En kutsunut lapsena vanhempiani isäksi/äidiksiMitä se kertoo minusta?
Osaatteko sanoa? Kutsuin heitä etunimillä. Äidin nimestä vääntelin lempinimiä esim. Piuku, Piksu jne.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:15"]Ei kaikella ole mitään seksikstä, etnistä ja romanttista merkitystä. Siinäpähän kutsuit äitiäsi Piksuksi. Tuskin olet mikään erityslapsi, jolla on supervoimia.
[/quote]
No en nyt hakenut tällä mitään ylistäviä kommentteja. Lähinnä vain sellaista että onko tämä tyypillistä lapsille joilla on esim.jonkinasteinen kehityshäiriö. Kehitykseni on siis kyseenalaistettu niin lapsena kuin nyt aikuisiälläkin. Mitään diagnoosia minulla ei ole mutta olen ollut jo pitkään kiinnostunut selvittämään asiaa. Ymmärrän kyllä että vauvapalstalla asia ei selviä mutta tykkään elää jännityksessä. Siksi en ainakaan vielä aio käydä tutkituttamassa itseäni. Jos elämäni tästä vaikeutuu niin saatan mennäkin mutta koska tällä hetkellä minulla on kaikki suhteellisen kunnossa en koe tarpeelliseksi saada oikeaa diagnoosia ja sitä kautta mahdollista ammattiapua. Ap
Puhuivatko vanhemmat itsestään äitinä ja isänä? Vai käyttivätkö vain etunimiään?
Käskivätkö he kutsua itseään äidiksi ja isäksi?
Ei se sinusta mitään kerro, mutta vanhemmistasi kyllä.
Mä kutsuin äidiksi ja isiksi vaikka todellisuudessa en olisi halunnut kutsua narsisti äitiäni äidiksi sillä hän ei olisi sitä ansainnut. Piditkö AP vanhemmistasi lapsena?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:48"]Käskivätkö he kutsua itseään äidiksi ja isäksi?
[/quote]
Eivät käskeneet sanomaan vaan sain valita itse. Päätin sitten kutsua nimillä koska minua ällötti sanat äiti ja isä. Pidin kyllä vanhemmistani. Siitä ei ollut kyse. Ainoastaan nuo SANAT olivat mielestäni epämiellyttäviä. Ap
Olisiko vanhempasi psykopaatteja ja narsisteja?
Sellaisissa perheissä halveksitaan kaikenlaista tunteellisuutta ja läheisyyttä.
Aspergerit puhuvat usein lapsena kirjakieltä ja kutsuvat ihmisiä etunimeltä.
Mä kutsuin äitiäni etunimellä, koska "äiti" oli musta jotenkin halventava sana kun se on yleisnimi. :,D Jotenkin noin muistan ajatelleeni.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:14"]Olisiko vanhempasi psykopaatteja ja narsisteja?
Sellaisissa perheissä halveksitaan kaikenlaista tunteellisuutta ja läheisyyttä.
Aspergerit puhuvat usein lapsena kirjakieltä ja kutsuvat ihmisiä etunimeltä.
[/quote]
No niin. Moni on kysynyt olenko asperger ja tein testin josta sain pisteitä 140. Näytin testin väittämät äidilleni ja hän järkyttyi koska hänkin huomasi että suurin osa väittämistä sopi minuun. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:51"]Ei se sinusta mitään kerro, mutta vanhemmistasi kyllä.
[/quote]
No tätä olin juuri tulossa sanomaan. Millaisiahan vanhempasi ovat olleet... Tuskin kovin onnistuneita vanhemmuudessaan?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:15"]
Mä kutsuin äitiäni etunimellä, koska "äiti" oli musta jotenkin halventava sana kun se on yleisnimi. :,D Jotenkin noin muistan ajatelleeni.
[/quote]
Itse taas ajattelen että ihmisellä usein on vain yksi äiti, piksuja tulee ja menee.
Minä en kutsu isääni isäksi. Kutsun häntä lempinimellä :) ei tuossa ole mielestäni mitään ihmeellistä.
Ei se mitään, jos olet assi. Itelläki pisteet siinä testissä yli 140.
Assit pärjää insinööreinä ja atk-ammattilaisina.
