HPV rokotteesta, saako teidän
Tyttösi tämän rokotteen? Olen tutkinut, lukenut ja päättänyt etten salli sitä 12vuotiaalle tytölleni. Ensi viikolla aloitetaan rokotukset koulussa.
Kommentit (50)
Otettiin jo vuosia sitten yksityisellä. Otettiin kummallekin kaksoselle, pojalle ja tytölle
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:59"]Ei saa. Tytön kanssa on keskusteltu pitkään ja käyty läpi sivuvaikutuksia. Lisäksi sanoin hänelle, että terveydenhoitajan luokse ei ole pakko mennä, voi ilmoittaa, että jättää käynnin väliin. Näin hän ei joudu siihen painostukseen, jonka tuloksena terveydenhoitaja rokotteen antaa vedoten siihen, että lapsi itse sitä halusi.
[/quote]
Miksi terveydenhoitaja painostaisi?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:00"]Otettiin jo vuosia sitten yksityisellä. Otettiin kummallekin kaksoselle, pojalle ja tytölle
[/quote]
Pojallekin?!
Ei saa. Yläasteella harkitaan uudestaan. Osittain sikainfluenssarokotuksen haittavaikutusten vuoksi halutaan odottaa ainakin muutama vuosi. En vastusta lähtökohtaisesti rokotteita, mutta tähän kyseiseen liittyy meille liikaa epämääräisyyksiä. Tuskin mitään tapahtuisi, mutta riski ei tunnu hyödyn väärtiltä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:00"]
Otettiin jo vuosia sitten yksityisellä. Otettiin kummallekin kaksoselle, pojalle ja tytölle
[/quote]
Kumpaankaan rokotteeseen ei taida olla myyntilupaa pojille...?
Olettekos ottaneet rokotteesta selvää..?
Itse en antaisi tyttäreni ottaa. Se on asia mitä ei voi välttää, tulee jos on tullakseen ja kamalaa kärsimystä jos tulee sivuoireita. Varmaan joskus vielä huomataan että hups lapsettomuutta ilmassa. Antaisitte varmaan ottaa aivosyöpärokotteetkin, "tällä ehkäistään se". Syöpä on myös sellainen sairaus mikä tulee jos näin tarkoitettu.
En ymmärrä tätä nykyajan rokotevillitystä kun jo tavalliseen flunssaankin voi kuolla niin miksi pistellä kroppaan rokotteita rokotteiden perään. Turhaa ihmiskropan myrkyttämistä.
Ei en ole foliohattu, olen vain ihminen.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:59"]Ei saa. Tytön kanssa on keskusteltu pitkään ja käyty läpi sivuvaikutuksia. Lisäksi sanoin hänelle, että terveydenhoitajan luokse ei ole pakko mennä, voi ilmoittaa, että jättää käynnin väliin. Näin hän ei joudu siihen painostukseen, jonka tuloksena terveydenhoitaja rokotteen antaa vedoten siihen, että lapsi itse sitä halusi. [/quote] Miksi terveydenhoitaja painostaisi?
[/quote] Koska Suomi on myynyt lääketehtaalle tiedot kaikista ikäluokan tytöistä ja luvannut, että rokotuskattavuus on 80%. Jos tähän ei päästä, menee kallis tutkimus pieleen. Terveydenhoitajien tehtävänä on painostaa tytöt ottamaan rokote.
Meillä saa 12 vuotias itse päättää. Keskustellaan ja luetaan paljon asiasta asiaa.
Neljä tytärtä. Kahden kohdalla jo kieltäydytty, kieltäydymme myös jatkossa. Normirokotteet ollaan otettu, sikapiikistä kieltäydyttiin. Liian vähän tästä tyttöjen rokotteesta tietoa eikä pitkäaikaisvaikutuksista tarpeeksi kokemusta.
Kyllä saa.
Itselläni on jäädytetty solumuutoksiaa kohdun suulta ja tyttäreni isomummo on sairastanut kohdunkaulan syövän. Ne eivät ole olleet mitään pikkujuttuja. Varsinkaan isomummon leikkaukset ja hoidot. Siksi.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:00"]Otettiin jo vuosia sitten yksityisellä. Otettiin kummallekin kaksoselle, pojalle ja tytölle
[/quote]
Pojallekin?!
[/quote].
Totta kai. Miksi ei?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:00"]Otettiin jo vuosia sitten yksityisellä. Otettiin kummallekin kaksoselle, pojalle ja tytölle [/quote] Pojallekin?! [/quote]. Totta kai. Miksi ei?
[/quote]
Ainakaan vielä viime vuoden puolella pojat eivät voineet saada rokotetta, vaikka olisivat halunneet. Yksi syy oli se, että vaikutuksia ei ollut vielä tutkittu tarpeeksi pojilla. En usko, että tilanne on vielä muuttunut ja pojatkin voisivat saada rokotteen.
Otin itse rokotteet kaksi vuotta sitten(ensimmäinen 2013, viimeinen 2014) kun sitä tarjottiin terkkarilla. Suvussa on paljon syöpiä joten en harkinnut kovinkaan kauaa, vaan piikki pistettiin suuresta neulakammosta huolimatta, vieläpä kolmeen kertaan. Ainoat sivuoireet oli kipeä pistokohta, niin kuin jokaikisestä muustakin rokotteesta. Olen ollut yhtä terve rokotteen jälkeen kuin ennen rokotetta. Samoin kaikki tuntemani, jotka ottivat rokotteet, ovat olleet yhtä terveitä kuin ennenkin.
T. 17v tyttö.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:59"]Ei saa. Tytön kanssa on keskusteltu pitkään ja käyty läpi sivuvaikutuksia. Lisäksi sanoin hänelle, että terveydenhoitajan luokse ei ole pakko mennä, voi ilmoittaa, että jättää käynnin väliin. Näin hän ei joudu siihen painostukseen, jonka tuloksena terveydenhoitaja rokotteen antaa vedoten siihen, että lapsi itse sitä halusi. [/quote] Miksi terveydenhoitaja painostaisi?
[/quote] Koska Suomi on myynyt lääketehtaalle tiedot kaikista ikäluokan tytöistä ja luvannut, että rokotuskattavuus on 80%. Jos tähän ei päästä, menee kallis tutkimus pieleen. Terveydenhoitajien tehtävänä on painostaa tytöt ottamaan rokote.
[/quote]
Höpö, höpö.. ketään terveydenhoitajaa ei painosteta millään tavalla *huokaus* Uskomatonta soopaa! Mitenköhän sekin käytännössä tapahtuisi, siis se painostaminen? Ai näin:" menetät työpaikkasi jos et saa tyttöjä ottamaan rokotetta!"? Kyllä te olette hauskoja.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:18"]
Meillä saa 12 vuotias itse päättää. Keskustellaan ja luetaan paljon asiasta asiaa.
[/quote]
Huh, toivottavasti näitä vanhempia ei ole montaa...
Jos olisi oma tytär, ei todellakaan saisi tätä rokotetta.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:19"]
Kyllä saa.
Itselläni on jäädytetty solumuutoksiaa kohdun suulta ja tyttäreni isomummo on sairastanut kohdunkaulan syövän. Ne eivät ole olleet mitään pikkujuttuja. Varsinkaan isomummon leikkaukset ja hoidot. Siksi.
[/quote] Ja kuten me kaikki tiedämme, kyseinen syöpä on tyypillisesti yli 65 v naisten syöpä, harvinainen nuorilla (toki mahdollinen, mutta silloin yleensä liittyy epätavallisen vilkkaaseen seksielämään). JOten rokotteen teho selviää oikeastaan vasta yli 50 vuoden kuluttua.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:15"]
[/quote]
Höpö, höpö.. ketään terveydenhoitajaa ei painosteta millään tavalla *huokaus* Uskomatonta soopaa! Mitenköhän sekin käytännössä tapahtuisi, siis se painostaminen? Ai näin:" menetät työpaikkasi jos et saa tyttöjä ottamaan rokotetta!"? Kyllä te olette hauskoja.
[/quote]
Missä luki, että terveydenhoitajia painostetaan? Sinä se hauska olet lukutaidottomuudessasi.
Ei saa. Tytön kanssa on keskusteltu pitkään ja käyty läpi sivuvaikutuksia. Lisäksi sanoin hänelle, että terveydenhoitajan luokse ei ole pakko mennä, voi ilmoittaa, että jättää käynnin väliin. Näin hän ei joudu siihen painostukseen, jonka tuloksena terveydenhoitaja rokotteen antaa vedoten siihen, että lapsi itse sitä halusi.