Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

37.2 Rektaalista aikusella. Lämpöä?

Vierailija
25.09.2015 |

?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vuorotellen rektaalista ja suusta! Rektaalilämpö saattaa muuten olla jopa asteen verran korkeampi kuin kainalosta mitattu. Useimmiten mitataan juurikin kainalosta, joten jos peruslämpö (edelleen kainalosta) on selvästi alle 37:n, niin 37,2 on nihkeesti kuumeen puolella. Olosta riippuen lähtisin töihin tai jäisin kotiin.

Vierailija
2/10 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:57"]

Miksi ihmeessä työnnätte rektaaliin mittareita? Keltään ei mitata rektaalista, ei edes vauvoilta. Onneksi

[/quote]

Kätevämpää se on sieltä kuin puristella mittaria kainalossa. Mittaustuloskaan ei heitä yhtä paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltään ei mitata rektaalista, ei edes vauvoilta. Onneksi

[/quote]

Tuleeko siitä joku psyykkinen trauma jos mittaa rektaalista vai mistä on kyse? Itse muuten olen mitannut vauvoiltakin (kaikilta kolmelta) sieltä. Uhkaako minua huostaanotto, jos asia päätyy lastensuojelun tietoon?

Vierailija
4/10 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:05"]

[/quote]

Tuleeko siitä joku psyykkinen trauma jos mittaa rektaalista vai mistä on kyse? Itse muuten olen mitannut vauvoiltakin (kaikilta kolmelta) sieltä. Uhkaako minua huostaanotto, jos asia päätyy lastensuojelun tietoon?

[/quote]

Kyllä sieltä mittaillaan, nykyään on nuo korvakuumemittarit ja onkohan jo jotain muitakin, joten varmasti vähemmän kuin ennen. Ennen mitattiin sairaalassakin takapuolesta vauvan lämpö. Ole vain rauhassa, ei sulle tästä tule seuraamuksia ;)

Vierailija
5/10 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:05"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä sieltä mittaillaan, nykyään on nuo korvakuumemittarit ja onkohan jo jotain muitakin, joten varmasti vähemmän kuin ennen. Ennen mitattiin sairaalassakin takapuolesta vauvan lämpö. Ole vain rauhassa, ei sulle tästä tule seuraamuksia ;)
[/quote]

Missä mittaillaan? Ei ainakaan esim.synnärillä.
Tarkoitit varmasti että jotkut vielä valitettavasti mittaavat lapsilta kotona rektaalista.

Vierailija
6/10 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole. Monella on jopa 37.5 rektaali lämpö.

Vierailija
7/10 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/10 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan ihmisestä. Minulla normaalilämpö peräsuolesta on siinä 36,5 ja 37,2 on jo selvää kuumetta (eli tuntuu sairaalta ja puhti on poissa).

Kai ap itse tietää, tuntuuko tuossa lämmössä sairaalta?

Vierailija
9/10 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä työnnätte rektaaliin mittareita? Keltään ei mitata rektaalista, ei edes vauvoilta. Onneksi

Vierailija
10/10 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanurista mitattuna ruumiinlämpö on noin 0,5 astetta korkeampi. Ei ole lämpöä.