Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2kk ja jo toinen flunssa! :(

Vierailija
25.09.2015 |

Mitä tästä tulee.. tulevasta talvestakin. Kuopusvauva imee jo nyt kaiki isosisarusten tartunnat itseensä vaikka noin pikkunen ja täysimetyksellä. Saa myös maiyohapollisia d-vitamiineja. Nyt TAAS räkäinen ja tukkoinen ja puklailee kun isompi ollut tän vkon flunssassa. Pari vkoa sitten oli eka räkätauti :(
Vielä ei kuumetta mutta varmasti pian sitten selin lysti jatkuvasti edessä. Miksi jo näin pieneen tarttuu? :/

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kokeneet, antakaa hyviä vinkkejä hoitoon jne mitkä tepsivät kun vauva kipeä? Miten kukutitte? Kuinka itse jaksoitte? Entämiten isonpien hoito onnistui?
Tosiaan heti ton ekan flunssan jälkeen meni vatsa sekaisin, siitä asti vihreä kakka ja paljon ilmavaivoja ja nyt taas räkäinen ja sivastelee.. kuinka usein suolatipojakaan voi laittaa? Jos nekin jo sotkee vatsaa.. ap

Vierailija
2/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi virheet, räkävauva kainalossa.. miten siis nukutitte yöt? Kaukalossa? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1kk vauva ja toista viikkoa nyt flunssassa. Isoveljellä korva ja keuhkoputken tulehdus. Ei muuta kun suolatippoja ja nenäfriidaa. Nukkuminen pystyasennossakin auttaa. Rankkaa on ja vahtaan kuumeen nousua kuin haukka. Kerran annoin supon ja se laski nousevan kuumeen. Toivottavasti tää loppuisi kohta!

Vierailija
4/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vast 10. Millä tavoin pidät pystyssä yöllä?

Vierailija
5/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus sairasti myös koko viime talven, siis ekan puolen vuotensa, kun isommat sairastivat myös. Oli myös täysimetyksellä. Suolaliuostipat nenään, juoksevalla vedellä nenän niistäminen ja sängyn pääty koholle (jalkojen alle korotusta). Pahimmat yöt nukkui kaukalossa vanhempien sängyn vieressä, mikä kyllä auttoi, sai äitikin vähän nukuttua. Tämä talvi näyttää, oliko siitä mitään hyötyä vastustuskyvylle. Tsemppiä teille!

Vierailija
6/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkui yhden yön rintaa vasten ja ite olin sohvalla tyynyjä vasten. Muuten on ollu reippaasti kirjoja pinnasängyn jalkojen alla. Toinen on niin pieni vielä ja jännitän että joudutaanko lähtemään sairaalaan.
Nyt ei ainakaan tuhise kun sänkyyn laitoin nukkumaan, mutta yleensä yöllä alkaa nenä menemään tukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:21"]Meillä kuopus sairasti myös koko viime talven, siis ekan puolen vuotensa, kun isommat sairastivat myös. Oli myös täysimetyksellä. Suolaliuostipat nenään, juoksevalla vedellä nenän niistäminen ja sängyn pääty koholle (jalkojen alle korotusta). Pahimmat yöt nukkui kaukalossa vanhempien sängyn vieressä, mikä kyllä auttoi, sai äitikin vähän nukuttua. Tämä talvi näyttää, oliko siitä mitään hyötyä vastustuskyvylle. Tsemppiä teille!
[/quote]

Hei mitä tarkoittaa juoksevalla vedellä niistäminen? :D

Vierailija
8/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaako ja tarkkaileeko teillä miehet vauvoja aina yhtälailla? Meillä nukkuu niin sikeesti.. siksi mullexerityisen rankkaa yksin vastuussa. Auttaa kyllä kun herätän. Muttei siihen kuulosteluun jne auta.. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu toisessa huoneessa muitten lasten kanssa, joten yksin valvon, syötän ja niistän. :D

-10

Vierailija
10/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin nyt vauvan viereeni kaukaloon. Katsotaan nukkuuko vai itkeekö rinnalle..
Pitäskö tuota kuumetta tarkemminkin sitten seurata kuten joku kirjoitti? Mä en juuri mittaile kun ei tunnu siltä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:38"]Minä laitoin nyt vauvan viereeni kaukaloon. Katsotaan nukkuuko vai itkeekö rinnalle..
Pitäskö tuota kuumetta tarkemminkin sitten seurata kuten joku kirjoitti? Mä en juuri mittaile kun ei tunnu siltä. Ap
[/quote]

Mulle sanottiin että jos tuntuu lämpimältä niin mittaa. Soitin yhtenä yönä päivystykseen. Käskivät myös antaa supon kun mittari näytti 37.7.
-10

Vierailija
12/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita kaukaloon. Se asento on selälle ja muutenkin tosi huono, jää limat jumiin kun on niin "kasassa". Pinniksen päätä ylös, pahimmat yöt meidän keskosvauva nukkui rinnan päällä vanhemman ollessa puoli-istuvassa asennossa sohvalla.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen KEITTOSUOLA SUIHKEEN HANKKIMISTA JA KÄYTTÖ SYYSKUU-HUHTI, TOUKOKUU JA VIKSI RASVAT RINTAA ei tule flunssa lapselle kuin ehkäpä kerran vuodessa!

