Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä elatusmaksulla ja lapsilisällä kuuluu lapselle hankkia?

Vierailija
25.09.2015 |

Mitä mun kuuluu lapselle lähivanhempana hankkia? Ex väittää, ettei osallistu edes isoihin hankintoihin, koska maksaa elatusmaksua!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:47"]Mitä nämä suuremmat hankinnat ovat? Jos olisin eronnut lasteni isästä ja saisin elatusmaksuja niin tuntuu aika absurdilta että alkaisin lisäksi pyytämään rahaa esim. toppapukuun. Toki eri asia jos lapsella on harrastus joka vie ihan älyttömiä summia.
[/quote]

Pyörä, puhelin, tabletti, harrastusjutut jne. Näihin mun mielestä pitää molempien osallistua ellei elarit ole tosi isot. Meillä minä maksan em. jutut yksin tt-tuesta ja 4000 € nettoava narsisti exä rakentaa itelle poreammeita ym. Ai niin mutta kyllähän mun kuuluukin vastata kaikesta yksin ja joo saa hakata ja raiskata kun riitaan tarvitaan kaksi jne. Haistakaa paska rahan ahneet idiootit.
[/quote]
Ja asioissa on aina kaksi puolta... Kai se ex elatusmaksua maksaa niin kuin on sovittu?

Vierailija
22/31 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:49"]Asunto jossa voi elää,sähkö ja vesi vakuutus nää nyt alkuun.Ruoka, lääkkeet...
Ei ne oikeesti kata koskaan koko kuluja.
[/quote]

Ei kai koko koko kuluja ole tarkoituskaan kattaa, vaan puolet.
[/quote]

Tämä tuntuu monelta lähivanhemmalta unohtuvan. Ajatellaan vaan, että elatusmaksulla ja lapsilisällä pitäisi kattaa lapsen kaikki kulut. Helposti unohtuu se, että itsekin pitäis niitä euroja sijoittaa siihen lapseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:47"]Mitä nämä suuremmat hankinnat ovat? Jos olisin eronnut lasteni isästä ja saisin elatusmaksuja niin tuntuu aika absurdilta että alkaisin lisäksi pyytämään rahaa esim. toppapukuun. Toki eri asia jos lapsella on harrastus joka vie ihan älyttömiä summia.
[/quote]

Pyörä, puhelin, tabletti, harrastusjutut jne. Näihin mun mielestä pitää molempien osallistua ellei elarit ole tosi isot. Meillä minä maksan em. jutut yksin tt-tuesta ja 4000 € nettoava narsisti exä rakentaa itelle poreammeita ym. Ai niin mutta kyllähän mun kuuluukin vastata kaikesta yksin ja joo saa hakata ja raiskata kun riitaan tarvitaan kaksi jne. Haistakaa paska rahan ahneet idiootit.
[/quote]
Ja asioissa on aina kaksi puolta... Kai se ex elatusmaksua maksaa niin kuin on sovittu?
[/quote]

Ehdotti 150 € siihen asti kun lapsi on 18 v. Tuntuu vaan niin pahalta kun täällä haukutaan ja syytetään AINA lähivanhempaa joka kehtaa pyytää toista _vanhempaa_ osallistumaan nykyelämän kalliisiin elinkunnastuksiin. Aina on joku ahne juoppo huora kyseessä, AINA. Mä niin vihaan teitä...

Vierailija
24/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä suuruiset elatusmaksut teillä on sovittu ja kuinka monta lasta? Me sovimme exän kanssa pienemmät, mitä lastenvalvoja laski, sillä exäni talous olisi mennyt mielestäni liian tiukille niillä summilla. Molemmilla on taloudellisesti tiukkaa eron jälkeen. Sovimme, että esim. vakuutukset, harrastus- ja opiskelukulut ja lääkärikulut maksamme puoliksi. Teemme myös isot hankinnat lapsille puoliksi esim. tietokonehankinnat, ajokortti tulevaisuudessa yms. Jos itselläni on tiukkaa, exä on auttanut esim. vaatehankinnoissa ihan pyytämättä. itse puolestani olen antanut "elatusmaksuvapaita" kuukausia joskus, jos exällä on ollut tiukkaa esim. lomautuksen takia. Yhdessä ollaan lapset hankittu ja yhdessä huolta pidetään, vaikka erottu ollaan. Eikä kumpikaan halua, että toisella olisi taloudellinen ahdinko päällä. Mutta joo, kyllähän se virallisesti on niin, että elatusmaksun lisäksi ei tarvi muuten osallistua kuluihin.

Vierailija
25/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:47"]Mitä nämä suuremmat hankinnat ovat? Jos olisin eronnut lasteni isästä ja saisin elatusmaksuja niin tuntuu aika absurdilta että alkaisin lisäksi pyytämään rahaa esim. toppapukuun. Toki eri asia jos lapsella on harrastus joka vie ihan älyttömiä summia.
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Ehdotti 150 € siihen asti kun lapsi on 18 v. Tuntuu vaan niin pahalta kun täällä haukutaan ja syytetään AINA lähivanhempaa joka kehtaa pyytää toista _vanhempaa_ osallistumaan nykyelämän kalliisiin elinkunnastuksiin. Aina on joku ahne juoppo huora kyseessä, AINA. Mä niin vihaan teitä...
[/quote]

*elinkustannuksiin...mobiili...

Vierailija
26/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto jossa voi elää,sähkö ja vesi vakuutus nää nyt alkuun.Ruoka, lääkkeet...

Vierailija
27/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja 10 te olette ilmeisesti sitten tooodella hyvä varaisia.Eikös se ole ihan reilua että lapsen vanhemmat hoitavat kustannuksia.Älä viitsi huudella ei monella ole varaa juuri mihinkään ja toisekseen, tilanteet muuttuvat monesti ja viimeistään uuden kumppanin tullessa kuvioon. Samassa pesueessa kun yleensä yhdessä päätetään mihin rahaa tuhlataan.

Vierailija
28/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:49"]Asunto jossa voi elää,sähkö ja vesi vakuutus nää nyt alkuun.Ruoka, lääkkeet...
[/quote]

Ei kai koko koko kuluja ole tarkoituskaan kattaa, vaan puolet.

Vierailija
29/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jonka luona lapsi asuu joka häntä huoltaa per aatteessa kai ne kaikki pyörät ja muut hommaa. Lapsen mukaan voi laittaa sukat ym jos etä on joku uuni joka hädin tuskin osaa näitä juttuja. Monet mustasukkaiset äiti ja isäpuolet räkyttävät haukkuen biologista vanhempaa kuten tässäkin ketjussa näkee. Ei tavaroita saa rikkoa tai kadottaa,silloin pitää osta tilalle uusi tai maksaa. Jos on rahaa voihan ostaa kaikkea etä luokseen mutta useimmat tyytyvät sekundalaatuun vaikka muuta väittävät. Jos ostaa 2 e maksavat luistimet kirpputorilta se ei ole sama kun uudet joita laps käyttää koulussa tai harrastuksissa.Muistakaas sekin! :)

Vierailija
30/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu eihäse riitä ees äidin uusien pokaystävien röökeihin vittu

Vierailija
31/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on provo, mutta monet yh:t ovat ap:n kaltaisia verenimijöitä. Kupataan rahaa exältä ja sen lisäksi oletetaan nyxän maksavan puolet asumiskuluista, vaikka kämpässä loisii elättejä, joiden olemassaoloon se toinen osapuoli on täysin syytön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi