Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön pituuskasvu. Mitä tehtävissä?

Vierailija
27.09.2015 |

Tyttö 14v. Kuukautiset alkoivat yli vuosi sitten. Pituutta nyt 154cm. Äiti 161, isä 182. Voiko tuolle asialle tehdä mitään? Mitä keinoja on lisätä pituutta? Asiallisia vastauksia, kiitos.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:09"]

Oma pituus 192 äidin pituus 164 ja pojan pituus 165, mutta eipä ollutkaan sitten ihan minun poika kuin virallisesti. Niin typerä homma tuo avioliitto kun automaattisesti lapset menevät äidin aviomiehen eikä lasten isien nimiin. Muinainen systeemi joka pitäisi kieltää, nainen saa itaeasiassa valita kenen lapseksi lapsensa laittaa aviomies tai lapsen isä eivät voi laillisesti tehdä mitään. Aviomiehelle on siihen asti kun lapsi täyttää kaksi vuotta oikeus vaatia testejä, sen jälkeen lapsi on pysyvästi aviomiehen lapsi. Lapsen isällä ei ole mitään oikeutta edes testien vaatimukseen.

[/quote]

Salata naisen ei saisi. Mutta lapsen vika tällainen menettely ei koskaan ole. Kaikkea hyvää teille kaikille!

Vierailija
42/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kasvanut useita senttejä kuukautisten alkamisen jälkeen. En tarkoita, että kasvamisen mahdollisuutta kannattaisi tytölle korostaa, koska pettymys voi olla karvas jos pituutta ei tulekaan. Mutta luulisin muutaman lisäsentin olevan vielä mahdollista, vaikka ehkä ei todennäköistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä sulla loppui pituuskasvu? Sen perusteella voi ehkä vähän arvioida, tuleeko pituutta enää lisää. Toivottavasti tyttösi ymmärtää, että hän on ihana sellaisena kuin on.

Vierailija
44/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:32"]Minulla myös lyhyt ja pieni lapsi. Ei vanhempien tarvitse sitä itsetuntoa latistaa, kyllä muut ihmiset ja ympäristö sen tekevät. Joka paikassa törmää pituuden vertailuun, linnanmäellä ja vesipuistossa. Ja "kaverit" ja sukulaiset myös ihmettelevät ääneen. Ja vaikka kukaan ei sitä ääneen lausuisi, kyllähän lapsi itsekkin sen tajuaa, jos on lyhyempi kuin muut. Turha syyttää äitiä, joka anonyymisti palstalla asiasta kyselee. 
[/quote]

Siksi pitää valaa uskoa itseen ja uskallusta olla oma itsensä

Vierailija
45/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:42"]Itse kasvoin 10 cm kuukautisten alkamisen jälkeen.
[/quote] Kuukautisten alkamisesta on yli vuosi.

Vierailija
46/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi että! Muistan kuinka itse 167 senttisenä halusin olla ystävieni pituinen (150-160 cm). Ärsytti olla aina se pisin, vaikka en kovin pitkä olekaan. Epävarmuudet kuuluvat tuohon ikään, toinen haluaa olla pitkä toinen lyhyt, toinen haluaa suorat hiukset toinen kiharat. 

Lyhyet naiset ovat sitä paitsi mahtavia! Mieti Kylie Minogue tai Eva Longoria. Itsetunto kuntoon, hän on juuri hyvä tuollaisenaan! 

Vierailija
47/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:22"]

Siis voi että! Muistan kuinka itse 167 senttisenä halusin olla ystävieni pituinen (150-160 cm). Ärsytti olla aina se pisin, vaikka en kovin pitkä olekaan. Epävarmuudet kuuluvat tuohon ikään, toinen haluaa olla pitkä toinen lyhyt, toinen haluaa suorat hiukset toinen kiharat. 

Lyhyet naiset ovat sitä paitsi mahtavia! Mieti Kylie Minogue tai Eva Longoria. Itsetunto kuntoon, hän on juuri hyvä tuollaisenaan! 

[/quote]

Oikeasti en usko että tytölläni on itsetunnon kanssa ongelmia. Hän nyt vaan haluaisi että hänestä tulisi pidempi. Ei tämä hänelle mikään suuri tragedia ole, joskus vaan asiasta mainitsee. Häntä se siis harmittaa, varmaan johtuu eniten siitä, etä parhaat kaverit ovat selvästi keskivertoa pidempiä. Joku mainitsi tuon autolla ajon. Kuinka lyhyt on liian lyhyt ajamaan normalia autoa?

Vierailija
48/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pituudelle olisi voinut tehdä jotain, se olisi pitänyt tehdä aikasemmin. Itse muistan olleeni aina normia lyhyempi ja olin ala-asteella tarkemmissa tutkimuksissa,kuten verikokeissa ja röntgenissä, jotta selvitettäisiin esim.kasvuhormonin mahdollisuus. Näissä tutkimuksissa annettiin kasvuennuste, jonka mukaan kasvaisin kuitenkin äitini mittaiseksi, n. 163-165 senttiseksi eikä jatkotoimenpiteitä tehty.

Loppujen lopuksi minusta tuli 158 cm ja olen ihan tyytyväinen näin. Kyllä teini-iässä odotti kasvua ja ärsytti ja harmitti, mutta siihen tottuu ja sopeutuu eikä asia varmasti tytärtäsikään mietitytä muutaman vuoden päästä.

Mitään ei siis enää ole tehtävissä, mutta ei tuo pituuskaan oikeasti mikään niin lyhyt ole, että se olisi epänormaalia.

Vierailija
49/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?! Alkaa harmittamaan nämä äitylit, jotka vuorotellen miukuu liian pitkää tai liian lyhyttä lasta täällä. Itse teette lastenne koosta ongelmaa. Miksei voi sanoa sille lapselle, että hänestä tulee juuri oman kokoisensa ja se on hyvä niin - oli se sitten 150 tai 190 cm.

Minä olen 180 cm pitkä nainen ja mikä painajainen olisi ollut tollainen äiti kuin ap. Onneksi minulle sanottiin, että se on juuri hyvä pituus minulle, johon lopulta päädyn ja rohkaistiin pitämään ryhti hyvänä. Etkö voi sanoa sille tyttärellesi, että sinä olet tyytyväinen hänen pituutensa ja hän on ihana tyttö noin?

Vierailija
50/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:32"]

Minulla myös lyhyt ja pieni lapsi. Ei vanhempien tarvitse sitä itsetuntoa latistaa, kyllä muut ihmiset ja ympäristö sen tekevät. Joka paikassa törmää pituuden vertailuun, linnanmäellä ja vesipuistossa. Ja "kaverit" ja sukulaiset myös ihmettelevät ääneen. Ja vaikka kukaan ei sitä ääneen lausuisi, kyllähän lapsi itsekkin sen tajuaa, jos on lyhyempi kuin muut. Turha syyttää äitiä, joka anonyymisti palstalla asiasta kyselee. 

[/quote]

Häh, kuka työn ikäisen tytön pituutta kauhistelisi? Ja mitä vikaa siinä edes muka on? Olen kyllä saanut kuulla pituudestani vitsejä koko ikäni, mutta se on aina ollut hyväntahtoista. Samanlaista olen kuullut myös isoista rinnoistani, joten pitää varmaan toivoa, että (mahdolliset) omat tyttäret olisivat pitkiä ja pienirintaisia. Mitään haittaa lyhyydestä ei minulle ole ollut, paitsi että joskus on hankala yltää tavaroihin. Sen sijaan on ihan kätevää, kun mahtuu nukkumaan vaikka lentokoneessa mukavasti. En ymmärrä lainkaan tätä voivottelua. Miesrintamallakin on ollut sen verran tarjokkaita, etten enempää olisi jaksanutkaan ;)

Vierailija
51/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:42"]Itse kasvoin 10 cm kuukautisten alkamisen jälkeen.
[/quote]

Vierailija
52/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin mielelläni tuon pituinen, mutta on oma pituutenikin hyvä, 161cm :) Lyhyys on kaunista. Paras kaverini on 148cm ja todella hyvännäköinen pakkaus!

Vierailija
53/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:34"]

Mitä väliä?! Alkaa harmittamaan nämä äitylit, jotka vuorotellen miukuu liian pitkää tai liian lyhyttä lasta täällä. Itse teette lastenne koosta ongelmaa. Miksei voi sanoa sille lapselle, että hänestä tulee juuri oman kokoisensa ja se on hyvä niin - oli se sitten 150 tai 190 cm.

Minä olen 180 cm pitkä nainen ja mikä painajainen olisi ollut tollainen äiti kuin ap. Onneksi minulle sanottiin, että se on juuri hyvä pituus minulle, johon lopulta päädyn ja rohkaistiin pitämään ryhti hyvänä. Etkö voi sanoa sille tyttärellesi, että sinä olet tyytyväinen hänen pituutensa ja hän on ihana tyttö noin?

[/quote]

Olen jo moneen otteeseen vastannut, että minä en sitä hänelle voivottele ja vatvo. Hän itse harmittelee sitä.

Vierailija
54/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on siis kasvanut -1 käyrällä aina. Joka ikinen kerta neuvolassa ja sen jälkeen koulussa on hoitaja/lääkäri sanonut, että normaalisti kasvaa. Eli aiemmin ei ole mihinkään toimenpiteisiin ryhdytty, enkä tiedä olisko edes pitänyt, koska eihän voi tietää kuinka pitkä kenestäkin tulee, nyt on tietenkin myöhäistä. Väksinkin vaan nyt mietin, että mitkä ovat ne tapaukset jolloin tuohon puututaan. Että olisko meidän vanhempien pitänyt vaatia jotain tutkimuksia, en ymmärrä miten olisimme voineet. Lapsi on täysin terve, tai siis näin oletan, mihinkään tutkimuksiin ei ole kukaan nähnyt tarvetta, joten mitään ei ole tutkittu. Käppyröitä vaan katseltu, ja todettu että hyvin menee.

t. Ap

Vierailija
55/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:32"]

Minulla myös lyhyt ja pieni lapsi. Ei vanhempien tarvitse sitä itsetuntoa latistaa, kyllä muut ihmiset ja ympäristö sen tekevät. Joka paikassa törmää pituuden vertailuun, linnanmäellä ja vesipuistossa. Ja "kaverit" ja sukulaiset myös ihmettelevät ääneen. Ja vaikka kukaan ei sitä ääneen lausuisi, kyllähän lapsi itsekkin sen tajuaa, jos on lyhyempi kuin muut. Turha syyttää äitiä, joka anonyymisti palstalla asiasta kyselee. 

[/quote]

Häh, kuka työn ikäisen tytön pituutta kauhistelisi? Ja mitä vikaa siinä edes muka on? Olen kyllä saanut kuulla pituudestani vitsejä koko ikäni, mutta se on aina ollut hyväntahtoista. Samanlaista olen kuullut myös isoista rinnoistani, joten pitää varmaan toivoa, että (mahdolliset) omat tyttäret olisivat pitkiä ja pienirintaisia. Mitään haittaa lyhyydestä ei minulle ole ollut, paitsi että joskus on hankala yltää tavaroihin. Sen sijaan on ihan kätevää, kun mahtuu nukkumaan vaikka lentokoneessa mukavasti. En ymmärrä lainkaan tätä voivottelua. Miesrintamallakin on ollut sen verran tarjokkaita, etten enempää olisi jaksanutkaan ;)

[/quote]

Minä olen 159 ja minulle pidemmät tutut vinoilevat myös. Jotkut ovat hyväntahtoisia, kaikki eivät....

Vierailija
56/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:38"]

[/quote]

Olen jo moneen otteeseen vastannut, että minä en sitä hänelle voivottele ja vatvo. Hän itse harmittelee sitä.

[/quote]

Mitäs tämä ketju sitten on, jos ei voivottelua? Ja nuo harmittelut, että tytön täysin normaaliin pituuteen ei ole missään puututtu? Älä pilaa tyttösi itsetuntoa enää enempää.

Vierailija
57/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:58"]Minkä ikäisenä sulla loppui pituuskasvu? Sen perusteella voi ehkä vähän arvioida, tuleeko pituutta enää lisää. Toivottavasti tyttösi ymmärtää, että hän on ihana sellaisena kuin on.
[/quote] anna lapsellesi l-arginiinia, lisää pituus kasvua.

Vierailija
58/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta l-arginiinista

Vierailija
59/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi kuukautiset 15-vuotiaana, ja kasvoin pituutta vielä abivuonna muutamia senttejä. Taisi tulla fuksivuonnakin yliopistossa sentti lisää. 

Vierailija
60/95 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:38"]

[/quote]

[/quote]

Mitäs tämä ketju sitten on, jos ei voivottelua? Ja nuo harmittelut, että tytön täysin normaaliin pituuteen ei ole missään puututtu? Älä pilaa tyttösi itsetuntoa enää enempää.

[/quote]

Mitään ei saa kysyä, mistään ei saa puhua, ei edes anonyymisti palstalla, koska silloin voivottelee ja pilaa lapsen itsetunnon. Johan nyt on markkinat. No mutta minä en palstaile lapseni kanssa, kuten ehkä sitten monet muut. Lapseni ei tiedä tästä ketjusta yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi