On lunta tulvillaan, nyt raikas talven sää...
...tämä mamma ei kämppäänsä nyt jää.
Vaan lähtee lenkille ja nauttii siitä niin! ♪ ♫
Kommentit (64)
Terveisiä reippaalta iltalenkiltä, joka kesti tunnin. Pieni koirani hyppeli innoissaan puhtaassa lumessa.
Ajattelin tehdä lyhyen korttelikierroksen, mutta riemu tarttui ja nyt on mukava fiilis.
Parasta Suomessa on lumi jää tuuli tähdet ja vesisateet lumisateet talvi aurinko ja tietty kesä tuoreet koivunlehdet ja niittykukat. Only in Finland.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piitääkin laittaa jouluvalot takaisin.
Onko sinulle outoa, että Suomessa sataa joskus lunta Huhtikuun alussa?
Ei, onko sinusta?
Ei ole. 60 vuotta eläneenä on tullut monenlaisia säitä nähtyä ja sehän se ihmetyttääkin, että näistä valitetaan.
Kun ne säät on vissiin ainoita asioita, johon ihminen ei voi vaikuttaa.
Normaalisti en valitakkaan, mutta kukunut talvi on ollut niin vittumainen sahaamisensa kanssa, että nyt riitäis, kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt se ydintalvi, mutta onneksi pääsemme ydinkevään kautta viettämään lämmintä ydinkesää.
Emme pääse. Venäjä on päättänyt ottaa ne alueet takaisin, jotka sille joskus kuuluikin - tavalla tai toisella kuten Kriminkin. Myös Suomi.
Olen samaa mieltä. Kaikki nyt tuudittautuu vaan ajatukseen, että ei meille kuinkaan käy. Kyllä oikeasti käy.
Itse olen uusinut passini ja varmistanut, että asuntoautolla lähdetään pakoon mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.
Olin muutaman vuoden ikäinen viime sodan päättyessä ja kuulin kaikkea. Niin kuin nytkin, venäläiset on ihan älyttömän raakoja siviilejä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea sulle jos lenkkeily onnistuu. Täällä ei ole aurattu pihaa sitten aamun, hyvä kun pääsee alaovea pidemmälle. Lunta on niin paljon, että vaikka mulla oli jalassa korkeavartiset kengät, lunta meni kenkiin. Saas nähdä miten onnistuu koiran iltalenkki, sehän raukka pieni uppoaa tuohon hankeen.
Ymmärrän. Ei onnistu ulkoilu lastenvaunujen kanssa eikä myöskään pyörätuolilla.
apJuu, aivan mahdotonta paikoin. Lunta alkoi meillä tupruttamaan jo viime yönä ja näköjään vain kerran sen jälkeen on aurausauto käynyt pihassa. Bussiliikenne seisoo, autot jäävät jumiin lumeen. On se kumma kun meillä Suomessa tulee aina yhtä puskista tämä, että talvella tulee lunta. 😀 Tietysti nyt tämä takatalvi tuli suht myöhään, mutta silti. Koko Suomi on kaaoksessa kun lunta tulee.
Nytkö menetit perunasadon? Miten muut kesäkukat?
Ilmanlämpeneminen taas alkoi oletteko jo bikineissä? Kohta varmaan ne palmutkin pilkistelee tuolta hangesta.
Suomi on täysin vapaa maa. Voi vapaasti muuttaa palmujen maahan.
Vierailija kirjoitti:
millä lomakkeella haetaan kelasta tähän tukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, onko sinusta?
Ei ole. 60 vuotta eläneenä on tullut monenlaisia säitä nähtyä ja sehän se ihmetyttääkin, että näistä valitetaan.
Kun ne säät on vissiin ainoita asioita, johon ihminen ei voi vaikuttaa.Normaalisti en valitakkaan, mutta kukunut talvi on ollut niin vittumainen sahaamisensa kanssa, että nyt riitäis, kiitos
Ymmärrän. Koronako sua v*tuttaa vai sota?
-ap -
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt oikea pelko, että sota tulee tännekin ja sitten vaan valitetaan, että nyt pitäis olla jo kevät.
Niinpä. Ymmärrän, että nuorilla on sodan pelko. Nyt se vissiin on tärkeää vaan eivät ajatelleet mummojaan tai pappojaan aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lomake?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lomake?
Älä kysele sitä täältä. Kysy Kelasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lomake?
Älä kysele sitä täältä. Kysy Kelasta.
kela ei tue maastamuuttoa. mistähän taloudellista tukea voisi saada?
Onneksi tuo kamala katupöly on edes hetkeksi taltutettu lumen alle!!! 🙃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitetaanko kansalaisuudet ja viikonpäivät myös isolla alkukirjaimella?
Suomessa kirjoitetaan isolla. Jos taas puhutaan suomalaisesta, eli Suomen kansalaisesta niin se tulee pienellä. Viikonpäivät ja kuukaudet pienellä alkukirjaimella myös.
Ei helevetti!
Niinpä! Ei helvetti ja et vaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lomake?
Voi herranjumala! Ota selvää, kos apua tarviit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lomake?
Voi herranjumala! Ota selvää, kos apua tarviit!
suomi ei myönnä taloudellista apua maastamuuttoon.
lähe tässä sitten....
Ihana raikkaus ja punaposket. Tulkoon valkeus ja valkeus tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt se ydintalvi, mutta onneksi pääsemme ydinkevään kautta viettämään lämmintä ydinkesää.
Emme pääse. Venäjä on päättänyt ottaa ne alueet takaisin, jotka sille joskus kuuluikin - tavalla tai toisella kuten Kriminkin. Myös Suomi.
Olen samaa mieltä. Kaikki nyt tuudittautuu vaan ajatukseen, että ei meille kuinkaan käy. Kyllä oikeasti käy.
Itse olen uusinut passini ja varmistanut, että asuntoautolla lähdetään pakoon mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.
Olin muutaman vuoden ikäinen viime sodan päättyessä ja kuulin kaikkea. Niin kuin nytkin, venäläiset on ihan älyttömän raakoja siviilejä kohtaan.
(Anteeksi, jos viesti tuli kahteen kertaan).
Sinä, minä ja lähes kaikki muutkin. Me ei yhtään tiedetä mitä päättäjät päättää ja puuhastelee kabineteissaan. Toimittajatkin kirjoittaa mitä sattuu. Ei nekään aina tiedä. Vaikka yrittävät olla tapahtumien ytimessä.