Ylipainoinen: menisitkö lihavuusleikkaukseen jos sinulla olisi rahaa?
Minä olen menossa Viroon. Ei ole kuin 20kg ylipainoa mutta leikkauksella saan sen lopullisesti pois ja pääsen nuoruuden mittoihin 55-60 kiloiseksi.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla olisi varaa mennä lihavuusleikkaukseen, mutta en todellakaan mene. Enkä usko, että menet sinäkään. 20 kilon ylipaino lähtee jo melkein sillä ennen leikkausta edellytettävällä ene-dieetillä.
+30 kg
No nämä ei ole uskon asioita. Miksi epäilet etten olisi menossa? :D ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla olisi varaa mennä lihavuusleikkaukseen, mutta en todellakaan mene. Enkä usko, että menet sinäkään. 20 kilon ylipaino lähtee jo melkein sillä ennen leikkausta edellytettävällä ene-dieetillä.
+30 kg
"Lihavuusleikkaus on aiheellinen, jos potilaan paino-indeksi on yli 40 kg/m2 tai painoindeksi on yli 35 kg/m2 ja potilaalla on lihavuuteen liittyvä sairaus (esimerkiksi tyypin 2 diabetes, verenpainetauti, uniapnea, liikuntakykyä rajoittava kantavien nivelten nivelrikko tai munasarjojen monirakkulatauti)."
Edes yksityisellä ulkomailla ei tehdä lihavuusleikkausta, jos ylipainoa on vain 20 kg. Ellet sitten ole 120 cm pitkä.
En menis. Saan nää kolme stressikiloa kyllä pois ilmankin.
En menisi. Ei kiitos yhtäkään turha leikkausta tai nukutusta. Jos mulla olisi rahaa niin kirjautuisin läskiklinikalle kolmeksi kuukaudeksi. Tarkkaan lasketut ravitsevat ateriat, säännöllisesti liikuntaa jne. Ei siis mitään rääkkiä vaan kohtuudella. Kilot putois melkein huomaamatta ja kivuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+30 kg
"Lihavuusleikkaus on aiheellinen, jos potilaan paino-indeksi on yli 40 kg/m2 tai painoindeksi on yli 35 kg/m2 ja potilaalla on lihavuuteen liittyvä sairaus (esimerkiksi tyypin 2 diabetes, verenpainetauti, uniapnea, liikuntakykyä rajoittava kantavien nivelten nivelrikko tai munasarjojen monirakkulatauti)."
Edes yksityisellä ulkomailla ei tehdä lihavuusleikkausta, jos ylipainoa on vain 20 kg. Ellet sitten ole 120 cm pitkä.
Mun mitat on 160/85. Tossahan on merkittävä ylipaino ja lääkäri suostuu leikkaamaan. Katos on vähän eri asia hakeutua yksityisklnialle ja maksaa siitä palvelusta. Silloin saa. 65kiloisena olen jo normaaliapinoinen mutta 55kg eli -30kg tästä olen edelleen normaalipainoinen. ap
Lihavuusleikkauksessa käyneillä on selittämättömiä ns. luonnollisia kuolemia.
En menisi. Olen kyllä niin lihava että pääsisin julkisellakin puolella. Jos olisi paljon rahaa niin palkkaisin personal trainerin, ravintoterapeutin ja kokin.
Menisin enemmin rasvaimuun ja hommaisin liikunta- ja ravintovalmennusta.
En menisi, sillä en kuitenkaan muuttaisi elintapojani loppuiäkseni, ja lihoisin takaisin vanhoihin mittoihin. Pitäisi jotenkin opetella säätelemään tätä tunnesyömistä, että saisin laihdutettua.
En menisi. Rahaa olisi. Leikkaus on aina riski ja näitä leikkauksia ei ole tehty suuria määriä riittävän pitkän ajan kuluessa, jotta pitkäaikaiset riskit olisivat tiedossa. Tiedossa jo olevat riskit eivät houkuta myöskään. En ole riittävän lihava leikkaukseen ja minulla ei esim. ole sisäelinrasvaa normaalia enempää, joten leikkauksessa ei olisi järkeä terveydellisistä syistä. Lisäksi epäilen, että lähitulevaisuudessa lääkehoito tuo avun lihavuuteen.
En menis. Melko varmasti kyllä pääsisin leikkaukseen ihan julkisellakin puolella, painan melkein 130 kg ja olen noin 165 cm pitkä, ikää 43 vuotta. Pakko olis kyllä saada painoo pois, alkaa nimittäin jo käydä terveyden päälle pikkuhiljaa. En edes uskalla ajatella millaiset veriarvot mulla jo on, ja polvetkin alkavat olla aika kovilla. En vaan pysty lopettamaan epäterveellisten herkkujen syömistä, ja liikuntaa vihaan yli kaiken! Leikkauksen jälkeen en pystyisi enää kunnolla syömään, joten ei kiitos. Enkä haluaisi myöskään leikkauksen jälkeisiä kipuja sun muita mahdollisia komplikaatioita.
Todennäköisesti en pysty ikinä laihduttamaan ja tulen kuolemaan nuorena. Sydän pettää tai jotain muuta vastaavaa. Kieltämättä ajatus surettaa, mutta en siltikään pysty luopumaan herkuista.
Vierailija kirjoitti:
En menisi. Jäisi kauheat irtonahat kun laihtuisin 40 kg. Ei myöskään houkuta leikkauksen jälkeinen aika ja ne muutokset mitä se tuo elämään.
Ne ylenmääräiset nahathan leikataan pois myöhemmin, kun laihtuminen pysähtyy ja tavoite on saavutettu.
En, vaikka on ylipainoa ja rahaakin.
Jos olisin niin läski että tarvitsisin sitä, niin menisin.
Ystäväni kävi, ja hänen elämänsä on nyt kaikin tavoin parempaa leikkauksen ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Ja läskithän elää pitkään ja terveinä?
Vierailija kirjoitti:
Vielä tärkeämpi kysymys on, miksi ET mene lihavuusleikkaukseen, VAIKKA olisi rahaa? Jos BMI on pysyvästi yli 25 eikä pysty yrityksistään huolimatta hillitsemään mässäilyään, pitäisi olla suorastaan velvollisuus hakeutua leikkaukseen kansantalouden ja -terveyden nimissä.
Väärää tietoa, eivät kaikki lihavat mässää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja läskithän elää pitkään ja terveinä?
Mitähän horiset, olen sun mukaan "läski" ja olen 70v...eikä läskit haittaa eli horise mitä horiset!
Paljon tuo leikkaus maksaa Virossa? Entä Suomessa?
Olen harkinnut. Itselläni ylipainoa on 30kg, mutta en ole tarpeeksi lihava julkisella puolella tehtävään leikkaukseen. Toisaalta en halua, että ”turhaan” leikataan mitään, joten kokeilen nyt pudottaa painoa ensin hoitamalla kilpirauhasen kuntoon. Jospa se aineenvaihdunta siitä vilkastuisi.