvempia (varsinkin ulkoiluvaatteet). Voi pitää korkkareita lyhyemmänkin miehen vierellä. Ei lyö koskaan päätään kattoon tai oven yläreunaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lapset kasvaa niin kuin kasvavat. Tuurista kiinni mitkä pituusgeenit ovat saaneet.
Itse olen perheemme lyhin, jopa 10 cm lyhyempi kuin äitini.
Omat lapseni ovat kasvaneet aina +1-+2 käyrällä. Olemme kuitenkin nuorena kasvavaa sukua, ettei pituus ennuste ole toteutunut. Tytöt olisivat halunneet olla lyhyempiä. Itse olen 155 ja tyttöni ovat 168,5, 170 ja 166 ( lyhin voi toki kasvaa vielä pari senttiä, koska on vasta 13) Poikani olisivat taasen halunneet olla pitempiä. Poikani ovat 175 ja 173. Kumpikaan tuskin enää kasvaa, kosa ovat jo 16 ja 15 eivätkä ole 12v jälkeen kasvaneet kuin 4 ja 6 cm. Lasteni isä on 190.

Vierailija
64/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille voi mitään :D joko kasvaa tai ei kasva. Olethan varma ettei tyttö esim. tupakoi, se saattaa pysäyttää kasvun kokonaan? Toki tyttö vasta 14v. Mutta nuorempiakin on... Ei se elämää mitenkään rajoita että on lyhyt. Se loukkaa jos vanhemmat keskittyvät tuollaisiin epäolennaisuuksiin... Saan kyllä aina kuulla olevani lyhyt, ihan kuin en itse sitä tietäisi t.155cm

Vierailija
65/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:22"]

Tyttö on siis kasvanut -1 käyrällä aina. Joka ikinen kerta neuvolassa ja sen jälkeen koulussa on hoitaja/lääkäri sanonut, että normaalisti kasvaa. Eli aiemmin ei ole mihinkään toimenpiteisiin ryhdytty, enkä tiedä olisko edes pitänyt, koska eihän voi tietää kuinka pitkä kenestäkin tulee, nyt on tietenkin myöhäistä. Väksinkin vaan nyt mietin, että mitkä ovat ne tapaukset jolloin tuohon puututaan. Että olisko meidän vanhempien pitänyt vaatia jotain tutkimuksia, en ymmärrä miten olisimme voineet. Lapsi on täysin terve, tai siis näin oletan, mihinkään tutkimuksiin ei ole kukaan nähnyt tarvetta, joten mitään ei ole tutkittu. Käppyröitä vaan katseltu, ja todettu että hyvin menee.

t. Ap

[/quote]

Kasvuhormonihoitoa harkitaan vain jos on jäämässä tosi lyhyeksi, yli 150 on jo hyvä pituus.

Vierailija
66/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 170cm naisena voin kertoa tytöllesi terveiset, että hän on juuri täydellisen pituinen. Pitkä nainen pärjää ehkä miehisellä alalla työelämässä paremmin, mutta siihen ne edut sitten jääkin. Nyt vaan itsetunto tytölle kuntoon ja elämässä eteenpäin!

Vierailija
67/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille tytölle proteiineja ja l-arginiinia. Ja paljon dvitamiinia

Vierailija
68/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kuukautiset taisivat alkaa kun olin 11-12v. ja sen jälkeen on pituutta tullut 7-8cm lisää. Ja tämä siis huomattavasti myöhemmin, ei vuoden sisällä. Tuskin monikaan jää menkkojen alkamisen mittoihin.

Vierailija
69/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:42"]Anna sille tytölle proteiineja ja l-arginiinia. Ja paljon dvitamiinia
[/quote] miksi ala peukkuja? L-arginiini on tooooodella hyvä juttu

Vierailija
70/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:49"]

Ei sille voi mitään :D joko kasvaa tai ei kasva. Olethan varma ettei tyttö esim. tupakoi, se saattaa pysäyttää kasvun kokonaan? Toki tyttö vasta 14v. Mutta nuorempiakin on... Ei se elämää mitenkään rajoita että on lyhyt. Se loukkaa jos vanhemmat keskittyvät tuollaisiin epäolennaisuuksiin... Saan kyllä aina kuulla olevani lyhyt, ihan kuin en itse sitä tietäisi t.155cm

[/quote]

Ei tupakoi. En loukkaa häntä Keskittymällä hänen pituuteensa. Kyselen asiasta vaan palstalla. Huoh... Jo varmaan kymmenes kerta kun tämän kerron.... 

Vierailija
71/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat äiti 160 cm ja Isä 175 cm. Minusta tuli 171 senttinen, eli isältä sain pituuden. Ja olen jo aikuinen nainen:)

Vierailija
72/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:40"]

Näin 170cm naisena voin kertoa tytöllesi terveiset, että hän on juuri täydellisen pituinen. Pitkä nainen pärjää ehkä miehisellä alalla työelämässä paremmin, mutta siihen ne edut sitten jääkin. Nyt vaan itsetunto tytölle kuntoon ja elämässä eteenpäin!

[/quote]

Kiitokset. t. Ap

Vierailija
73/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän tuosta arginiinasta eräältä italialaiselta sivulta.

Sembrerebbe uno stimolatore dell'ormone della crescita.

A tale scopo si usano 10-30 grammi di l-arginina o l-arginina cloridrato a stomaco vuoto, almeno un'ora prima o 3 ore dopo l ' assunzione di cibo. Anche dosi minori sembrano avere effetto analogo. L ' effetto migliore sembra averlo se è assunta prima di andare a dormire.

Si assume mescolata ad un bicchiere d'acqua e si beve rapidamente , per evitare il cattivo gusto. Si usa anche la combinazione l-arginina piroglutammato e lisina, 1200 mg di ognuna una volta al giorno sempre a stomaco vuoto. Questa forma di arginina agirebbe anche favorevolmente nell'aiutare il cervello e la memoria. La stimolazione del GH aumenterebbe con l'assunzione contemporanea di vitamina B5 e colina.

Altri aminoacidi che agirebbero in sinergia sono ornitina, citrullina, acido aspartico, etc.

Altre fonti suggeriscono che la dose ottimale giornaliera dovrebbe essere 2 grammi di arginina, 2 grammi di ornitina, 1 grammo di lisina e 1 grammo di glutammina.

Inoltre sembra che sia utile assumere l'arginina ad per 5 giorni e poi fare 2 giorni di pausa, ciò per non abituare l'organismo.

La lisina sembra arrestare la crescita del virus dell'herpes a dosi di 1200 mg al giorno come dose di attacco e 500 mg al giorno come dose di mantenimento.

Si trova in latte, carne, uova, germe di grano, farina di grano, cioccolato, formaggio, noci, mandorle, noccioline, semi di zucca, pesci, etc.

Luonnossa sitä on maidossa, munassa, vehnäleseissä, suklaassa, juustossa, saksanpähkinöissä, manteleissa, pähkinöissä, kurpitsan siemenissä.

10-30 g arginiinaa tunti ennen ruokailua tai 3 tuntia ruuan jälkeen. Paras teho ennen nukkumaan menoa. Provosoi herpes virusta, mutta lisina auttaa siihen. Auttaa stimoloimaan kasvuhormoonia, jos samalla lisätään sekä b5 vitamiinin ja colinan käyttöä.

Muut lähteet neuvovat, että paras tulos saadaan 2 g arginiä, 2 gr ornitinia,1 g lisiniä, 1g glutamminaa. 5 päivää otetaan ja 2 taukoa, jotta elimistö ei totu.

Ei suositella jos on maksa kirroosi, syöpä, autoimmuneja tauteja, masennusta tai päänsärkyjä.

Auttaa myös muistiin ja aivoihin.

Käännän vielä tarkemmin jos joku kohta jäi epäselväksi.

Vierailija
74/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta kanamunasta olen kuullut, että toisille pienille lapsille on annettu joka päivä kanaamunaa ja he kasvoivat pitkiksi.

Vierailija
75/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:06"]

Omat vanhemmat äiti 160 cm ja Isä 175 cm. Minusta tuli 171 senttinen, eli isältä sain pituuden. Ja olen jo aikuinen nainen:)

[/quote]

Jostain ihan muualta sait pituuden, sillä sun isä ois naisena 161cm

Vierailija
76/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa tuo L-arginiini, sitähän käytetään seksuaalisen halukkuuden lisäämiseen ja joku neuvoo täällä antamaan sitä teinitytölle! :D

Vierailija
77/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttären 7-luokan tk-tarkastuksessa terkkari sanoi tytölle reilusti, että koska tällä on ollut kuukautiset jo vuoden ja kasvukyrän mukaan kiihkeimmän kasvun vaihe näyttää taituneen, on pituutta odotettavissa todennäköisesti enää muutamia senttejä (itse olin tytölle asiasta varovasti maininnut joitakin viikkoja aiemmin). Tyttö oli tosi pettynyt (pituutta nyt 151 cm ja me vanhemmat 15-25 cm pidempiä).

