Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömyyskorvauksista/sosiaalituista ei leikata?

Vierailija
26.09.2015 |

Miksi opiskelijoilta kaikkein köyhimmiltä leikataan mutta sossutuista ja työttömyyskorvauksista ei leikata? Sossupummit saa tonninkuussa tekemättä mitään ja opiskelijoiden pitäisi pärjätä puolet pienemmällä. Pakko kai itsekin lopettaa opiskelut ja rupee sossupummiksi kun ei täällä suomessa kannata opiskella kun loisimisesta maksetaan enemmän.
T.Opiskelija

Kommentit (275)

Vierailija
181/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:53"] Ei ole. Ota selvää mitä tarkoittaa orjuuttaminen. Se että niko-petterin pitää tukiensa eteen töitä tehdä ei ole orjuuttamista. Niko-petteri voi myös olla ilman mitään tukia jos ei kelpaa työ.

[/quote]

Mene Niko-Petteri -tasolle jämähtänyt sormellaosoittaja jonnekin. Palkaton/ruokapalkalla teetetty työ on orjuuttamista. Kyse ei ole tuesta.
[/quote]
Voi voi teidän nico-jessicoiden mielestä kaikki orjatyötä.

Vierailija
182/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelusta leikataan sen takia, koska korkeakoulutus on Suomessa osittain aikuisille suunnattu leikkikerho. Kallis sellainen. Iso osa tämän leikkikerhon läpikäyneistä ei tule kuitenkaan koskaan työskentelemään niissä hommissa mihin heitä koulutetaan joten miksi heitä pitäisi paapoa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50-vuotias, osatyökyvyttömyyseläkkeellä oleva ei ole sitä kuuminta hottia työnantajien keskuudessa. Ihan sama, hakeeko oman alan tai ihan mitä vaan työtä, työnantajille ei kelpaa.

Minä olen aikoinani ollut opiskelija ja nostanut opintolainaa henkeni pitimiksi. Samoin tein kaikki pienet työkeikat, mitä siivousfirman kautta sain. Eihän se aina ollut hauskaa baarin vessasta hinkata p*skaa ja oksennusta, mutta rahaa sillä sai. Jos ei saanut töitä, elettiin sitten pitempään kaurapuurolla. Joten, arvon opiskelijat, ehkäpä tekin joskus pääsette nauttimaan runsaita työttömyyskorvauksia.

Vierailija
184/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:54"]

Oletko tullut ajatelleeksi, että po.ryhmä puolestaan orjuuttaa palkansaajia?

BKT:mme on laskenut, joten voidaksemme ylläpitää tätä hyvinvointiyhteiskuntaa, tai mitä siitä vielä on jäljellä, palkansaajien verotaakkaa on kasvatettu jatkuvasti.

Onko siis sinusta moraalisesti oikein ja hyväksyttävää, että ne, jotka tekevät työtä, saavat vähemmän rahaa käteen, koska on ryhmä ihmisiä, jotka ovat pelkästään ottavalla, nimenomaan ottavalla, ei saavalla, puolella?

Ymmärrätkö, kuinka kalliiksi tulee elättää reilua 70 000 ihmistä jopa lähemmäs 70 vuoden ajan, mikäli he ovat keski-iältään parikymppisiä nyt? Ymmärrätkö lainkaan, mitä syrjäytyminen tarkoittaa?

Tottakai syrjäytyminen halutaan lopettaa. Miksi ei haluttaisi. Jokainen työtä tekevä ihminen on yhteiskunnan, eli meidän kaikkien voitto. Avaatko vähän ajatuksiasi kommenttisi takana.

[/quote]

Vero, jota maksat ei ole orjuuttamistasi, vaan osa sivistysperustaa. Jos verorahojen käyttöä halutaan järkeistää itse tiputtaisin ensimmäisen peruskoulusta pari luokkaa ja siirtäisin lukemisen / kirjoittamisen / helpon yhteislaksun harjoittelun päiväkoteihin.