Meillä kuopus kärsi jatkuvista silmätulehduksistaliian ahtaa kyynel kanavat ja joka pikku nuhasta oli tulehdus..  ja kun se tarttui muhun niin päätin että nyt loppu, eihän tästä tuu mitään mietin et mikä auttaa.. ahaa keittosuola suihke mitää yöllä röörit auki viks rasvan kanssa ja niinpä,siinä kävi ettei kuopuksella ole ollut 3 vuoteen yhtään silmä tulehdusta ja vain kaksi lievää flunssaa! OTTAKAA OIKEASTI NEUVOSTA KERRANKIN VAARIIN,! Tai vaikkapa edes mummoon =) ! [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:03"]

Meilläkin täysimetyksella oleva kolmas lapsi oli alussa jatkuvasti flunssainen. Vähän oli lämpöä ja nenä tukossa pienellä. Selvittiin kuitenkin flunssista ilman mitään lääkkeitä ja uskon, että tuolla pikkumiehellä on nyt vuoden ikäisenä tosi hyvä vastustuskyky, ei tartu taudit enää isommilta :)

[/quote]

Vierailija
14/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka flunssa oli kuumeinen, ja tosiaan ensimmäiseen jouluun mennessä laskettiin ja kirjattiin niitä 13. Sitten siihen seuraavaan vuoteen niitä meni varmaan toinen mokoma, mutta sitten loppuivat kuin seinään ja nyt tyttö sairastaa flunssaa tosi tosi harvoin, ehkä kerran vuodessa ja nekin lievinä.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homekämppä?

Vierailija
16/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin täysimetyksella oleva kolmas lapsi oli alussa jatkuvasti flunssainen. Vähän oli lämpöä ja nenä tukossa pienellä. Selvittiin kuitenkin flunssista ilman mitään lääkkeitä ja uskon, että tuolla pikkumiehellä on nyt vuoden ikäisenä tosi hyvä vastustuskyky, ei tartu taudit enää isommilta :)

Vierailija
17/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vauva oli usein flunssassa. Tai vatsataudissa. Ka vesirokonkin sairasti 3kk ikäisenä (sai isoveljeltä tartunnan) imetin 10kk, mutta eipä tuntunut paljon suojaavan.
Nyt on 6v reipas tyttö joka oikeastaan 1 vuotiaasta lähtien on ollut tosi vähän sairaana. Just yks päivä mietin, että viiden vuoden aikana ole ollut kaksi kertaa poissa töistä lapsen sairauden vuoksi. *kopkop*

Vierailija
18/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kuopukseni syntyi heinäkuun lopussa. Jouluun mennessä flunssia oli ollut 13 kertaa. Aina muutama päivä terveenä ja sitten taas.. Rs:n takia oltiin osastolla kolmeen otteeseen ja imulla käytiin lukuisia kertoja. 

Olin silloin varma, että tuo pikkuinen ei elämään selviä ja ihmettelin (ja taisin kysellä täälläkin), että eikö täysimetys suojaakaan.

1.5- vuotis neuvolassa sitten päätettiin, että jos sairastelu jatkuu, on otettava selvää miksi. Aikaa annettiin puoli vuotta.

Ja siihen sairastelu loppuikin. Nyt tuo neiti on 8v ja terve kuin pukki. Flunssia ei sairastele koskaan, vaikka kaverit ja me muut pärskitään..Oisko vastustuskyky silloin vauvana vahvistunut, en tiedä.

Kovahan se huoli on ja äidiltä ja iskältä vaatii paljon, mutta tsemppiä kuitenkin sinne! Soittakaa huoletta noin pienen asioista päivystykseen tai aikaa lääkärille.

Vierailija
19/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. On tää rankkaa. Ja isommatkin kärsii kun niin kiinni vauvan dairasteluhoidossa ja yötkin niin huonoja. Kyllä on kurjaa ja huoli tietty. Pelkään millon kuumeilut alkaa. Oliko teillä niitä ekana vuonna paljon? Ap

Vierailija
20/24 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha hyvä konsti kuumeen mittaamiseen on omilla huulilla lapsen otsalta. Siinä kehittyy yllättävän tarkaksi mittaajaksi ihan vain pusuttelemalla vauvan otsaa! ;) Terveyttä kaikille meidän pikkuisille toivoen <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä