Verevä 13 -vuotias tyttäreni kuulee jatkuvast ulkonäöstään
kommennteja.
Tyttö ei ole mikään rääpäle keskonen, vaan ihan verevä emännänalku luonnostaan, malliltaan, olemukseltaan.
Jostain syystä se ärsyttää ihmisiä, eikä hän saisi olla sen kokoinen kun on. Jatkuvasti ihmiset katsovat oikeudekseen kommentoida hänen ulkonäköään.
Miksi hitossa?! Eikö maailmaan mahdu muuta kuin laihat rääpäleet?
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:20"]Onko ns. Maatiaislapsi?
[/quote]eioleei.
Uskomattomia ihmisiä tällä(kin) palstalla. Te ootte ihan sairaita, noin nuori saa olla millainen on, ihan normaali naisenalku?! Alaikäisen (joka ei siis ole sairaalloisen tai edes sinne päin) painosta kommentoivat ovat mielenterveysongelmaisia/ pedofiilejä/ v*un sairaita ihmisiä, jotka makaa läskiperseillään tekemättä mitään kenenkään tai minkään hyväksi. Ootte ihmisjätettä jota ilman pärjäismme vallan hyvin.
Itseäsi näyttää ärsyttävän laihat ihmiset. Etkä sinä puhu heistä yhtään sen kauniimmin kuin mitä sanot, että tyttärestäsi puhutaan.
Kysyt millä oikeudella ihmiset puhuvat pahaan sävyyn verevästä tyttärestäsi. Minä kysyn, millä oikeudella sinä puhut pahasti hoikemmista ihmisistä? Ymmärrätkö ollenkaan, että monet heistä ovat samalla tavalla luonnostaan laihoja niin kuin sinä sanot tyttäresi olevan luonnostaan verevä. Et ole yhtään sen parempi ihminen kuin ihmiset, jotka kommentoivat lapsesi olemusta. Mm. minä olen luonnostaan laiha, 160 cm & 47 kg (21v). Olen tanssinut balettia 14 vuotta ja aina syönyt hyvin sekä terveellisesti. En riu'uta itseäni nälässä ja herkuttelen aina silloin tällöin. Siro olemus on myös geeneissäni. Tekeekö se minusta arvottomomman ihmisen kuin verevistä ihmisistä? Ei. Kuten ei kenenkään ulkonäkö tee kenestäkään toista parempaa. Ei kenelläkään ole oikeutta arvostella toisen ulkonäköä. Luonnollinen olemus voi olla laiha tai pyöreä tai sitten ulkoisen olemuksen taustalla voi olla syitä (esim. sairaus), joista sinä et tiedä mitään. Myöskään erilaiset mielenkiinnon kohteet eivät tee kenestäkään huonompaa, oli ne sitten meikit tai hevoset. Sinulla on syytä katsoa peiliin ap.
Ja toisekseen, mietipä ihan oikeasti mitä ylipäätään suustasi päästät. Rääpäleet keskoset? Mieti, miten monet keskoset taistelevat hengestään. Mieti, mitä keskosten vanhemmat joutuvat käymään läpi. Tunnen itsekin vakavasti keskosena syntyneen tytön. On ihme, että hän selvisi. Nykyisin on kaunis, erittäin siro 19-vuotias nuori nainen. Keskoisuus on tuonut hänelle kuitenkin paljon haasteita elämässä. Ja sinä kehtaat nimitellä heitä? Kuten sanoin, katso peiliin.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:02"]Itseäsi näyttää ärsyttävän laihat ihmiset. Etkä sinä puhu heistä yhtään sen kauniimmin kuin mitä sanot, että tyttärestäsi puhutaan.
Kysyt millä oikeudella ihmiset puhuvat pahaan sävyyn verevästä tyttärestäsi. Minä kysyn, millä oikeudella sinä puhut pahasti hoikemmista ihmisistä? Ymmärrätkö ollenkaan, että monet heistä ovat samalla tavalla luonnostaan laihoja niin kuin sinä sanot tyttäresi olevan luonnostaan verevä. Et ole yhtään sen parempi ihminen kuin ihmiset, jotka kommentoivat lapsesi olemusta. Mm. minä olen luonnostaan laiha, 160 cm & 47 kg (21v). Olen tanssinut balettia 14 vuotta ja aina syönyt hyvin sekä terveellisesti. En riu'uta itseäni nälässä ja herkuttelen aina silloin tällöin. Siro olemus on myös geeneissäni. Tekeekö se minusta arvottomomman ihmisen kuin verevistä ihmisistä? Ei. Kuten ei kenenkään ulkonäkö tee kenestäkään toista parempaa. Ei kenelläkään ole oikeutta arvostella toisen ulkonäköä. Luonnollinen olemus voi olla laiha tai pyöreä tai sitten ulkoisen olemuksen taustalla voi olla syitä (esim. sairaus), joista sinä et tiedä mitään. Myöskään erilaiset mielenkiinnon kohteet eivät tee kenestäkään huonompaa, oli ne sitten meikit tai hevoset. Sinulla on syytä katsoa peiliin ap.
Ja toisekseen, mietipä ihan oikeasti mitä ylipäätään suustasi päästät. Rääpäleet keskoset? Mieti, miten monet keskoset taistelevat hengestään. Mieti, mitä keskosten vanhemmat joutuvat käymään läpi. Tunnen itsekin vakavasti keskosena syntyneen tytön. On ihme, että hän selvisi. Nykyisin on kaunis, erittäin siro 19-vuotias nuori nainen. Keskoisuus on tuonut hänelle kuitenkin paljon haasteita elämässä. Ja sinä kehtaat nimitellä heitä? Kuten sanoin, katso peiliin.
[/quote]
Lässytilässy.
On älyltään kehittymätöntä ja typerää kommentoida toisen ulkonäköä.
Saa sitä joskus kehua, mutta mitään negatiivista ei saisi toisen ihmisen ulkonäöstä koskaan sanoa.
Jos nyt joku todella luuranko haluaa itselleen valtavan massan omaavan kumppanin ja massakas ei pidä luuviuluista, voi siitä huomauttaa... mutta tämä on aivan toisenlainen tilanne.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:20"]On älyltään kehittymätöntä ja typerää kommentoida toisen ulkonäköä.
Saa sitä joskus kehua, mutta mitään negatiivista ei saisi toisen ihmisen ulkonäöstä koskaan sanoa.
Jos nyt joku todella luuranko haluaa itselleen valtavan massan omaavan kumppanin ja massakas ei pidä luuviuluista, voi siitä huomauttaa... mutta tämä on aivan toisenlainen tilanne.
[/quote]
Kyllä!
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:02"]Itseäsi näyttää ärsyttävän laihat ihmiset. Etkä sinä puhu heistä yhtään sen kauniimmin kuin mitä sanot, että tyttärestäsi puhutaan.
[/quote]
Lässytilässy.
[/quote]
Haha johan oli kypsä vastaus!
Ei hän lihava ole. Lapseni on 150cm pitkä ja painoa noin 39 eli hieman alle 40 onko normaalipainoinen??
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:48"]Meillä on 24-viikkoisena keskosena syntynyt tytär, joka tosiaan on varsin siro keskosuutensa vuoksi. Ei tunnu kovin mukavalta, että aloittaja puhuu noin halventavasti "rääpäleistä keskosista". [/quote] Ennen arvostettiin myös tyttölapsissa verevyyttä, reipasta kokoa ja vahvaa terveyttä. Oli paremmat edellytykset selviytyä. Keskoset olivat no, ei niin varvoja. Ohis
[/quote]
Joissakin kulttuureissa lihavuutta pidetään edelleen naisessa kauniina piirteenä. Terveysriskihän se toki on. Länsimaissa lihavilla on hoikkia enemmän terveysongelmia ts. se ei ole merkki terveydestä.
T: itsekin ylipainoinen
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:20"]On älyltään kehittymätöntä ja typerää kommentoida toisen ulkonäköä. Saa sitä joskus kehua, mutta mitään negatiivista ei saisi toisen ihmisen ulkonäöstä koskaan sanoa. Jos nyt joku todella luuranko haluaa itselleen valtavan massan omaavan kumppanin ja massakas ei pidä luuviuluista, voi siitä huomauttaa... mutta tämä on aivan toisenlainen tilanne. [/quote] Kyllä!
[/quote]
Jos se massakas toivoisi luuviulua kumppania, saako luuviulu huomauttaa että nyt on kertynyt sulle vähän liikaa massaa mun makuuni?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:14"]Ei tietenkään ole sairaalloisen lihava tms, on vaan tuhti tyttö, joka ei ole kiinnostunut ulkonäköasioista samassamäärin kuin muut. On ns heppatyttö, joka touhuaa eläimien kanssa ja rakastaa lukemista sekä kyllä, hyvää ruokaa.
