Miesystävä häiritsee, onko ero ainoa mahdollisuus
Onko kenelläkään muulla tällaista ongelmaa ja mitä kannattaisi tehdä? Olen kiireinen yh-äiti, minulla on haastava työ, huonot tukiverkot ja vielä sairaat vanhemmatkin. Elämä on sinänsä mallillaan, mutta stressi on tietysti usein kova, varsinkin jos tulee jotain ylimääräistä säätöä tai huolta. Minulla on ihana miesystävä, jonka kanssa olemme seurustelleet jo 3 vuotta. Käytännössä koen että hän on vain yksi lisärasite tarpeineen. Olen vain niin kiireinen, ettei minulla ole aikaa hänelle ja jos olen hänen kanssaan, minua usein turhauttaa, että teemme asioita hänen ehdoillaan, vaikka minulla on pitkä lista omia asioita hoidettavana. Tuntuu jotenkin kamalalta, että minulla ei ole aikaa edes rakkaudelle. Mies tosiaan tuntuu vain häiritsevän, eikä hän tunnu oikein ymmärtävän elämäntilannettani tai ainakaan ikinä auta minua missään. Hän kyllä mielestään järjestää minulle rentouttavia viikonloppuja, mutta minua ei rentoutua treffailu, kun haluaisin hoitaa arkisia velvollisuuksiani ja elää ihan tavallista elämää. Tuntuu ikävältä, että minulla ei ole aikaa vain nautiskella elämästä omien lasteni tai ystävieni kanssa, kun mies vie vapaa-aikani. Onko kukaan ollut tällaisessa tilanteessa ja voiko siitä jotenkin selvitä, vai onko ero ainoa mahdollisuus.
Kommentit (344)
Itse lapsivapaina viikonloppuina siivoan ensin kodin ja käyn pitkällä lenkillä ennen kuin vietän aikaa miesystäväni kanssa. Koen mahdottomaksi siirtyä suoraan hektisestä lapsi- ja työarjesta suoraan kuumaksi rakastajaksi. Näin säilyy jonkinlainen tasapaino.
Vierailija kirjoitti:
Itse lapsivapaina viikonloppuina siivoan ensin kodin ja käyn pitkällä lenkillä ennen kuin vietän aikaa miesystäväni kanssa. Koen mahdottomaksi siirtyä suoraan hektisestä lapsi- ja työarjesta suoraan kuumaksi rakastajaksi. Näin säilyy jonkinlainen tasapaino.
Aika tylsää. Etkö voi siivota viikolla? Viikonloppu on muutenkin niin lyhyt.
yh:lle riittää, että miehiltä saa elatusmaksuja. ei yh miehiä muuhun tarvitse.
Olen ap:n kaltaisessa suhteessa ja kategorisesti kieltäydyn lähtemästä miehen kanssa mökille, kerta riitti. En tykkää olla keskellä ei mitään hyttysten syötävänä vailla nykyaikaisia mukavuuksia. Esim. kuukautiset ovat ilman vesivessaa hankalat. Ja aina siellä on jotain laitettavaa sekä talkootyötä.
Mökkiviikonloppu on minusta kyllä hemmottelun vastakohta.