Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä elatusmaksulla ja lapsilisällä kuuluu lapselle hankkia?

Vierailija
25.09.2015 |

Mitä mun kuuluu lapselle lähivanhempana hankkia? Ex väittää, ettei osallistu edes isoihin hankintoihin, koska maksaa elatusmaksua!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki.

Vierailija
2/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselleni ne on rahaa "siinä sivussa", ei siis ole mitään tiettyä mitä ajattelen ostavani 26. päivä kun silloin tulee ne lapsilisät. Lapsi tosin vasta niin pieni (1,5v), että valtaosa hankinnoista koostuu isommista vaatekerroista, satunnaisista leluista ja ruuasta, toki joskus myös huvireissut kuten Korkeasaari yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalielämiseen ne on tarkoitettu, ruokaan ja vaatteisiin ennen muuta.

Vierailija
4/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä suuremmat hankinnat ovat? Jos olisin eronnut lasteni isästä ja saisin elatusmaksuja niin tuntuu aika absurdilta että alkaisin lisäksi pyytämään rahaa esim. toppapukuun. Toki eri asia jos lapsella on harrastus joka vie ihan älyttömiä summia.

Vierailija
5/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä vaatteet ja muu pakollinen? Eikö niihinkään joudu osallistumaan? Jos tulee lääkärikäyntejä ja muuta?
Uskomatonta, ettei suostu maksamaan.

Vierailija
6/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksesta maksaa puolet.
Ap

Vierailija
7/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa etän ei kuulu osallistua enää muuhun, jos ei muusta ole sovittu elatusmaksuja sopiessa. Kohtuullista voi olla etän osallistua esim. lukiolaisen tietokoneeseen tai hyvään uuteen pyörään, mutta tällöin täytyy muistaa, että lähi ei voi esim. myydä yhdessä ostettua tavaraa sen jäätyä tarpeettomaksi, ja pitää saatua rahaa itsellään.

Vierailija
8/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole hankkimisesta. Lapsilisällä ja elareilla maksetaan myös lapsen osuutta asumisesta, sähköstä, vedestä, ruoista, terveysmenoista, matkakuluista yms. Aika vähän jää hummailuun tai merkkivaatteisiin jos exä sellaiseen viittaa.

Vierailija
9/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on tuon 1,5v:n kanssa mennyt automaattisesti, keskustelematta niin että isällä on aina lapselle omat ruokansa, lelut ja vaatteet, isän koti on lapselle kuin toinen koti eikä täältä pakata mitään mukaan poislukien ulko- ja sadevaatteet, jotka kustannan aina itse. Ei siis niuhoteta puolin tai toisin tahi ilmoiteta että ostin nyt tän toppapuvun, laitapa siitä puolet mun tilille tms...

T. 3

Vierailija
10/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:50"]

Entä vaatteet ja muu pakollinen? Eikö niihinkään joudu osallistumaan? Jos tulee lääkärikäyntejä ja muuta? Uskomatonta, ettei suostu maksamaan.

[/quote]

Et kai ole tosissasi? Mm. juuri nämä on tarkoitus kattaa elatusmaksuilla ja lapsilisillä. Exällä ei ole todellakaan mitään velvollisuutta maksaa niiden päälle mitään muuta kuin lapsen kulut silloin, kun hän on exällä.

Vierailija
11/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:56"]Ja meillä on tuon 1,5v:n kanssa mennyt automaattisesti, keskustelematta niin että isällä on aina lapselle omat ruokansa, lelut ja vaatteet, isän koti on lapselle kuin toinen koti eikä täältä pakata mitään mukaan poislukien ulko- ja sadevaatteet, jotka kustannan aina itse. Ei siis niuhoteta puolin tai toisin tahi ilmoiteta että ostin nyt tän toppapuvun, laitapa siitä puolet mun tilille tms...

T. 3
[/quote]

Meilläkin on ostanu omat vaatteet ja tavarat sinne. Mutta ei kai se tarkoita että lapsi ei tarvis niitä mun luona!
Ap

Vierailija
12/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:56"]Ja meillä on tuon 1,5v:n kanssa mennyt automaattisesti, keskustelematta niin että isällä on aina lapselle omat ruokansa, lelut ja vaatteet, isän koti on lapselle kuin toinen koti eikä täältä pakata mitään mukaan poislukien ulko- ja sadevaatteet, jotka kustannan aina itse. Ei siis niuhoteta puolin tai toisin tahi ilmoiteta että ostin nyt tän toppapuvun, laitapa siitä puolet mun tilille tms...

T. 3
[/quote]

Meilläkin on ostanu omat vaatteet ja tavarat sinne. Mutta ei kai se tarkoita että lapsi ei tarvis niitä mun luona!
Ap
[/quote]
Öö, minä ainakin ostan omaan kotiini lapselle omat lelut ja vaatteet ja ruuat yms ihan omista rahoistani, oli ne sitten opintotuesta tai elatusmaksuista. En todellakaan ikinä, kuuna päivänä pyytäisi exältä pennin latia (elareiden lisäksi siis) omiin hankintoihin, ellei siis joskus oikeasti ole jotain isompaa kuten yllämainitut kunnon pyörä, läppäri tmv kalliimpi hankinta, jonka voi hankkia yhdessä vaikka lahjaksi.

T. 3

Vierailija
13/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:56"]Ja meillä on tuon 1,5v:n kanssa mennyt automaattisesti, keskustelematta niin että isällä on aina lapselle omat ruokansa, lelut ja vaatteet, isän koti on lapselle kuin toinen koti eikä täältä pakata mitään mukaan poislukien ulko- ja sadevaatteet, jotka kustannan aina itse. Ei siis niuhoteta puolin tai toisin tahi ilmoiteta että ostin nyt tän toppapuvun, laitapa siitä puolet mun tilille tms...

T. 3
[/quote]

Ap
[/quote] siis etä ostaa tavarat omaan kotiin, maksaa elareita ja vielä pitäis maksaa puolet sun luo hankittavista tavaroista. Päivän provo...

Vierailija
14/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:56"]Ja meillä on tuon 1,5v:n kanssa mennyt automaattisesti, keskustelematta niin että isällä on aina lapselle omat ruokansa, lelut ja vaatteet, isän koti on lapselle kuin toinen koti eikä täältä pakata mitään mukaan poislukien ulko- ja sadevaatteet, jotka kustannan aina itse. Ei siis niuhoteta puolin tai toisin tahi ilmoiteta että ostin nyt tän toppapuvun, laitapa siitä puolet mun tilille tms... T. 3 [/quote] Meilläkin on ostanu omat vaatteet ja tavarat sinne. Mutta ei kai se tarkoita että lapsi ei tarvis niitä mun luona! Ap

[/quote]

Joo, mutta eikö se mene tavallaan tasan, jos kamppeet on kummassakin paikassa. Miksi ne muuten on ostettu isällekin? Tuossa olisi ihan tervettä käyttää järkeä ja kamat kulkisi lapsen mukana.

Vierailija
15/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:56"]Ja meillä on tuon 1,5v:n kanssa mennyt automaattisesti, keskustelematta niin että isällä on aina lapselle omat ruokansa, lelut ja vaatteet, isän koti on lapselle kuin toinen koti eikä täältä pakata mitään mukaan poislukien ulko- ja sadevaatteet, jotka kustannan aina itse. Ei siis niuhoteta puolin tai toisin tahi ilmoiteta että ostin nyt tän toppapuvun, laitapa siitä puolet mun tilille tms... T. 3 [/quote] Meilläkin on ostanu omat vaatteet ja tavarat sinne. Mutta ei kai se tarkoita että lapsi ei tarvis niitä mun luona! Ap

[/quote]

Joo, mutta eikö se mene tavallaan tasan, jos kamppeet on kummassakin paikassa. Miksi ne muuten on ostettu isällekin? Tuossa olisi ihan tervettä käyttää järkeä ja kamat kulkisi lapsen mukana.
[/quote]
En tiedä kysyitkö minulta vai ap:lta, mutta vastaan omasta puolestani. Ihan vaan helppouden takia on kiva, että kummassakin kodissa on omat juttunsa. Ei tarvitse aina raahata tavaroita eestaas ja esimerkiksi arkiyökylät sujuu näpsäkämmin, kun pk:sta voi napata mukaan vain lapsen eikä jotain kapsäkkiä myös johon arvottu lelut, joilla lapsi saattaa haluta leikkiä ja vaihtovaatekerrat.

Ja isä myös tykkää kovasti pukea omia vaatteitaan lapselle ja kokea tavallaan "täydellistä arkea" omine tavaroineen sen ajan, kun lapsi siellä on, eikä vain sellaista "hoitajan arkea". Tämä siis ihan isän itsensä suusta enkä todellakaan laita vastaan, mitä enemmän isä on innoissaan sitä kivempihan se lapselle on :)

T. 3

Vierailija
16/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 20:08"]

[/quote]

[/quote]

Voi kiesus sun kanssa. Kyllä lapselle pitää tehdä koti molempiin paikkoihin, et sinä voi lasta reppureissalaiseksi tehdä. Raasu kantais omaisuutta mukana koko ajan. Ja siis meinasit vielä että mies ostaa kaikki ja kuskaa niitä kamppeita sun luo, vaikka sulla elarit ja lapsilisä?! Keskityppä mieluummin lapseen kuin rahan kinuamiseen eksältä.

Vierailija
17/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on virallisesti äidillään asuvalla lapsella täällä etäisän luona kaikki tarvittavat kamppeet (vaatteet, kengät, sukset, luistimet, pyörä, lelut, ihan kaikki) koska näin niistä ei tarvitse jatkuvasti tapella lapsen äidin kanssa. Mieluummin ostan lapselle kaiken tarvittavan tänne, kuin kuuntelen pään rääpimistä siitä, jos sukassa on reikä silloin kuin palaa takaisin äidilleen. Kännykkä (meidän hankkima) kulkee kodista toiseen.
T. Äitipuoli

Vierailija
18/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä passi? Kenen kuuluu kustantaa?
Ja kyllä, näitä verenimijöitä riittää.

Vierailija
19/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:47"]Mitä nämä suuremmat hankinnat ovat? Jos olisin eronnut lasteni isästä ja saisin elatusmaksuja niin tuntuu aika absurdilta että alkaisin lisäksi pyytämään rahaa esim. toppapukuun. Toki eri asia jos lapsella on harrastus joka vie ihan älyttömiä summia.
[/quote]

Pyörä, puhelin, tabletti, harrastusjutut jne. Näihin mun mielestä pitää molempien osallistua ellei elarit ole tosi isot. Meillä minä maksan em. jutut yksin tt-tuesta ja 4000 € nettoava narsisti exä rakentaa itelle poreammeita ym. Ai niin mutta kyllähän mun kuuluukin vastata kaikesta yksin ja joo saa hakata ja raiskata kun riitaan tarvitaan kaksi jne. Haistakaa paska rahan ahneet idiootit.

Vierailija
20/31 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 20:37"]Vittu eihäse riitä ees äidin uusien pokaystävien röökeihin vittu
[/quote]

Ääliö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan