Mikseivät kaikki työttömät mene töihin?
Ainakin kun maahanmuuttokeskustelua kuuntelee, niin tulee vaikutelma, että Suomesta saa todella helposti työpaikan. Ei tarvita kuin kielikurssi ja kaksivuotisen peruskoulun lyhennetyn oppimäärän käyminen, niin henkilö on valmis työelämään ja kansantalouttamme kasvattamaan.
Tulikin mieleen, että mikseivät sitten kaikki olemassaolevat työttömät mene töihin? Lähes kaikki kun täyttävät nuo työllistymisen ehdot (ja itse asiassa paljon sen päälle). Ovatko he niin laiskoja, että sanovat kaikille työtarjouksille ei? Ja miten he onnistuvat pitämään työttömyyskorvauksensa, kun käsittääkseni töistä kieltäytymisestä seuraa karenssi?
Kommentit (14)
Ovat laiskoja paskoja, siksi eivät. Mikseivät köyhät vain osta rahaa?
Töitä suomesta löytyy ahkerille, jotka tosissaan haluavat työllistyä. Moni ei halua esimerkiksi muuttaa työn perässä tai investoida vaikka autoon tai omaan koulutukseen työllistyäkseen.
Työpaikkoja pitäisi alkaa täyttää sieltä missä niitä on. Esimerkiksi hoito- kuljetus ja metsäalalta löytyy kilpailemattomia paikkoja. Kun nämä paikat täytetään ja niistä saadut hyödyt ohjataan kulutukseen syntyy uusia työpaikkoja. Ja niitä syntyy sitten loputtomasti kun aina tulee uusi kuluttaja markkinoille kun joku saa työpaikan.
miks menis töihin, miksei hae pankista vaa rahaa niinku mä :D
TE-toimiston sivuilla on tällä hetkellä avoimena kaiken kaikkiaan 12288 työpaikkaa. Samaan aikaan Suomessa on 700-800 000 työtöntä. Aika vaikea olisi kaikkien työllistyä.
Ei vaan huvita, onneksi ukko on sikarikas. Toi muutama satanen menee kosmetiikkaa, siis kuukaudessa. Ja mieheni veroprosentti on 52. Joten hän maksaa teidänkin löhöilyt. On aikaa harrastaa ja tehdä hyväntekeväisyyttä, nyt pakolaisten parissa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 13:50"]
TE-toimiston sivuilla on tällä hetkellä avoimena kaiken kaikkiaan 12288 työpaikkaa. Samaan aikaan Suomessa on 700-800 000 työtöntä. Aika vaikea olisi kaikkien työllistyä.
[/quote]
Tuo työpaikkojen määrä on reilusti yläkanttiin, sillä surullisen huomattava osa paikoista lätkäistään sinne huvikseen, sillä työntekijä on jo valittu sieltä pomon sukujuhlista.
Mielestäni tämä on epäoikeudenmukaista, verkostoitumisen ja nuoleskelun ei pitäisi olla niin olennaisessa osassa työelämää, vaan työntekijöitä pitäisi palkata osaamisen mukaan.
No niin, tämäpä onkin hyvä ja uraauurtava kysymys. Itse en osaa vastata mutta mielenkiinnolla jään odottelemaan näkemyksiä.
Penaalin terävin kynä esittää taas kysymyksiä...
Hain pizzakuskin paikkaa. Siihenkin oli n. 20 hakijaa. Yksi palkattiin.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 13:05"]
Miksei kaikki idiootit tapa itseään? Edellytykset tämänkin ketjun aloittajalla on.
[/quote]
Onko tuossa päättelyssä sitten jossain kohtaa aukko? Jos niin, niin missä kohtaa?
Minä olen työtön ja haen aktiivisesti työpaikkoja. Kaikkiin vapaiden markkinoiden paikkoihinkin kuitenkin on yleensä kymmeniä hakijoita, ja olen päässyt tämän kesän aikana itsekin kahteen työhaastatteluun, mutta en tiedä mikä on mennyt vikaan. Työpaikkaa en ole saanut :( Olen hakenut vuokrafirmoihinkin, siivoojaksi, pesulatyöntekijäksi, kaupan kassalle, you name it. Mutta ei. Ja en ole mikään elämäm koululainen vaan iloinen ja motivoitunut (en kyllä enää kovin kauaa) ja asenne kunnossa. Että kertokaapa minullekin jos löydätte tähän kysymykseen vastauksen.