Terkkarin jälkeen juttelimme ja tyttö itsekin oli sit mieltä, että parempi kuulla epämieluisa totuus, kuin elää turhissa haaveissa. Niillä senteillä mennään, mitä on annettu. Se, mitä on korvien välissä ratkaisee ja varmasti löytyy ottajia suloiselle, sirolle neitokaisellekin, kun se aika tulee.

Vierailija
78/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 21:26"]

Mua naurattaa tuo L-arginiini, sitähän käytetään seksuaalisen halukkuuden lisäämiseen ja joku neuvoo täällä antamaan sitä teinitytölle! :D

[/quote]

No, niin varmaan siihenkin. Aikuisille tuo pituuskasvuun ei tietenkään tehoa. Itse en ole käyttänyt sitä koskaan, joten en osaa muuta sanoa. Googlasin vaan mitä netti ehdottaa pituuskasvuun. Se nyt kuitenkin on varma ettei puheilla niitä senttejä lisää tule.

Vierailija
79/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet julkkisnaiset on pieniä, mutta kovin ihailtuja:

Dolly Parton 152 cm
Kylie Minogue 152 cm
Paula Abdul 1a52 cm
Ariana Grande 153 cm
Anna Abreu 153 cm
Dolly Parton 152 cm
Kylie Minogue 152 cm
Paula Abdul 152 cm
Missy Elliott 155 cm
Samantha Fox 155 cm
Geri Halliwell 155 cm
Paramore - Hayley Williams 155 cm
Lady Gaga 155 cm
Avril Lavigne 156 cm
Chisu 156 cm
Christina Aguilera 156 cm
Shakira 156 cm
Nicki Minaj 157 cm
Anastacia 157 cm
Demi Lovato 159 cm
Erin 159 cm
Anna Puu 159 cm

Jada Pinkett Smith - 151cm

Eva Longoria (153 cm)

Mary Kate Olsen (152 cm)

Hayden Panettiere (153 cm)

America Ferrera (152 cm)

Christina Ricci (154 cm)

Ellen Page (154 cm)

Kristen Bell (155 cm)

Ashley Olsen (155 cm)

Hilary Duff (155 cm)

Nicole Richie (155 cm)

Lucy Liu (157 cm)

Rachel Bilson (156 cm)

Avril Lavigne (156 cm)

Alyssa Milano (156 cm)

Salma Hayek (156 cm)

Vanessa Anne Hudgens (156 cm)

Jennifer Love Hewitt (157 cm)

Rachael Leigh Cook (157 cm)

Reese Witherspoon (157 cm)

Jessica Simpson (159 cm)

Amy Winehouse (159 cm)

Kelly Ripa (159 cm)

Brittany Snow (159 cm)

Brittany Murphy (159 cm)

Sarah Michelle Gellar (159 cm)

Carmen Electra (159 cm)

Natalie Portman (160 cm)

Ashanti(160 cm)

Kristin Kreuk (160 cm)

Emmanuelle Chriqui (160 cm)

Jodie Foster (160 cm)

Julianne Moore (160 cm)

Stacy Ferguson (160 cm)

Ashley Tisdale(160 cm)

Madonna (161 cm)

Vierailija
80/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 158cm pitkä aikuinen nainen. Lyhyydestä on minulle työelämässä päivittäin harmia, sillä en ylety riittävän korkealle. Jakkarat tms. ovat turvallisuusriski ja aiheuttavat varsinkin vanhemmille ihmisille tapaturmia. En ylety kaupassa ylähyllyjen tuotteisiin, kotona hattuhyllylle tai vaatekaapin kolmelle ylimmälle hyllylle.

Lyhyys vaikuttaa myös ihmisten mielikuviin ja minua pidetään usein nuorempana ja jotenkin lapsellisempana kuin olen.

Maksaisin aika paljon jos saisin vaikkapa 5cm lisää pituutta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi