Itsetuhoinen nainen... mitä voin tehdä?
Todettu mm. yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja vaativa persoonallisuus. Viiltelee itseään, saa paniikkikohtauksia kesken seksin ja muutenkin, väheksyy omia saavutuksiaan ja kauneuttaan sekä syyttä kaikesta itseään. Sanoo, että käy jossain mielenterveystapaamisissa, ja purkaa pahaa oloaan kirjoittamalla blogia sairaudestaan. Ei ole auttanut ainakaan vielä. :( Oikeasti haluaisin että paranisi, kun muuten on niin ihana eikä todellakaan koskaan tarkoita pahaa vaan on hyvätahtoisin ihminen, jonka tiedän. Mitä minä voin tehdä hänen parannuksensa edistämiseksi?
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:29"]
Todettu mm. yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja vaativa persoonallisuus. Viiltelee itseään, saa paniikkikohtauksia kesken seksin ja muutenkin, väheksyy omia saavutuksiaan ja kauneuttaan sekä syyttä kaikesta itseään. Sanoo, että käy jossain mielenterveystapaamisissa, ja purkaa pahaa oloaan kirjoittamalla blogia sairaudestaan. Ei ole auttanut ainakaan vielä. :( Oikeasti haluaisin että paranisi, kun muuten on niin ihana eikä todellakaan koskaan tarkoita pahaa vaan on hyvätahtoisin ihminen, jonka tiedän. Mitä minä voin tehdä hänen parannuksensa edistämiseksi?
[/quote]
Jätä se sika!
ja vielä lisään viiltelyyn auttaa jos pistää käsiin siteet tai pitkät kämmekkäät niin ettei nää niitä haavoja. mutta kaikista tärkeintä on että SINÄ et saa luovuttaa ja jättää häntä kun on vaikeaa. sano että olet hänen tukenaan kehotan silti että varaat ajan kunnon lääkäristä ja mietitte jos hän voisi osastolle mennä
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 13:55"]
[/quote]
Jätä se sika!
[/quote]
Päinvastoin! ole hänen kanssaan ja tukenaan!
Ole luotettava ja tue. Lue itsekin noista sairauksista, niin ymmärrät paremmin. Älä uhraa omaa elämääsi. Elä sitäkin. Olet silloin mallina hänelle. Ja oma elämäsi pysyy kasassa. Ymmärrä se,että et voi muuttaa tai pelastaa.on moni asia mikä vaikuttaa. Se, että olet siinä olemassa on tosi arvokasta.kannatta kertoa siitä mistä ystäväsikin pidä ja mitä arvostat. Hän alkaa ehkä kymmenen vuoden kuluttua uskomaan. Nämä prosessit ovat hitaita. Mahdollista onneksi on.
Parempaa hoitoa hän tarvis, ei tollaseen auta mitkään blogit ja mtt turhanpäiväiset tapaamiset auta. Psykoterapiaa todennäköisesti tarvis, pääsis helpommin yksityisen kautta ja 3kk jälkeen saa kelan korvauksen. Ole tukena, mutta pidä myös itsestäsi huolta, älä anna naisen ongelmien vaikuttaa sinun mielenterveyteen.
Salme Blomster- Häpeä. Hyvä kirja ja voisi tuoda ymmärrystä molemmille tilanteeseen.
Persoonallisuushäiriöistä ei yleensä parane, mutta hyvällä terapialla ja sillä, että ITSE pyrkii elämään mahdollisimman normaalia elämää omat heikkoudet tunnistaen ja niitä työstäen, voi persoonallisuushäiriöinen saavuttaa jonkinlaisen tasapainon elämässään.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä: Juokse, poika, juokse!!! Muuten sinulle käy, kuten minulle kävi, ja sitä en haluaisi edes pahimmalle vihamiehelleni.
[/quote]
JSAPP! JASSAP! JASSAP! KAUNIS HULLU JA VAARALLINEN? että kaikki käy kunhan pantava? huhu poju. HÄVETTÄÄ sun puolesta!
Ole hänen kanssaan ja yritä ymmärtää. Sano hänelle että rakastat häntä ja että hän on sinulle tärkeä. Anna läheisyyttä ja kun hän on ahdistunut puhu hänen kanssaan ihan arkipäivän asioista niin pitäisi rauhoittua. ellei mikään auta niin hän voi tarvita ihan ammattilaisen hoitoa 24\7 eli suosittelisin osastolle. nämä auttoivat sisareni kanssa