Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipainoinen: menisitkö lihavuusleikkaukseen jos sinulla olisi rahaa?

Vierailija
05.04.2022 |

Minä olen menossa Viroon. Ei ole kuin 20kg ylipainoa mutta leikkauksella saan sen lopullisesti pois ja pääsen nuoruuden mittoihin 55-60 kiloiseksi.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi. Olen vierestä seurannut miten vaikeaa elmä sen jälkeen on.

Millä tavalla vaikeaa? Itse tiedän vain yhden entiselleen lihoneen, muuten kaikki tietämäni ovat olleet tyytyväisiä leikkaustekniikasta riippumatta, niin ohitus kuin sleeve. Kaikki käyneet Virossa paitsi tämä entiselleen lihonut. Olen vakaasti sitä mieltä että kun itse maksaa leikkauksen niin on porkkana katsoa oikeasti jatkossa mitä syö. Yhteiskunnan varoin maksettuna mukavempi mussuttaa itsensä taas pönäkäksi kun ei ole tarvinnut itse maksaa. Ja tämä on mielestäni väärin, hukkan heitettyä rahaa minkä veronmaksajat maksaa. :( ap

Mä taas tunnen tyypin, joka leikkautti itsensä yksityisellä, koska ei päässyt kunnallisen seulasta läpi. ELi riskit oli liian korkeat.

No, meni silti, ja riskit kävi toteen, meinasi kuolla leikkaukseen, ja sen jälkeen oli 2 vuotta käytännössä vuodepotilaana, eikä koskaan toipunut ennalleen.

Mutta joo, itse olen niin lihava, että pääsisin todellakin kunnallisella puolella leikkaukseen, mutta en todellakaan mene.  Olen täysin terve ja liikunnallinen ihminen, joten ei ole mitään syytä mennä.

Vierailija
42/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tuo leikkaus maksaa Virossa? Entä Suomessa?

Eikös se sanottu? 6000 Virossa.

Suomessa julkisella sen mitä sairaalapäivät nyt maksaa. Ei paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa menään terveysaseman kautta ENE -Ryhmään. Sinä lahdutetan niukka enerkisellä ruokavaliolla ymm. Kun tietyn veran laihtunut.Ene ryhmän kautta Päästään julkisen sektorin poliklinikka ja sairaala maksuilla: siihen vatsalaukku leikkaus ,vai tähystys jossa vatsalakuko pienentään.Noin 1 vuoden päästä sama asia julkisen sektorin pok. maksut,sairaala maksut irto nahaan poisto leikkaus! Pääkaupunki potilaat leikataan Jorvin sairaala!Joten ei tarvita rahaa yksityispuolelle. Kun kaiken saa normali sairala maksut. Moni pilaa vaan koko homman.Alkaa juomaan hiilihapolisia juomia lahduts leikauksen ja laihtumisen jälkeen. Hiilihappo juomat laajentaa vatsalaukua ja sinne mahtuu siis enempi ruokaa. Palataan entisin tapoihin ja lapataan ruokaa suhun yli, 5-10 vuodessa ovat takaisin ylipainosia.Niin naiset kuin miehet.

Vierailija
44/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa kannattaa varmistaa ennen leikkausta, että lääkärillä on potilasvahinkojen varalta vakuutus. Suomessahan sellainen on pakollinen, mutta Virossa ei.