En kutsunut lapsena vanhempiani isäksi/äidiksiMitä se kertoo minusta?
Osaatteko sanoa? Kutsuin heitä etunimillä. Äidin nimestä vääntelin lempinimiä esim. Piuku, Piksu jne.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:48"]Käskivätkö he kutsua itseään äidiksi ja isäksi?
[/quote]
Eivät käskeneet sanomaan vaan sain valita itse. Päätin sitten kutsua nimillä koska minua ällötti sanat äiti ja isä. Pidin kyllä vanhemmistani. Siitä ei ollut kyse. Ainoastaan nuo SANAT olivat mielestäni epämiellyttäviä. Ap
[/quote] Tunnen asbergerlapsia, jotka eivät kutsu vanhempiaan äidiksi ja isäksi vaan etunimillä.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:36"]Ei ap ole tehnyt mitään valintaa, vaan hänelle ei olla edes tarjottu vaihtoehtoa äiti ja isä. Tuttavaperheestä sen huomaa hyvin. Vanhemmat ja muut aikuiset määrittelee lapselle, miten he kutsuvat läheisiään.
Eli ap normaali, toivottavasti myös lähipiiri :)
[/quote]
Jos on ainoa lapsi voi olla tottakin.
Miten mahdolliset sisarukset kutsuivat vanhempia?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:30"]Ei se mitään, jos olet assi. Itelläki pisteet siinä testissä yli 140.
Assit pärjää insinööreinä ja atk-ammattilaisina.
Toi on usein perityvää, esim. isä on diagnosoimaton assi.
Psykopaatit taas pärjää ekonomeina tai poliitikkoina.
Parinvalinnassa nää molemmat ominaisuudet saattavat kyllä tuoda omat erityishaasteensa mukaan.
[/quote]
Viimeinen lause - olen huomannut. Inhoan kaikkea perinteistä, esim. että minun täytyisi esittäytyä miehen vanhemmille ja sukulaisille, minun täytyisi asua toisen kanssa, hankkia lapsia, tehdä ruokaa, siivota jne. En halua elää niin vaikka kumppani onkin unelmani. Sielunkumppani. Sellainen jonka kanssa voi olla silloin kun molemmat haluaa ja erossa silloin kun haluaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:36"]Ei ap ole tehnyt mitään valintaa, vaan hänelle ei olla edes tarjottu vaihtoehtoa äiti ja isä. Tuttavaperheestä sen huomaa hyvin. Vanhemmat ja muut aikuiset määrittelee lapselle, miten he kutsuvat läheisiään.
Eli ap normaali, toivottavasti myös lähipiiri :)
[/quote]
Jos on ainoa lapsi voi olla tottakin.
Miten mahdolliset sisarukset kutsuivat vanhempia?
[/quote]
Minulla on vanhemp veli. En tiedä millä nimillä hän kutsui. Todennäköisesti äiti ja isä? Täytyykim muistaa kysyä äidiltäni. Ap
Lady Moon on joulunpyhinä aamuneljään auki.