Mutta miksi tämä ei ole normaalia, vaan normaalia on riuttaa itsensä nälkäkurjeksi ja peilailla, kikattaa, meikata ja kiljua.
ap
[/quote]
Kuulostaa ihan minulta kun olin 12. Ulkonäköasiat ym tyttöjen jutut eivät kiinnostaneet yhtään, vaan olin sellainen verkkareissa viihtyvä heppatyttö, aika samoissa mitoissakin mitä sinun tyttäresi. Sain koko lapsuuteni kuulla kommentteja ulkonäöstäni ja minua vertailtiin aina muihin, hoikempiin tyttöihin. En välittänyt kommenteista mitään silloin. Sitten iskikin kriisi, kun teini-ikä ja yläaste puskivat päälle. Kun kasvoin pituutta, hoikistuin, mutta kaikki ne läskikommentit vain kaikuivat korvissa. Urheilin ja laihdutin pakkomielteisesti, vaikka olin 40kg/170cm. Vuosien masennuskierre, johon sisältyi useita pitkiä sairaalajaksoja.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:33"]No siis onhan tuo nyt 13-vuotiaaksi tytöksi traagisen lihava.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Edis_Tatli
Siinä aikuinen, normaalipainoinen suurinpiirtein yhtä painava mies.
Kaikki oleelliset statsit mainittu, vertaa hieman ja mieti uudestaan.
[/quote]
Höpö höpö.
Mulla tytär on 158 ja 54, ei mahdu tyttö ja lihavuus samaan lauseeseen. En usko, että muutamalla lisäkilolla voisi kuvailla edelleenkään lihavaksi.
:( muakin vähän ärsyttää sama ongelma. Kaikki lapset puolta pienempiä kuin omani. Sokeri minimissä, kaikki syöminen tarkkailussa, silti aina vaan paljon isompi kuin muut. Geeneissä on. Ja kommenttia tulee joka paikasta. Todella stressaavaa. Harrastamme liikuntaa , totta kai synttäreillä saa karkkia ja viikonloppuisin vähän. Hän on lisäksi paljon kehittyneempi kuin ikäisensä, fyysisesti. Yritän rakentaa hyvää itsetuntoa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:21"]
Tiesitkö että tuollainen verevyys on usein perinnöllistä. Kannattaa muistaa sen ulkonäön lisäksi myös ne ikävät terveydelliset haitat.
[/quote]
Miksi, eihän perinnöllisille asioille voi mitään?
Kohta varmaan jengi alkaa huomautella pituudestakin, kun saa tietää että se liittyy korkeampaan syöpäriskiin.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:10"]Pituus 160, paino 60. Vaikka olisikin läski, mikä oikeus kenelläkään on asiaa kommentoida? Tytölläni on kauniit valkoiset tasaiset hampaat, tulisiko hänenkin aina kommentoida aikuisten ja luokkatovereidensa hammasrivistöä, hyi hitto, kerran vahingossa katsoin sinun suuhusi, toista kertaa en katso, älä avaa kitaasi.?? [/quote] No eihän se nyt mikään läski edes ole. [/quote] On 13-vuotiaalle korkeahko paino, varsinkin jos ei oo lihaksia. [/quote] No eikä ole vaan todellakin juuri sopiva paino. Taidat itse olla se joka kommentoi tyttösi painoa.
[/quote]
Mun 13v on 171cm ja 58 kg eikä todellakaan mikään heinänkorsi vaan ystäviinsä verrattuna lähes roteva ja lihaksikas (urheileva kun on).
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:06"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:10"]Pituus 160, paino 60. Vaikka olisikin läski, mikä oikeus kenelläkään on asiaa kommentoida? Tytölläni on kauniit valkoiset tasaiset hampaat, tulisiko hänenkin aina kommentoida aikuisten ja luokkatovereidensa hammasrivistöä, hyi hitto, kerran vahingossa katsoin sinun suuhusi, toista kertaa en katso, älä avaa kitaasi.?? [/quote] No eihän se nyt mikään läski edes ole. [/quote] On 13-vuotiaalle korkeahko paino, varsinkin jos ei oo lihaksia. [/quote] No eikä ole vaan todellakin juuri sopiva paino. Taidat itse olla se joka kommentoi tyttösi painoa.
[/quote]
Mun 13v on 171cm ja 58 kg eikä todellakaan mikään heinänkorsi vaan ystäviinsä verrattuna lähes roteva ja lihaksikas (urheileva kun on).
[/quote]
Jatkan vielä - keskosena syntynyt
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:10"]Pituus 160, paino 60.
Vaikka olisikin läski, mikä oikeus kenelläkään on asiaa kommentoida?
Tytölläni on kauniit valkoiset tasaiset hampaat, tulisiko hänenkin aina kommentoida aikuisten ja luokkatovereidensa hammasrivistöä, hyi hitto, kerran vahingossa katsoin sinun suuhusi, toista kertaa en katso, älä avaa kitaasi.??
[/quote]
No eihän se nyt mikään läski edes ole.
[/quote]
No läskin alku ainakin
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:04"]Verevä? Siis rotevanpuoleinen?
[/quote]
Pyöreä, ei laiha.
Ap
[/quote]
Ai ylipainoinen on nyt verevä
Onko ns. Maatiaislapsi?