Kiinnostaako kunnallista lääkäriä lainkaan ferritiini?
Ei siltä näytä :(
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Jos hemoglobiini on normaali ja ferritiini vähän matala, ei voi kärsiä merkittävästä raudanpuutteesta. Sori vaan.
Missä puhuttiin vähän matalasta? Mitä yrität sanoa? Hemoglobiini voi olla normaali ja ferritiini 9.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit on kuulkaa nähneet satoja teitä hysteerisiä naisia joilla on muka ferritiini/kilpirauhas/keliakia/ärtyvänsuoli/ ymymymymym ja teistä keskustellaan lääkärien parissa todella paljon.
Olette luulosairaita.
Harmi jos pidetään luulosairaina, kun on selvästi toiminnallisia oireita, joita voi hoitaa toiminnallisina oireina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eipä se kiinnosta monia yksityisellä toimivia lääkäreitäkään.
Itselleni kävi niin, että Terveystalossa vastaanottava lääkäri mutisi tuosta muoti-ilmiöstä, kun mainitsin, että mulla on ferritiini 18. Samanaikaisesti Terveystalon verkkosivuilla kerrotaan, että arvon olisi hyvä olla yli 30.
Ylipäätään monet naisille tyypillisemmät vaivat kuitataan helposti muoti-ilmiöiksi tai hysteerisyydeksi.
Koska NE ON sitä.
Eivät miehet juokse lääkärissä luettuaan jostain somesta mahdollisesta vaivastaan.
Miehet juo kaljaa, syö makkaraa, ei mene lääkäriin ja kuolee ennenaikaisesti joko sairauteen tai oman käden kautta.
Toki kiinnostaa! Jos joku muotitietoinen neiti kyselee ferritiinistä, tiedän ettei hänessä ole mitään vikaa.
Ainakin se on otettu joka kerta kun on verikokeita otettu. Tosin minulla on todella hyvät ferritiiniarvot niin tietenkin silloin niitä voi mitata kiukuttelematta.
Minulla Terveystalon hoitaja lisäsi labralähetteeseen ferritiinin mutisematta mitään muoti-ilmiöistä. Arvo oli 130.
Vierailija kirjoitti:
/quote]Ensisijainen asia kohdallasi ei ole kontrollikokeet tai rautainfuusio, vaan sen selvittely, mikä on anemian aiheuttanut.
Niitäpä sitä aletaan kuulema selvitellä, jos ei mitään merkittävää rautalisällä tapahdu ja jos se ferritiinikin on alhainen. Tiedossa on, että runsaat menkat varmasti on iso syy ja kun tässä on ikää kohta 47 niin kiertokin on muuttunut niin lyhyeksi kuin 24vrk. Sitten kun vuotaa 3 päivää kunnolleen ja toiset kolme vähemmän niin vaikuttaahan se. Hormonikierukkaa tarjotteli jo mutta en ota.Hormonikierukka nyt kuitenkin olisi harmittomampi vaihtoehto kuin rautainfuusio, josta voit saada anfylaktisen reaktion ja joka maksaa 570 e.
Kyllä kiinnostaa. Kun menin ensimmäistä kertaa ferritiinin takia lääkäriin, lääkäri sanoi hetoäi, että tehdään infuusio, jos ferrit ei nouse. No, se nousi, mutta sitten se taas laski. Toinen lääkäri määräsi sittenninfuusion. On myös selvitetty, miksi rauta ei imeydy, mutta se on vielä kesken.
Kyllä minun lääkärini ovat olleet kiinnostuneita, mutta valitsenkin lääkärini huolella. Olen asioinut parilla yksityisellä yleislääketieteen erikoislääkärillä. Molemmat ovat mittauttaneet raudat säännöllisesti ja lisärautaa suositelleet. Lähtötilanne oli ferritiini 8, hemoglobiini 135. Raudanpuuteoireet loppuivat, kun ferritiini saatiin nousemaan yli 40. Nyt on varmaan taas pudonnut, hiuksia lähtee siihen malliin ja olen alkanut lipsua ylläpitoraudan ottamisesta.
Minua ei kiinnosta muoti-ilmiöt, minua kiinnostaa oma hyvinvointi ja lääkäriäni kuuluu kiinnostaa minun hyvinvointini.
Etkä ole placebosta ikinä kuullutkaan vai?