Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten järjestät lapsesi hoidon, kun päiväkodin työntekijät ovat lakossa ja pöiväkodit kiinni?

Vierailija
05.04.2022 |

Tässä juuri pähkäilin, että voinko jäädä sitten itse kotiin hoitamaan lasta vai onko työnantaja velvollinen järjestämään hoidon, että pääsen töihin?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tarttui isovanhempi-kommenttiin. Täytyy minunkin. Kävin mielessäni läpi jokaisen tutun jolla tarhaikäisiä lapsia ja aivan jokaisen näistä omat vanhemmat ovat yhä työelämässä.

Minkä ikäinen isovanhempia ehdottava itse on?

Vierailija
102/117 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tarttui isovanhempi-kommenttiin. Täytyy minunkin. Kävin mielessäni läpi jokaisen tutun jolla tarhaikäisiä lapsia ja aivan jokaisen näistä omat vanhemmat ovat yhä työelämässä.

No nykyään jo ensisynnyttäjät on kolmekymppisiä. Sitten vielä vanhempia seuraavia saadessaan.

Jos ne isovanhemmat on saaneet lapsia 30-35-vuotiaina niin aika moni on jo eläkeläinen tarhalasten aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nykyään jo ensisynnyttäjät on kolmekymppisiä. Sitten vielä vanhempia seuraavia saadessaan.

Jos ne isovanhemmat on saaneet lapsia 30-35-vuotiaina niin aika moni on jo eläkeläinen tarhalasten aikaan.

Moni tekee lapsensa vielä vanhempana. Oman eskari-ikäiseni isovanhemmat ovat 75-80 -vuotiaita ja puolet asuvat eri mantereella. 

Vierailija
104/117 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät vanhempasi auta?

Miten vanhemmat voi auttaa kun asuvat satojen kilometrien päässä? Näin on monen kohdalla.

Ei se lakko tietämättä ala. Kulkuneuvoilla pääsee.

Vierailija
105/117 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko suomalaisetkin tulleet hulluksi? Ajat ovat muutenkin ankeat, nyt tuhotaan ammattiliitojen johdolla koko maan infrastruktuuri?

Vierailija
106/117 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko suomalaisetkin tulleet hulluksi? Ajat ovat muutenkin ankeat, nyt tuhotaan ammattiliitojen johdolla koko maan infrastruktuuri?

Ahneella on ... loppu.

Vierailija
107/117 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuori ja tyhmä otin kerran lapsen mukaan töihin. Hän ei ollut vielä saanut kunnalta vuorohoitopaikkaa ja lapsenvahti jätti tulematta ilman ennakkovaroitusta. Työpaikalla kukaan ei vastannut kun koitin soittaa mitä nyt tehdään.

Menin sitten lapsen kanssa.

Ei olisi pitänyt. Joku asiakas päätti tästä nurkassa piirtävästä lapsesta valittaa ylemmälle taholle ja minä sain nuhtelut.

Opinpa ainakin että antaa mielummin työpaikan ja asiakkaiden hoitaa itse itsensä ja minuun vastuullani on vain lapseni.

Joten jos yhä olisin lähityössä niin tietysti hoitaisin lapseni ja työantaja saisi oman kenttänsä hoitaa miten itse kokee parhaaksi.

Meillä saa ottaa.

Meillä on ns neukkarihuone, nopein voittaa.

Väh joka kk joku ottaa lapsen mukaan töihin.

Automaattisesti hänelle annetaan neukkari.

Paitsi nyt valtaosa on kotona

Vierailija
108/117 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä onkin miettimistä, mistä hoitaja lapselle

Vierailija
109/117 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa perheistä järjestää lakon aikaisen hoidon siten, että yksi vanhemmista jää kotiin joko lomapäiviä käyttäen tai palkattomalle vapaalle. Joissain perheissä lapsia hoitaa mummo tai ukki. Kaikille lapsille järjestyi kotihoito. Mahtavaa, kiitos vanhemmille kahden päivän joustamisesta.

Vierailija
110/117 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ollut viikkoja aikaa miettiä.

Vierailija
111/117 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäät sitten itse kotiin lapsen kanssa kahdeksi päiväksi. Niin moni muukin tekee.

Vierailija
112/117 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ollut viikkoja aikaa miettiä.

Ei ole. ajankohtakin siirtyi kertaalleen. ja koronan takia koko ajan kaikki elää.

ohis

Vierailija
113/117 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivähoidon esimieheltä kanattaa asiaa tiedustella.

Varhaiskasvatuksen esihenkilöltä.

Harvan kunnan yhteistiedoista tuolla nimikkeellä ketään löytyy, mutta joo päivähoidosta vastaavalta viranhaltijalta joka toki yleensä vastaa myös siitä varhaiskasvatuksesta.

Kriittisten alojen työntekijöiden lapsille hoito on järjestetty. Eihän koko lakossa ois mitään järkeä jos tämä järjestely olisi vanhemmille yksinkertainen. Varhaiskasvatusta tarvitaan ja työntekijät asianmukaista palkkaa.

Mitenhän tämä on hoidettu? Ei minun lapsen päiväkodissa tiedetä missä minä tai mieheni on töissä. Eikä työnantaja tiedä missä puoliso on töissä. Kriittisen alan työntekijä voi myös olla töissä eri kunnassa missä lapsen hoiyo on eli kuntakaan ei voi tietää kuinka moni hoitoa tarvitsee. Miten ne mitoittaa minne ja mihin aikaan sitä hoitoa tarvitaan?

Eikö päiväkodissa ole kysytty, kuka voi hoitaa lastaan kotona, kuka tarvitsee hoitopaikan?????????????????

Jos ei ole kysytty, mikset aukaise suutasi ja kerro tarpeesi.

Meidän työpaikallamme kysyttiin hyvissä ajoin hoidontarve.

Vierailija
114/117 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku päiväkoti hoitaa keskitetysti ne lapset, jotka eivät voi olla kotona. Otapa selvää.

Vierailija
115/117 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiintoinen kysymys. Itse olisin tietenkin etätöissä lapsen kanssa, mutta suurella osalla ei sitä mahdollisuutta ole. Työnantajan ei varmaan ole pakko myöntää edes palkatonta vapaata tuollaista varten, jos oikein veemäinen haluaa olla. Ja hoitajan palkkaaminen kotiin voi olla kalliimpaa kuin oma päivän palkka.

Kaikki päiväkodit eivät ole kiinni. Joissakin hoidetaan muidenkin talojen lapsia, jos on tarvetta. Ihan samalla periaatteella kuin kesäaikoina, jolloin on supistettu päivähoidon tarve. Kysy päiväkodistasi, missä se päivystävä on.

Miten voi olla mahdollista, ettei vanhemmille ole tiedotettu asiasta. Luetteko edes sähköpostia tai muita tiedotteita?

Vierailija
116/117 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan itse, eli työt jää väliin koska hoitopaikka on kiinni.

Vierailija
117/117 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidan itse, eli työt jää väliin koska hoitopaikka on kiinni.

Oletko kysynyt päivystävästä päiväkodista hoitoa?