Työttömyys ja toimettomuus on väärin. Työtön ei kuitenkaan itse aiheuta toimettomuuttaan. Ei ole oikein kutsua ihmisiä loisiksi. Meillä ei ole edes sellaista yhteiskuntaa, joka pyrkisi työllistämään työttömät. 

Yksi piirre, mikä luo työttömyyttä on ihmisten kapeakatseisuus. Et saa välttämättä hyvääkään liikettä menestymään. Esimerkiksi käsityöliike useinkaan pienellä paikkakunnalla ei myy riittävästi sen takia, että ihmiset ei arvosta käsitöitä. Mietipä tätä hetki.

Vierailija
185/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:53"] Ei ole. Ota selvää mitä tarkoittaa orjuuttaminen. Se että niko-petterin pitää tukiensa eteen töitä tehdä ei ole orjuuttamista. Niko-petteri voi myös olla ilman mitään tukia jos ei kelpaa työ. [/quote] Mene Niko-Petteri -tasolle jämähtänyt sormellaosoittaja jonnekin. Palkaton/ruokapalkalla teetetty työ on orjuuttamista. Kyse ei ole tuesta. [/quote] Voi voi teidän nico-jessicoiden mielestä kaikki orjatyötä.

[/quote]

Otetaan sulta myös palkka pois, mutta teet samaa työtä. :)

Vierailija
186/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:09"]

[/quote]

Niko-Jessicat ja Niko-Petterit on paskaisen sormesi tuotoksia köyhästä mielestä.

Orjatyö on silloin, kun maksetaan niukasti katto päänpäälle ja ruokaa vaihtoehtona rikollisuus, kaduilla norkoilu ja kuolema. Se ei siitä muuksi muutu.

Vierailija
187/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:01"]Alkoi vituttaa tää ketju aika rankasti. Olen työtön. Sen lisäksi perheellinen. Sen lisäksi korkeakoulutettu. En ole saanut töitä, vaikka olen hakenut. Hoiva-avustajaksi ja vaikka sinne koulun saliin en silti näe olevani pakotettu.

Hoiva-alasta on sen verran monta vuotta työkokemusta, että voin sanoa, että sinne ei kaivata yhtään ammattitaidotonta sossupummia jalkoihin pyöriin ja kyselee.
[/quote]
Mene töihin mutta ainiin ei kelpaa kun oman alan työt. Mua alkanut pukkuhiljaa vituttaa nää loiset.
[/quote]

Missä kohtaa kirjoitin, että olen hakenut vain oman alan töitä?
Tuleeko kermaperseelle mieleen, että korkeakoulutetun hakemuksilla pyyhitään perse, kun haettuun tehtävään on ylikoulutettu?

Vierailija
188/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:09"]

[/quote]

Niko-Jessicat ja Niko-Petterit on paskaisen sormesi tuotoksia köyhästä mielestä.

Orjatyö on silloin, kun maksetaan niukasti katto päänpäälle ja ruokaa vaihtoehtona rikollisuus, kaduilla norkoilu ja kuolema. Se ei siitä muuksi muutu.
[/quote]
Joo kumma kun nico-jessicalla on varaa ryypätä ja polttaa tupakkaa. Mukamas rahat ei riitä ruokaan vaikka jokaviikko baarissa käydään. Työstä pitää maksaa sen verran minkä arvoinen työpanos on yhteiskunnalle.

Vierailija
189/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:55"]

Voit opiskelijana saada toimeentulotukea. Itse sain kun opiskelin kun oli todentaa että töitä ei saanut ja opiskelija asuntoihin ei päässyt. Joten en ihan heti olisi leikkaamassa kaikkein heikommilta. Esim. Työttömyys tukea saa usea yli 50v kun on yt;ssä tullut potkut ja ansiosidonnainen on jo loppunut vaikka mitään työtä ei ole löytynyt.

[/quote]

Opiskelija ei saa toimeentulotukea, jos ei ole nostanut kaikkea opintolainaa.

En muuten ymmärrä, miksi työttömille ei ole opintolainaa vastaavaa lainajärjestelyä olemassa? Työmarkkinatukea voisi hyvin leikata ja jakaa ns. perusosaan ja lainaosaan. Jos haluaisi perusosaa leveämmän elintason, voisi nostaa lainaa, jossa olisi samat ehdot kuin opintolainassa. Motivoisi näitä elämäntapatyöttömiä työllistymään, kun olisi tiedossa, että laina erääntyy maksettavaksi.

[/quote]

Opiskelija saa anteeksi opintolainan, jos käy kehnosti. Ei mene luottotiedot.

Itse sain opintolainani korkoineen anteeksi. Maksoin jo opintolainaa pois ja huomasin, etten pysty maksamaan enään. Joten jätin pankille maksamatta 3 kuukauden opintolainan erät, josta seurasi pankki irtisanoi lainan joka siirtyi kelalle...

Sieltä tuli selvityspyyntö miten edetään ja paljonko olen valmis maksamaan per kuukausi. Kirjoitin yhden a4 paperin ja pyysin lainan anteeksiantoa liitteenä minulla oli lääkärinlausunto. Lopulta päätös tuli ja sain anteeksi velkani korkoineen.

Vierailija
190/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mitä, kohta ei ole senkään vertaa työpaikkoja, teilläkään jotka huutelette täällä että menkää töihin, katkaistaan tuet ym.!
Eikä kohta ole niitä tukiakaan, ei työttömälle,ei opiskelijalle, ei kotihoidontukea, ei asumistukea, lapsilisiä, eikä varmastikkaan tulla samaan penniäkään eläkkeitä, että näin.

Vierailija
191/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:56"]

Koittakaa nyt tajuta että käteen ei jää lähes viittä sataa vaan alle neljä sataa. Tuo 480 on ihan utopiaa. Jäisikin niin olisi huomattavasti helpompaa. Hyvin on taas trollattu köyhät riitelemään vähistään.

[/quote]

Mitä tarkoitat? Vuokran ja sähkölaskun jälkeen meille jää 485,5 euroa. Jos siis nostaa toimeentulotukea.

[/quote]

Niin paljon tuota hoetaan että pitänee alkaa sorvata valitusta liian vähän maksetusta tt tuesta. Minä olen tyytynyt siihen alle neljään sataan kun luulin että se on se mitä kuuluu saada.

[/quote]

Asutko kumppanin kanssa? Tuo 485,5 koskee vain yksinasuvia. Tai sitten tilanteessasi on jotain muuta poikkeuksellista.

[/quote]

Piti alkaa vasiten laskemaan niin ylläri. käteen jääkin 426 euroa. Asun yksin kun ei kumpikaan halua muuttaa yhteen. Sivuseikka tosin. Voiko olla että tt tuki vaihtelee niin paljon riippuen missä päin asuu? Hurjia juttuja siitä on kuullut mutta huhut ei ole luotettava lähde. 

[/quote]

Ei periaatteessa pitäisi vaihdella paikkakunnan mukaan. Ainoastaan tulee mieleen tässä se, että vuokrasi katsotaan olevan liian korkea yhdelle hengelle. Helsingissä raja on joku 650, muista paikoista en tiedä, mutta pienempi se on.

Vierailija
192/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:23"]

Joo kumma kun nico-jessicalla on varaa ryypätä ja polttaa tupakkaa. Mukamas rahat ei riitä ruokaan vaikka jokaviikko baarissa käydään. Työstä pitää maksaa sen verran minkä arvoinen työpanos on yhteiskunnalle.

[/quote]

Niko-Jessica olet ihan itse. Työpanoksen arvo määräytyy sen mukaan miten paljon on ostajia. Ja ostajia ei ole silloin, kun kukaan ei halua tai voi ostaa mitään.

Vierailija
193/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:54"]

Oletko tullut ajatelleeksi, että po.ryhmä puolestaan orjuuttaa palkansaajia?

BKT:mme on laskenut, joten voidaksemme ylläpitää tätä hyvinvointiyhteiskuntaa, tai mitä siitä vielä on jäljellä, palkansaajien verotaakkaa on kasvatettu jatkuvasti.

Onko siis sinusta moraalisesti oikein ja hyväksyttävää, että ne, jotka tekevät työtä, saavat vähemmän rahaa käteen, koska on ryhmä ihmisiä, jotka ovat pelkästään ottavalla, nimenomaan ottavalla, ei saavalla, puolella?

Ymmärrätkö, kuinka kalliiksi tulee elättää reilua 70 000 ihmistä jopa lähemmäs 70 vuoden ajan, mikäli he ovat keski-iältään parikymppisiä nyt? Ymmärrätkö lainkaan, mitä syrjäytyminen tarkoittaa?

Tottakai syrjäytyminen halutaan lopettaa. Miksi ei haluttaisi. Jokainen työtä tekevä ihminen on yhteiskunnan, eli meidän kaikkien voitto. Avaatko vähän ajatuksiasi kommenttisi takana.

[/quote]

Vero, jota maksat ei ole orjuuttamistasi, vaan osa sivistysperustaa. Jos verorahojen käyttöä halutaan järkeistää itse tiputtaisin ensimmäisen peruskoulusta pari luokkaa ja siirtäisin lukemisen / kirjoittamisen / helpon yhteislaksun harjoittelun päiväkoteihin.

Työttömyys ja toimettomuus on väärin. Työtön ei kuitenkaan itse aiheuta toimettomuuttaan. Ei ole oikein kutsua ihmisiä loisiksi. Meillä ei ole edes sellaista yhteiskuntaa, joka pyrkisi työllistämään työttömät. 

Yksi piirre, mikä luo työttömyyttä on ihmisten kapeakatseisuus. Et saa välttämättä hyvääkään liikettä menestymään. Esimerkiksi käsityöliike useinkaan pienellä paikkakunnalla ei myy riittävästi sen takia, että ihmiset ei arvosta käsitöitä. Mietipä tätä hetki.

[/quote]

Suomen veroasteella, joka on Euroopan korkeimpia, se on orjuuttamista.

Ja tiedoksesi, eskareissa opetellaan juuri noita ehdottamiasi asioita. Ehdotuksesi mukaan siis 7-vuotiaalle tulisi alkaa opettaa kolmannen luokan asioita, suoralta kädeltä. Voin kertoa, että ei onnistu. Pieni osa koulunsa aloittavista lapsista osaa lukea sujuvasti, osa auttavasti ja loput eivät hahmota lukemista lainkaan. Voisin perustella lisääkin, miksi ehdotuksesi on mielestäni surkea, mutta en jaksa. Keskitytään olennaiseen.

Sinusta siis ihminen on kapeakatseinen, jos hän ei harrasta käsitöitä???? Tai kapeakatseinen, jos ei osta jotain muuta????

Ihan oikeasti, onko sinulla mitään käsitystä siitä, kuinka tämä yhteiskuntamme toimii ja mitä sen toimimiseen vaaditaan kansalaisilta???

Juttusi ovat kuin ala-asteikäisen juttuja.

Edelleenkään minä en tuomitse työttömiä. Päinvastoin. En tuomitse myöskään syrjäytyneitä nuoria, heillä jokaisella on omat syynsä. Kyse on siitä, kuinka nämä nuoret saataisiin aktivoitumaan, osallistumaan yhteiskuntaan ja lopulta elättämään itse itsensä.

Tähän samaan ongelmaan tulemme törmäämään myös maahanmuuttajien kanssa. Heistä nekin, joilla on joku koulutus, tulevat tarvitsemaan lisäkoulutusta täällä, koska aiempi ei takaa suomalaista pätevyyttä.

