Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olette täällä kateellisia niille jotka saa toimeentulotukea?

Vierailija
06.04.2022 |

Kertokaa? Mikä siinä on niin kadehdittavaa?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ollaan kateellisia sopeutumis eläkeläisille että kestää sopeutua 20 vuotta 10 vuotta on tietysti ikävää mutta koska se vaiva on kaikilla meillä saadaanko siitä kaikki 30 vuotiaat yhteisen tulon siis eläkkeen se olisi reilua että kaikki saa sopeutuseläkkeen 30 vuotiaasta tuonne 120 vuotiaaksi.

Vierailija
42/43 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska heille maksetaan kaikki.

Olen pitkäaikaistyötön ja en saa toimeentulotukea, en pysty ostamaan kaikkia tärkeitä lääkkeitä, en voi ostaa uusia kenkiä vaikka entiset on rikki, ei ole varaa silmälaseihin tms.

Ei ole varaa mihinkään, onneksi isovanhemmat hankkii lapsille mm. Ulkovaatteet ja kengät.

Eli sinulla on puoliso joka elättää, joten et ole mitenkään pelkästään perusturvan varassa vaan puolisosi tehtävä on sitten maksaa ne lääkkeet ja silmälasit jos niitä tarvitset. Jos olet avioliitossa se on kirjattu ihan avioliittolakiin että parempituloinen puoliso on velvollinen kustantamaan toisen terveyteen kohdistuvat menot jos henkilö niitä ei itse pysty kustantamaan. Avioliitossa ei ole kahta eri elintasoa.

En ole tuo mutta olen laittanut avioerohakemuksen menemään. En todellakaan halua että puoliso joutuu mua elättämään koko loppuikänsä, hirveän nöyryyttävää tuo olisi. Ihan eri asia jos kyseessä olisi väliaikainen tilanne. Molemmille jää yksin enemmän rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska heille maksetaan kaikki.

Olen pitkäaikaistyötön ja en saa toimeentulotukea, en pysty ostamaan kaikkia tärkeitä lääkkeitä, en voi ostaa uusia kenkiä vaikka entiset on rikki, ei ole varaa silmälaseihin tms.

Ei ole varaa mihinkään, onneksi isovanhemmat hankkii lapsille mm. Ulkovaatteet ja kengät.

Eli sinulla on puoliso joka elättää, joten et ole mitenkään pelkästään perusturvan varassa vaan puolisosi tehtävä on sitten maksaa ne lääkkeet ja silmälasit jos niitä tarvitset. Jos olet avioliitossa se on kirjattu ihan avioliittolakiin että parempituloinen puoliso on velvollinen kustantamaan toisen terveyteen kohdistuvat menot jos henkilö niitä ei itse pysty kustantamaan. Avioliitossa ei ole kahta eri elintasoa.

En ole tuo mutta olen laittanut avioerohakemuksen menemään. En todellakaan halua että puoliso joutuu mua elättämään koko loppuikänsä, hirveän nöyryyttävää tuo olisi. Ihan eri asia jos kyseessä olisi väliaikainen tilanne. Molemmille jää yksin enemmän rahaa.

Tuleeko sinusta siis yhteiskunnan loinen ja kelahuijari? Olette muka eronneet, mutta oikeasti yhdessä?