Miksi olette täällä kateellisia niille jotka saa toimeentulotukea?
Kommentit (43)
Se että kotona sluibaava jannu saa paljon enemmän rahaa kuin opiskeleva yliopisto-opiskelija. En ihan ymmärrä miksi lusmun pitää saada enemmän rahaa kuin ahkeran.
Siksi koska heille maksetaan kaikki.
Olen pitkäaikaistyötön ja en saa toimeentulotukea, en pysty ostamaan kaikkia tärkeitä lääkkeitä, en voi ostaa uusia kenkiä vaikka entiset on rikki, ei ole varaa silmälaseihin tms.
Ei ole varaa mihinkään, onneksi isovanhemmat hankkii lapsille mm. Ulkovaatteet ja kengät.
Tietysti se, että voi keskittyä olemaan ja harrastamaan, mitä sitten haluaakin. Ehkä jotkut aateliset ovat olleet tuollaisessa asemassa perinteisesti.
Toimeentulotuen saajista kovin harva tuntuu olevan ikinä edes kiitollisia siitä mitä saa. Sen sijaan ollaan jatkuvasti nurisemassa, että lisää pitäisi saada. Ja tekemässä tällaisia aloituksia, jossa he koittavat olla niin uhria, ettei mitään rajaa.
koska he saavat käteen lähes saman, mitä åienipalkkainen kokoaikaisesti työssäkäyvä henkilö saa, kun työssäkäyvät eivät saa juurikaan muita tukia kuin korkeintaan hieman asumsitukea.
Yhteiskunta kustantaa tupakat ja viinakset sun muut höpöheinät toimeentulotuen saajille. Kun Kelan rahat on loppu, haetaan sossusta harkinnan varaista kun ei ole ruokarahaa ja usein vuokrarahatkin on tuhlattu muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Se että kotona sluibaava jannu saa paljon enemmän rahaa kuin opiskeleva yliopisto-opiskelija. En ihan ymmärrä miksi lusmun pitää saada enemmän rahaa kuin ahkeran.
Opiskelija saa rahaa, vaikka hänellä olisi säästöjä.
Kyse ei ole kateudesta, vaan minun veroprosentistani. Minä en pidä siitä, että minä joudun elättämään yhteiskunnan loiseläjiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäaikaistyötön ja en saa toimeentulotukea, en pysty ostamaan kaikkia tärkeitä lääkkeitä, en voi ostaa uusia kenkiä vaikka entiset on rikki, ei ole varaa silmälaseihin tms.
Ei ole varaa mihinkään, onneksi isovanhemmat hankkii lapsille mm. Ulkovaatteet ja kengät.
Tämä. Olen sairas pitkäaikaistyötön jonka puoliso tienaa bruttona 2200€. En saa toimeentulotukea. 2 lasta on. Mietin juuri pyydänkö äidiltäni (taas) rahaa lääkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole kateudesta, vaan minun veroprosentistani. Minä en pidä siitä, että minä joudun elättämään yhteiskunnan loiseläjiä.
Toimeentulotukea saa yli 400 000 ihmistä vuosittain. Sitä maksetaan n. 800 miljoona euroa. Pelkästään kehitysavun vuosikustannukset ovat n. 50 % suuremmat.
Se on vain kapeakatseista, kaikki realiteetit ohittavaa palstalogiikkaa.
Kadehdittavaa on, jos joku saa ilmaista rahaa tekemättä mitään.
Samalla tavalla kadehdittavaa kuin sairaanhoitajat saavat huippupalkkaa istumalla kahvihuoneessa juoruamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintotuesta ei kauheasti säästetä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa mihinkään, onneksi isovanhemmat hankkii lapsille mm. Ulkovaatteet ja kengät.Tämä. Olen sairas pitkäaikaistyötön jonka puoliso tienaa bruttona 2200€. En saa toimeentulotukea. 2 lasta on. Mietin juuri pyydänkö äidiltäni (taas) rahaa lääkkeeseen.
Kyllä tuolla summalla pärjää koko perhe. Älkää eläkö niin isosti ja valittako!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Kenelläkään opiskelijalla ei ole säästöjä, koska opintotuesta ei säästetä. Myöskään opiskelija-alennuksia ja ruokailua oppilaitoksessa eivät opiskelijat koskaan muista mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa mihinkään, onneksi isovanhemmat hankkii lapsille mm. Ulkovaatteet ja kengät.Tämä. Olen sairas pitkäaikaistyötön jonka puoliso tienaa bruttona 2200€. En saa toimeentulotukea. 2 lasta on. Mietin juuri pyydänkö äidiltäni (taas) rahaa lääkkeeseen.
Meillä puoliso saa korkeintaan 1000e palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
koska he saavat käteen lähes saman, mitä åienipalkkainen kokoaikaisesti työssäkäyvä henkilö saa, kun työssäkäyvät eivät saa juurikaan muita tukia kuin korkeintaan hieman asumsitukea.
Tässä yhtälössä mua eniten häiritsee se, ettei tämä pienipalkkainen työssä kokoaikaisesti käyvä ymmärrä olla kateellinen toiselle työssä kokoaikaisesti käyvälle, joka saa kunnon palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea saa yli 400 000 ihmistä vuosittain. Sitä maksetaan n. 800 miljoona euroa. Pelkästään kehitysavun vuosikustannukset ovat n. 50 % suuremmat.
"Mutta kun tuokin" - argumentti, on jälleen kerran arvoton. Kai ymmärrät sen, että se ei kirkasta kuvaa loiseläjistä millään tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla summalla pärjää koko perhe. Älkää eläkö niin isosti ja valittako!
Ei pärjää, tai no hengissä pysyy. Ei missään nimessä eletä leveästi. Kuljen risoissa vaatteissa enkä ole ostanut itselleni mitään vuosiin. Teineihin menee rahaa, me maksetaan lukilaiselle kirjat ja läppäri ja myös koulumatkat. Tt-tukilaisille nämäkin varmaan maksetaan. Toinen sentään saa ilmaiseksi nämä kun on sattunut syntymään - 06.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Kenelläkään opiskelijalla ei ole säästöjä, koska opintotuesta ei säästetä. Myöskään opiskelija-alennuksia ja ruokailua oppilaitoksessa eivät opiskelijat koskaan muista mainita.
Opiskelijaruokailu maksaa 2,70e. Kotona sluibaava saa tehtyä safkat paljon halvemmalla. Opiskelijalla ei yleensä ole mahdollisuutta käydä syömässä kotona kesken koulupäivän. Opiskelijabussilippuun saa 45% alennuksen, mutta kotona sluibaavan ei tarvitse käyttää euroakaan matkustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulla on puoliso joka elättää, joten et ole mitenkään pelkästään perusturvan varassa vaan puolisosi tehtävä on sitten maksaa ne lääkkeet ja silmälasit jos niitä tarvitset. Jos olet avioliitossa se on kirjattu ihan avioliittolakiin että parempituloinen puoliso on velvollinen kustantamaan toisen terveyteen kohdistuvat menot jos henkilö niitä ei itse pysty kustantamaan. Avioliitossa ei ole kahta eri elintasoa.
Koska heidän ei tarvitse tehdä töitä hankkiakseen elannon. Voivat tehdä mitä lystäävät 24/7.