Miten olette ajatelleet tämänkin asian hoidettavan?

Vierailija
194/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:01"]Alkoi vituttaa tää ketju aika rankasti. Olen työtön. Sen lisäksi perheellinen. Sen lisäksi korkeakoulutettu. En ole saanut töitä, vaikka olen hakenut. Hoiva-avustajaksi ja vaikka sinne koulun saliin en silti näe olevani pakotettu.

Hoiva-alasta on sen verran monta vuotta työkokemusta, että voin sanoa, että sinne ei kaivata yhtään ammattitaidotonta sossupummia jalkoihin pyöriin ja kyselee.
[/quote]
Mene töihin mutta ainiin ei kelpaa kun oman alan työt. Mua alkanut pukkuhiljaa vituttaa nää loiset.
[/quote]

Luuletko sinä, että minä KTM saan siivoustyön jos sitä haen?
Jos, niin luulit väärin, minä en kelpaa!

Vierailija
195/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta rttä työttömyskorvaukistakin voi olla kateellinen :D. No, tänä vuonna on jo leikattu ja varmaan leikataan lisää. Oletko tyytyväinen?

Vierailija
196/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

. [/quote] Joo kumma kun nico-jessicalla on varaa ryypätä ja polttaa tupakkaa. Mukamas rahat ei riitä ruokaan vaikka jokaviikko baarissa käydään. Työstä pitää maksaa sen verran minkä arvoinen työpanos on yhteiskunnalle.

[/quote]

Ole hyvä ja siirry johonkin sellaiseen ketjuun, johon älylliset rahkeesi riittävät.

Vierailija
197/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:56"]

Koittakaa nyt tajuta että käteen ei jää lähes viittä sataa vaan alle neljä sataa. Tuo 480 on ihan utopiaa. Jäisikin niin olisi huomattavasti helpompaa. Hyvin on taas trollattu köyhät riitelemään vähistään.

[/quote]

Mitä tarkoitat? Vuokran ja sähkölaskun jälkeen meille jää 485,5 euroa. Jos siis nostaa toimeentulotukea.

[/quote]

Niin paljon tuota hoetaan että pitänee alkaa sorvata valitusta liian vähän maksetusta tt tuesta. Minä olen tyytynyt siihen alle neljään sataan kun luulin että se on se mitä kuuluu saada.

[/quote]

Asutko kumppanin kanssa? Tuo 485,5 koskee vain yksinasuvia. Tai sitten tilanteessasi on jotain muuta poikkeuksellista.

[/quote]

Piti alkaa vasiten laskemaan niin ylläri. käteen jääkin 426 euroa. Asun yksin kun ei kumpikaan halua muuttaa yhteen. Sivuseikka tosin. Voiko olla että tt tuki vaihtelee niin paljon riippuen missä päin asuu? Hurjia juttuja siitä on kuullut mutta huhut ei ole luotettava lähde. 

[/quote]

Ei periaatteessa pitäisi vaihdella paikkakunnan mukaan. Ainoastaan tulee mieleen tässä se, että vuokrasi katsotaan olevan liian korkea yhdelle hengelle. Helsingissä raja on joku 650, muista paikoista en tiedä, mutta pienempi se on.
[/quote]

Riippuu kuntaluokituksesta, eläminen ei ole samanhintaista joka puolella suomea, esim.asuminen.

Vierailija
198/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle työttömälle kansalaispalkka 1000e/kk käteen ja työvelvoite 25h/vko valtion hommiin. Tohon ei sitten vaikuta että asuuko vanhempien luona tms.

Vierailija
199/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:31"]

Suomen veroasteella, joka on Euroopan korkeimpia, se on orjuuttamista.Ja tiedoksesi, eskareissa opetellaan juuri noita ehdottamiasi asioita. Ehdotuksesi mukaan siis 7-vuotiaalle tulisi alkaa opettaa kolmannen luokan asioita, suoralta kädeltä. Voin kertoa, että ei onnistu. Pieni osa koulunsa aloittavista lapsista osaa lukea sujuvasti, osa auttavasti ja loput eivät hahmota lukemista lainkaan. Voisin perustella lisääkin, miksi ehdotuksesi on mielestäni surkea, mutta en jaksa. Keskitytään olennaiseen.

Sinusta siis ihminen on kapeakatseinen, jos hän ei harrasta käsitöitä???? Tai kapeakatseinen, jos ei osta jotain muuta????

Ihan oikeasti, onko sinulla mitään käsitystä siitä, kuinka tämä yhteiskuntamme toimii ja mitä sen toimimiseen vaaditaan kansalaisilta???

Juttusi ovat kuin ala-asteikäisen juttuja.

Edelleenkään minä en tuomitse työttömiä. Päinvastoin. En tuomitse myöskään syrjäytyneitä nuoria, heillä jokaisella on omat syynsä. Kyse on siitä, kuinka nämä nuoret saataisiin aktivoitumaan, osallistumaan yhteiskuntaan ja lopulta elättämään itse itsensä.

Tähän samaan ongelmaan tulemme törmäämään myös maahanmuuttajien kanssa. Heistä nekin, joilla on joku koulutus, tulevat tarvitsemaan lisäkoulutusta täällä, koska aiempi ei takaa suomalaista pätevyyttä.

Miten olette ajatelleet tämänkin asian hoidettavan?

[/quote]

Suomessa on liian korkea veroaste, totta, ja peruskoulusta pitää pudottaa pari ekaa luokkaa pois, sekä uudistaa koko opiskelutarjotin, niin että naperot oppivat luomaan kansantaloudellisesti kannattavan Suomen.

Käsityö oli esimerkki. Ihmiset ei innostu enää käsityötuotteista, kuten ennen. Myös muut kivijalkamyymälät ovat käyneet tarpeettomiksi, koska ihmiset ovat yksinkertaistuneet, eivätkä halua maksaa. Samoin seksiala on kriminalisoitu lähes kokonaan poislukien välinekauppa.

Syrjäytymiselle on hyvin vaikea tehdä mitään, koska työllistyminen halutaan pitää vaikeana. Esimerkiksi ottaisitko tietoisesti töihin entistä hautakiven potkijaa? Moni ei ottaisi.

Vierailija
200/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:32"]

Uskomatonta rttä työttömyskorvaukistakin voi olla kateellinen :D. No, tänä vuonna on jo leikattu ja varmaan leikataan lisää. Oletko tyytyväinen?

[/quote]

Ei ihmismassa tajua, että Suomessa on kahden kerroksen työttömiä. Jako menee suunnilleen 50-50. Eli on ihmiset jotka ovat oikeita työttömiä ja saavat sen 570e/kk nettona. Ja sitten on tämä ay-väen vuosikymmeniä sitten luoma parempien työttömien kerho jotka nauttivat yhteiskunnan(he eivät tosiaankaan itse maksa kuin murto-osan kuluistaan) maksamasta ansiosidonnaisesta. Kun puhutaan kuinka hyvin työttömät tulevat toimeen Suomessa, viitataan pääsääntöisesti näihin 500pv sapattivapaata viettäviin loisiin. 

Kaikille työttömille pitäisi olla samat tuet. Nykyinen järjestelmä on täysin moraaliton ja sitä vastaan ei kapinoida ainostaan sen takia että se tavallinen köyhä työtönkään ei tajua, että valtio maksaa leijonanosan näistä ansiosidonnais vapaamatkustajien tuista ja se kuuluisa työttömyyskassa vain 5.5%

Mutta eihän ay-väkeä ja demareita/vasemmistoa se oikea tasaväkisyys kiinnosta. Kunhan vain itse pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan