Tajusin nyt, että valo huhtikuisella kunnon lumella (siis ei sulavalla) on täysin erilaista, kuin valo lumella joulukuussa
Tai edes tammikuussa. Tätä valoa näkee harvoin, koska huhtikuussa on harvoin paljon tuoretta, vastasatanutta pakkaslunta. Ainakaan täällä etelässä.
On todella hienon näköistä! Vaikkakin vähän rasittavaa, ettei kevät etene…
Kommentit (65)
Eihän joulukuussa ollut valoa lainkaan. Pimeää tuutin täydeltä.
Jotenkin säälittää tuo peippo joka laulaa lumisessa maisemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä silloinkin aurinko voi paistaa. Mutta eron huomaa myös helmikuiseen auringonvaloon ja miksei maaliskuiseenkin, varsinkin maaliskuun alun.
Maisema näyttää nyt jotenkin karkkimaisemmalta (?!) 😊
Jänniä nämä ”joulukuussa on koko ajan pimeää” -kommentit. Ovat varmaan joiltain niin köyhiltä, että ovat p*skaduuneissaan 8-16 ja nukkuvat darraansa viikonloput.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin säälittää tuo peippo joka laulaa lumisessa maisemassa.
Mutta että laulaa! Sehän tarkoittaa, että se on vielä hengissä 👍 Minä katsoin eilen peippoa säälien, joka koitti lumivaipasta noukkia ruokintalaitteesta tippuneita muruja…
Ap
Ketuttaa niin vietävästi eilen satanut 20 cm lumikerros etten näe mitään muuta ulkona kun valkoista p@skaa. Vihaan tätä Suomen säätä 🤬
Niin, kai se on erilaista kun sen valon spektri on eri kuukausina erilainen...
Vierailija kirjoitti:
Ketuttaa niin vietävästi eilen satanut 20 cm lumikerros etten näe mitään muuta ulkona kun valkoista p@skaa. Vihaan tätä Suomen säätä 🤬
Hyi millainen mieli sinulla siellä. T a p a íttesi, ettet saastuta meidän maailmaa ihailevien päivää, kiitos.
Onko pakko tulla paskantamaan pskat ajatuksesi kivaan ihasteluketjuun? Nautin, että kärsit!
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä! Sitä ei vain useinkaan näe! Siis kun ei asu lapissa. Ja ei kai se aurinko ihan samassa kulmassa sielläkään paista, kuin täällä nyt, paitsi ehkä keväämmällä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi millainen mieli sinulla siellä. T a p a íttesi, ettet saastuta meidän maailmaa ihailevien päivää, kiitos.
Onko pakko tulla paskantamaan pskat ajatuksesi kivaan ihasteluketjuun? Nautin, että kärsit!
Vedä sä alahuuli niskan taakse ja nielase, urpo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla onkin lälläslää täään kaksinverroin ihanaa! Osaan nauttia tästä maisemasta ja saan vielä iloa siitä, että paskahousulla on paha mieli!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä silloinkin aurinko voi paistaa. Mutta eron huomaa myös helmikuiseen auringonvaloon ja miksei maaliskuiseenkin, varsinkin maaliskuun alun.
Maisema näyttää nyt jotenkin karkkimaisemmalta (?!) 😊
Jänniä nämä ”joulukuussa on koko ajan pimeää” -kommentit. Ovat varmaan joiltain niin köyhiltä, että ovat p*skaduuneissaan 8-16 ja nukkuvat darraansa viikonloput.
No itsehän olen ollut kokoajan lapsen kanssa kotona kotihoidontuella, joten monen monta aikaista aamua on tässä kyllä tullut koettua.
Mutta siitä huolimatta marras-ja joulukuu on mun mielestä vuoden pimeimmät ja ankeimmat kuukaudet. Vasta helmikuussa alkaa piristymään, kun valokin alkaa lisääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko tulla paskantamaan pskat ajatuksesi kivaan ihasteluketjuun? Nautin, että kärsit!Vedä sä alahuuli niskan taakse ja nielase, urpo!
Vihasi on huvittavaa! 😃 LOL Voi pientä, joka ei osaa olla iloinen…
Ap
AP, ethän sinä kirjoittanut noita viestejä 4 ja 8?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä! Sitä ei vain useinkaan näe! Siis kun ei asu lapissa. Ja ei kai se aurinko ihan samassa kulmassa sielläkään paista, kuin täällä nyt, paitsi ehkä keväämmällä.
Ap
Aijaa, ite oon huomannu eron jo lapsesta asti.
Itse asiassa mietin tänään puoli seitsemän aikaan, kun oli aivan valoisaa ja maiseman peitti aivan tuore lumi, kuuset oli hienon näköisiä yms, että tälläisessä maisemassa en ole varmasti koskaan aamupalaani arkisin tuohon aikaan nauttinut. Sydäntalvella on vielä pimeää tuohon aikaan ja keväämmällä kun puoli seitsemältä on valoisaa, niin lumikerros ja maisema on aivan eri näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Tää on Talvi da capo al fine 😀
Vaikka ethän sä läskimooses edes tiedä, mitä se on suomeksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
look
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko tulla paskantamaan pskat ajatuksesi kivaan ihasteluketjuun? Nautin, että kärsit!Mulla onkin lälläslää täään kaksinverroin ihanaa! Osaan nauttia tästä maisemasta ja saan vielä iloa siitä, että paskahousulla on paha mieli!
Ap
Toivottavasti tänä kesänä tulee yhtä kuuma kun viime kesänä niin nautin kun kaikki lämmön vihaajat valittaa palstalla kuorossa 🤗 Suomi on ihme paikka kun kaikkien pitäis rakastaa talvea ja lunta mutta inhota kesää. Oon niin syntynyt väärään maahan 🙄
Ap, miksi ihmeessä pilaat itse mukavasti aloittamasi ketjun, aihe olisi ollut hyvä. Taidat olla se palstalla erittäin tuttu, jolta mopo karkaa hetkessä.
Ja siis tarkoitan sitä, miltä koko luminen maisema valossa näyttää, en vain lumella olevaa valoa.
Ap