Siivosin kaappeja ja tajusin että 80% siellä olevasta tavarasta on turhaa.
Erilaisia koriste-esineitä, voileipägrilli, vohvelirauta, tehosekoitin, sähkövatkain, leivänpaahdin, kippoja, kuppeja, ylimääräisiä astioita joita en koskaan käytä ja paljon muuta turhaa. Miksi siis säilyttää, jos ei tarvitse.
Mihin nää tavarat vois hävittää?
Kierrättää jotenkin?
Muilla samanlaisia ajatuksia?
Kommentit (32)
Olen huomannut tuon jo vuosia sitten, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi tehdä mitään. Tulee hiki, kun ajattelenkin asiaa. Minulla on kaapissa vaatteita 1980-luvulta, en ole aikoihin niihin mahtunut enkä ikinä niitä päälleni laita, mutta luopua en voi. Ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut tuon jo vuosia sitten, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi tehdä mitään. Tulee hiki, kun ajattelenkin asiaa. Minulla on kaapissa vaatteita 1980-luvulta, en ole aikoihin niihin mahtunut enkä ikinä niitä päälleni laita, mutta luopua en voi. Ärsyttää.
Aloita ajatuksissa luopumisesta kypsyttely, vaik pikkuhiljaa. Saatat huomata että jonkin ajan päästä oletkin valmis luopumaan. Aloita vaikka jostain ihan pienesti, sekin auttaa jo alkuun pääsemisessä. Mulla kesti noin vuoden toi kypsyttely ja nyt lähtee turhaa pois, paljon.
Tein tavoitehahmotelman, millaisen väljän kodin kaappien sisältöineen mä haluan.
Lahjoita esim Kontti, Fida, Uff, Ukrainakeräykset, Hope, fb ilmaiseksi ryhmät ja Tori annetaan.
Myy kalleimmat jossakin.
Mulla kans kaapit täynnä ihan turhia ostoksia, ei edes viitti ajatella kuinka paljo rahaa on menny turhuuksiin
Itse järjestin vaatekaapin ja päätin että kaikki vaatteet joita en tule koskaan käyttämään menee kiertoon.
Luopuminen oli silti kaikkea muuta kuin helppoa.
Tavarasta luopuminen on vaikeaa, mutta
En ole koskaan luopumista alkanut katumaan.
Varsinkin tehosekoitin kelpaisi ehkä jollekin. Olin vähällä viedä vanhan imurin roskalavalle, haettiin ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ukrainalaisille tai jollekin kotoapoismuuttavalle, aika hyvän setin saa
Miksi he tarvitsisivat voileipägrilliä ja vohvelirautaa, kun aloittajakaan ei tarvitse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukrainalaisille tai jollekin kotoapoismuuttavalle, aika hyvän setin saa
Miksi he tarvitsisivat voileipägrilliä ja vohvelirautaa, kun aloittajakaan ei tarvitse?
Ehkä tosiaan ne eivät ole ensimmäisiä asioita joita kannattaa sinne lahjoittaa.
Sinne voisi ehkä lahjoittaa:
Hygieniatarvikkeita; hammasharjoja, hammastahnoja, saippuaa esimerkiksi
Pakkaa ne laatikoihin ja lähetä Ukrainaan.