Toi on usein perityvää, esim. isä on diagnosoimaton assi.
Psykopaatit taas pärjää ekonomeina tai poliitikkoina.
Parinvalinnassa nää molemmat ominaisuudet saattavat kyllä tuoda omat erityishaasteensa mukaan.
Ei ap ole tehnyt mitään valintaa, vaan hänelle ei olla edes tarjottu vaihtoehtoa äiti ja isä. Tuttavaperheestä sen huomaa hyvin. Vanhemmat ja muut aikuiset määrittelee lapselle, miten he kutsuvat läheisiään.
Eli ap normaali, toivottavasti myös lähipiiri :)
Me puhuimme itsestämme äitinä ja isänä, mutta lapsi päätti jo pienenä, että koska äitejä ja isejä on niin paljon, etunimellä kun kutsuu niin oikea ihminen reagoi. Emme tehneet asiasta numeroa. Muita tilanne kyllä pahimmillaan jopa järkytti. Emme ole tietääkseni narsisteja, tunnemme ja näytämme rakkautta ja olemme empaattisia. Lapsi on nyt teini- iässä eikä todettuja kehityshäiriöitä. Koulu sujuu hyvin. Oman tiensä kulkija kyllä edelleenkin, mutta emme pidä sitä pahana:)
Hei muuten, tämä asia on myös tullut mieleeni. Tykkäsin jo lapsena hajuista/tuoksuista. Haistelin aina lelujani ja sain niistä suurta mielihyvää. Välillä tuntui siltä että keskityin enemmän lelujen tuoksuihin kuin itse leikkimiseen. Tykkään vieläkin haistella kaikkea. Esim.ostelen varastoon suihkusaippuoita ja aina kun olen hyllyn lähistöllä missä nuo putelit on minun on pakko jäädä haistelemaan niitä. Tämä on jo ehkä aika perverssiä mutta haistelen kuukautisten aikaan käytettyä sidettäni. Olen myös joskus nuuhkinut työpaikan wc;n roskista jos olen nähnyt siellä siteen. Saan siis kummallista mielihyvää kaikenlaisista hajuista. Onko kyseessä asperger-piirre? Näin olen jostain kuullut. Ap
Oon lukenut, että paranoidista skitsofreniaa ja yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä on usein lääkäreiden ja jopa psykiatrien vaikeaa erottaa toisistaan, koska oireisto on samanlainen kummassakin, jos harhaisuus ei ole hallitseva tila. Esim. tihentynyt virtsaamistarve ja muut sympaatisen hermoston liikatoimintaan liittyvät oireet. Kolmasosasta syndroomaa sairastavista kehittyy päihteiden väärinkäyttäjiä..
Ja vielä narsisti/psykopaattiperheistä. Niissä lapsilla on tyypillisesti eriarvoinen kohtelu. Toinen lapsista on suosikki ja toinen sylkykuppi.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:50"]
Hei muuten, tämä asia on myös tullut mieleeni. Tykkäsin jo lapsena hajuista/tuoksuista. Haistelin aina lelujani ja sain niistä suurta mielihyvää. Välillä tuntui siltä että keskityin enemmän lelujen tuoksuihin kuin itse leikkimiseen. Tykkään vieläkin haistella kaikkea. Esim.ostelen varastoon suihkusaippuoita ja aina kun olen hyllyn lähistöllä missä nuo putelit on minun on pakko jäädä haistelemaan niitä. Tämä on jo ehkä aika perverssiä mutta haistelen kuukautisten aikaan käytettyä sidettäni. Olen myös joskus nuuhkinut työpaikan wc;n roskista jos olen nähnyt siellä siteen. Saan siis kummallista mielihyvää kaikenlaisista hajuista. Onko kyseessä asperger-piirre? Näin olen jostain kuullut. Ap
[/quote]Aspergeriin liittyy usein aistiyliherkkyyksiä esim. hajut ja kuuloaisti. Myös maku- ja tuntoyliherkkyyksiä esiintyy.
Ei kaikella ole mitään seksikstä, etnistä ja romanttista merkitystä. Siinäpähän kutsuit äitiäsi Piksuksi. Tuskin olet mikään erityslapsi, jolla on supervoimia.