Vetovoiman laki: Vihdoinkin tajusin, miten "manifestoituminen" toimii
Nimittäin mulla.
En saa loton päävoittoa vaikka oon aika aktiivisesti sitä koettanut "ilmentää" monen vuoden ajan.
En osaa olla jatkuvan positiivinen ja kiitollinen (kuten vaikka The Secret opettaa), mutta silti jotkin asiat ilmestyvät kuin itsekseen.
Ja juttuhan on siinä, että kaikki sellaiset ajatukset, jotka heti ensimmäisestä pilkahduksesta lähtien tuntuvat sydämessä siltä, että ne ovat minun, todella tulevat todeksi ennemmin tai myöhemmin. Jostain syystä lottovoitto ei tunnu samalta, vaikka sitä kovasti toivoisinkin. Mutta olen esimerkiksi saanut unelmieni kodin, josta tuli jo taloa ulkopuolelta katsoessa "sellainen olo". En osaa selittää tuota tunnetta kunnolla, mutta sellainen intuiitivinen aavistus on kyseessä. Kuin jokin palanen loksahtaisi paikalleen. Lukemattomat toivomukseni ovat toteutuneet tätä kautta, eikä kyse ole oikeastaan edes toiveista vaan vain sellaisesta tunteesta, että tämä asia toteutuu väistämättä.
No, nyt aion hylätä ns. aktiivisen toivomisen ja visualisoinnin ja keskittyä vain niihin tavoitteisiin, jotka tuntuvat oikealta juuri nyt. Tämä on oikeastaan suuri helpotus minulle, koska olen monella tavalla kokenut ns. Vetovoiman lain toimivan elämässäni uskomattomalla tavalla monessa asiassa, mutta sitten jotkin "tosi isot haaveet" ei vaan toteudu (ikiaikaisen lottovoiton lisäksi pari muuta juttua). Aion päästää niistä nyt irti ja keskittyä seuraamaan Tunnetta.
Olen ollut lapsesta saakka ns. intuitiivinen ihminen ja jonkunlainen noituus meidän suvun naisissa elääkin. Onkin siis aika hylätä jenkki -New Age ja olla taas oma itsensä :) Mutta visualisointia käytän edelleen esim. ennen esityksiä, tenttejä tai muita sellaisia, koska siitä on todella konkreettista hyötyä kun kyse on nimenomaan oman toiminnan ohjaamisesta toivottuun suuntaan, ja myös jännityksen lievittämisestä.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lottovoittoa monien on vaikea saada monestakin syystä, jotka kaikki ovat omassa mielessä, mutta usein arkitietoisuuden alapuolella. Ensinnäkin, monella on uskomus että iso määrä rahaa ilman että se on tienattu on jotenkin "moraalitonta", jollain epämääräisellä tavalla väärin. Toiseksi, monella on uskomus, että maalimassa on sitä lottovoittoa enemmänkin tarvitsevia ihmisiä kuin minä, ja siksi mieli ei oikeasti pysty kaikkine osineen uskomaan lottovoittoon itselle.
Yleisin on kuitenkin se, että sielu tietää, että rahan tuoma hyvä ei olisi se mitä sisin ja henkinen kehitys tarvitsee. Usein se mitä sielun taso haluaa opettaa, on luottamus elämään ja luottamus luomiseen uskon kautta, ja lottovoiton pyytäminen on oikeastaan epäluottamuksen julistus: minä en usko että elämä antaa minulle varmasti kaiken minkä tarvitsen, joten haluaisin kerralla niin ison summan rahaa että ei tarvitse tulevaisuudessa murehtia. Jos ihminen oikeasti luottaa että kaikki on tässä, että kaikki virtaa sisältä ja on kutsuttavissa esiin sieltä, mitä hän lottovoitolla tekisi?
Minä ehdottomasti en pidä lottovoiton saamista moraalittomana, enkä todellakaan ajattele että joku tarvitsisi sitä "enemmän" kuin minä.
Lottovoiton "tilaaminen" ei myöskään ole minkään asteen epäluottamuksen osoitus, koska ilman sitä on vain mahdotonta saada tiettyjä asioita (kuten vaurautta ilman työntekoon pakottautumista, kun ei ole mahdollista saada esim. suurta perintöä eikä ole halukas myymään itseään julkisuudelle minkään asian nimissä).
Tarkemmin katsottuna kysehän on luottamuksen osoituksesta maailmankaikkeudelle: minä ansaitsen lottovoiton, ja sen saaminen on mahdollista koska maailmankaikkeus voi sen minulle antaa.
Mielenkiintoista nähdä, miten erilaisia katsomuksia voi ihmisillä olla. Jenkeissä oli sellainen tilaisuus, johon sai ilmoittautua myymään sielunsa. Suurin osa halusi vastineeksi kuuluisuutta ja toinen iso osa rahaa, joku kumppania ja lapsia tms. Kukaan ei pyytänyt rauhaa maailmalle tms. yleistä hyvää. Vain minä, minä, minä...
kuinkakohan moni rehellisesti ja aidosti valitsisi maailman rauhan lottovoiton sijaan? Siis syvällä sisimmässään, ilman tietoa, että muut ihmiset arvioivat?
Yksi tuhannesta vai yksi sadasta tuhannesta. Anyway: tosi tosi harva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lottovoittoa monien on vaikea saada monestakin syystä, jotka kaikki ovat omassa mielessä, mutta usein arkitietoisuuden alapuolella. Ensinnäkin, monella on uskomus että iso määrä rahaa ilman että se on tienattu on jotenkin "moraalitonta", jollain epämääräisellä tavalla väärin. Toiseksi, monella on uskomus, että maalimassa on sitä lottovoittoa enemmänkin tarvitsevia ihmisiä kuin minä, ja siksi mieli ei oikeasti pysty kaikkine osineen uskomaan lottovoittoon itselle.
Yleisin on kuitenkin se, että sielu tietää, että rahan tuoma hyvä ei olisi se mitä sisin ja henkinen kehitys tarvitsee. Usein se mitä sielun taso haluaa opettaa, on luottamus elämään ja luottamus luomiseen uskon kautta, ja lottovoiton pyytäminen on oikeastaan epäluottamuksen julistus: minä en usko että elämä antaa minulle varmasti kaiken minkä tarvitsen, joten haluaisin kerralla niin ison summan rahaa että ei tarvitse tulevaisuudessa murehtia. Jos ihminen oikeasti luottaa että kaikki on tässä, että kaikki virtaa sisältä ja on kutsuttavissa esiin sieltä, mitä hän lottovoitolla tekisi?
Minä ehdottomasti en pidä lottovoiton saamista moraalittomana, enkä todellakaan ajattele että joku tarvitsisi sitä "enemmän" kuin minä.
Lottovoiton "tilaaminen" ei myöskään ole minkään asteen epäluottamuksen osoitus, koska ilman sitä on vain mahdotonta saada tiettyjä asioita (kuten vaurautta ilman työntekoon pakottautumista, kun ei ole mahdollista saada esim. suurta perintöä eikä ole halukas myymään itseään julkisuudelle minkään asian nimissä).
Tarkemmin katsottuna kysehän on luottamuksen osoituksesta maailmankaikkeudelle: minä ansaitsen lottovoiton, ja sen saaminen on mahdollista koska maailmankaikkeus voi sen minulle antaa.
Mielenkiintoista nähdä, miten erilaisia katsomuksia voi ihmisillä olla. Jenkeissä oli sellainen tilaisuus, johon sai ilmoittautua myymään sielunsa. Suurin osa halusi vastineeksi kuuluisuutta ja toinen iso osa rahaa, joku kumppania ja lapsia tms. Kukaan ei pyytänyt rauhaa maailmalle tms. yleistä hyvää. Vain minä, minä, minä...
kuinkakohan moni rehellisesti ja aidosti valitsisi maailman rauhan lottovoiton sijaan? Siis syvällä sisimmässään, ilman tietoa, että muut ihmiset arvioivat?
Yksi tuhannesta vai yksi sadasta tuhannesta. Anyway: tosi tosi harva.
No mä voin sanoa, että minä. Jos sen saamiseksi pitäisi uskoa pimeyden valtoihin tai jos sen uhraamalla saisi aidosti maailmaan rauhan. Ehkä siksikin, että olen aina sanonut, ettei yksi ihminen tarvitse miljoonaa enempää rahaa koskaan ja monilla menee pää sekaisin pienemmistäkin summista.
Vierailija kirjoitti:
Musta taas tuntuu, että vaikka nyt saisin sen mitä haluan, niin olisin silti vihainen että olen joutunut olemaan niin kauan yksin. Enkä millään pysty näkemään että olisin sitä alun perin tilannut...näen kyllä miten se on muodostunut kielteisistä kokemuksista jne. mutta tavallaan niin varhain että en voinut vaikuttaa siihen millään.
Näinhän se menee. Ei varmasti kukaan tietoisesti tilaa, että minulle sairautta tai työttömyyttä tai vastentahtoista ja kipeää tekevää yksinäisyyttä, kiitos! Näihin tiloihin ajaudutaan, kun eletään siinä maailman totuutena pitämässä uskomuksessa, että yksilö on erilaisten sattumien ja luonnonlakien armoilla, ja hänen mahdollisuutensa valita osaansa on varsin rajallinen. Hän kokee, että voi esim. valita mitä alaa opiskelee omien lahjakkuuksiensa rajoissa, mutta hän ei voi valita löytääkö puolison tai sairastuuko vaikka syöpään.
Vetovoiman laissa on kyse juuri sen perususkomuksen nakertamisesta, että ihminen on pääosin ulkoisten voimien armoilla, kunhan tietää sen että itse luo oman todellisuutensa. Niin kauan kuin sitä ei ole tiennyt, ei ole voinut sille mitään mitä on tapahtunut, joten ei ole mitään syytä esim. katua sitä mille ei ole mitään voinut. Ainoa mitä voi tehdä, on aloittaa tänä hetkenä puhtaalta pöydältä, uudella asenteella.
Ja saat sinä olla vihainen jos kerran olet. On tuulimyllyjä vastaan taistelemista kieltää sellaista, mikä jo on. Voit kuitenkin muuttaa ajatteluasi, jotta vihaisuus ei kestäisi tarpeettoman kauan. Yleensä tunteet menevät varsin nopeasti ohi, jos ne vaan tuntee läpi eikä jää ajattelemaan ja pyörittelemään niitä, mutta jos mielessään pyörittää toistuvasti tarinaa katkerasta ja elämän väärin kohtelemasta itsestä, niin kyllä niitä negatiivisia tunteita tulee riittämään. Ihminen voi kuitenkin valita, haluaako ajatella sellaisia ajatuksia vai ei.
Nämä new age pakanauskonnot ovat yksi osa koneistoa, joka ajaa ihmisiä kohti uutta maailmanjärjestystä. Luet kirjan, alat uskoa näihin voimiin, jotka eivät ole Jumalasta. Myyt sielusi niille tahallisesti tai vahingossa. Saat tuon kauan kaipaamasi lottovoiton ja sen tuoman vapauden ja yltäkylläisyyden. Kunnes. Koneisto saavuttaa tavoitteensa. Lottovoittosi sosialisoidaan valtiolle ja palaat entistä köyhempänä entistä pahempaan pakkotyöhön ja mikä surullisinta, olet maksanut tästä episodista kalleimpasi ja ainoasi - sielusi. Onneksi koskaan ei ole myöhäistä kääntyä, niin kauan kuin on elämää, on toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä new age pakanauskonnot ovat yksi osa koneistoa, joka ajaa ihmisiä kohti uutta maailmanjärjestystä. Luet kirjan, alat uskoa näihin voimiin, jotka eivät ole Jumalasta. Myyt sielusi niille tahallisesti tai vahingossa. Saat tuon kauan kaipaamasi lottovoiton ja sen tuoman vapauden ja yltäkylläisyyden. Kunnes. Koneisto saavuttaa tavoitteensa. Lottovoittosi sosialisoidaan valtiolle ja palaat entistä köyhempänä entistä pahempaan pakkotyöhön ja mikä surullisinta, olet maksanut tästä episodista kalleimpasi ja ainoasi - sielusi. Onneksi koskaan ei ole myöhäistä kääntyä, niin kauan kuin on elämää, on toivoa.
Mikä ihmeen koneisto? Mikä uusi maailmanjärjestys? Ja millä tavalla tämä sielun myyminen tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen koneisto? Mikä uusi maailmanjärjestys? Ja millä tavalla tämä sielun myyminen tapahtuu?
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/New_Age
Uskontojen yhteensulautumista ja kristinuskon hämärtämistä ja lopulta poistamista uskotaan ajavan uutta maailmanjärjestystä ajavan valtakoneiston, jonka tarkoitus on sulauttaa maailma yhteen niin, että ihmiset uskovat sillä olevan hyvä ja rauhaatuova tarkoitus. Tätä varten maailmaan luodaan vakavia konflikteja, joiden pelastus tämä maailmanrauha on. Valta on kuitenkin paholaisen ja ihmiskunnasta iso osa tapetaan ja loput orjuutetaan valtaeliitin alle vrt. Neuvostoliitto ja Pohjois-Korea. Tämä näkemys tapahtumakulusta ei ole ristiriidassa Raamatun ilmestyskirjan kanssa, joka sanoo lopunaikojen olevan vaikeinta aikaa koskaan.
Vaikka tuohon ei uskoisikaan, ovat nämä uushengellisyydet kristillisessä mielessä joko pakanallista tai saatanallista harhaoppia.
Mua vaan kiinnostaa ihan konkreettisesti aika näissä asioissa. Olen onnistunut monesti pitämään mielialan ihan korkealla kun olen tietoisesti keskittynyt kiitollisuuteen ym., näin jopa aika pitkiäkin aikoja (viikkoja...) silloin kun reaalimaailmassa mulla on silti ollut niitä asioita, joihin toivon muutosta. Sitten menee taas yksi kesä, sitten syksy....olen vaan omien ajatusteni kanssa (joskus huonompien joskus iloisimpien) mutta ei mitään merkittävää ulkoista muutosta. Luin viime vuona Sonia Choquetten kirjoja ja hänen neuvonsa oli kiinnittää huomiota pieniin asioihin, joissa intuitio toimii. Eli ajattelet sattumalta jotakin sinänsä yhdentekevääkin ja sitten asia tulee esille pian jossain muodossa. Mulla on näitä paljon. Ihan kiva. Mutta joo, haluan oman puolison enkä uutisia Keith Armstrongista kun olin juuri miettinyt että mitäköhän sekin puuhailee. Vinkkejä?
Entäs kuinka tarkasti pitää visualisoida? Joidenkin ohjeiden mukaan vain pääkohdat ja jättää yksityiskohdat herran haltuun so to speak. Toiset väittää, että se on laiskuutta ja niin tekemällä et yritä tarpeeksi ja näin ollen siinä syy kun tulosta ei tule. Ja mitä tehdä silloin, kun mitään ahaa-elämyksiä ei vaan tule, on vaan haave esim. puolisosta mutta arkielämässä ei kuitenkaan tule vastaan ketään erityistä. Jatkaa uskomista kai sitten....
Jännä kun näissä new age -hapatuksissa aina henkilö kehittyy ja henkistyy ja se johtaa joko rikkauteen ja menestykseen tai vaihtoehtoisesti kaikesta luopumisen ideologiaan.
Kristityille muistutuksena, että Joel Osteenin opetukset ovat tätä samaa menestyksenteologiaa ja vetovoimanlakia kiedottuna kristilliseen kääreeseen.
No mä haluan oman puolison, ihan oikeasti mulle sopivan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin haluan. Mutta haluan myös yhteyden Jumalaan ja haluan elää elämäni hänen haluamallaan tavalla. Häneltä saan myös kestävyyttä ja positiivista mieltä kestää sen, jos minulle ei ole tarkoitettu puolisoa vaan perheettömän osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin haluan. Mutta haluan myös yhteyden Jumalaan ja haluan elää elämäni hänen haluamallaan tavalla. Häneltä saan myös kestävyyttä ja positiivista mieltä kestää sen, jos minulle ei ole tarkoitettu puolisoa vaan perheettömän osa.
Missä vaiheessa sen sitten tietää että on tarkoitettu perheettömäksi? Itse pyysin kesällä merkkiä siitä että onko mut tarkoitettu olemaan yksin; seuraavana yönä näin unta missä olin miehen seurassa ja minun oli hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Kristityille muistutuksena, että Joel Osteenin opetukset ovat tätä samaa menestyksenteologiaa ja vetovoimanlakia kiedottuna kristilliseen kääreeseen.
Alunperinhän kristillisissä piireissä Yonggi Cho aloitti tämän visualisointiperinteen, Ristin Voitto on julkaissut suomeksikin hänen kirjansa "Luova usko". Se on ihan suoraan tätä vetovoiman lakia, mutta tosiaan kristillisellä kielellä ilmaistuna.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun näissä new age -hapatuksissa aina henkilö kehittyy ja henkistyy ja se johtaa joko rikkauteen ja menestykseen tai vaihtoehtoisesti kaikesta luopumisen ideologiaan.
Oma kokemukseni ei ole että näin olisi Vetovoiman lain käyttäjien kanssa. Ihan tavallisia ihmisiä ovat, eikä useimmilla ole mitään suuren menestyksen ja rikkauden toiveita, eikä varsinkaan kaikesta luopumisen toiveita. Useimmille riittää tavalliset asiat kuten jostain kiusaavasta terveysongelmasta pääseminen, puolison löytäminen, mukavan työpaikan saaminen, ei useimmat edes tavoittele mitään rikkautta tai kuuluisuutta tai muuta ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö ajattelet, että menetät yhteytesi Jumalaan, jos vaan teet sitä mitä Jeesus neuvoi, eli rukoilet uskoen jo saaneesi? Sitähän tämä Vetovoiman laki nimittäin on.
Jos sinulla on yhteys Jumalaan, niin sinun tahtosi automaattisesti taipuu haluamaan sitä mitä Jumala haluaa. Lopulta ei ole muuta halua kuin olla työkalu Jumalan kädessä. Mutta se on jo edistynyttä hengellisyyttä, ja olisi väärin vaatia sellaista ihmisiltä, jotka eivät ole varmoja edes Jumalan olemassa olemisesta. He voivat ihan hyvin aloitella vaikka Vetovoiman lakia kokeilemalla, ja ehkä sitä kautta vakuuttua että on jotain muutakin kuin materian lait.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa sen sitten tietää että on tarkoitettu perheettömäksi? Itse pyysin kesällä merkkiä siitä että onko mut tarkoitettu olemaan yksin; seuraavana yönä näin unta missä olin miehen seurassa ja minun oli hyvä olla.
Elän päivän kerrallaan. Tänään olen perheetön ja tänään nautin perheettömästä elämästäni iloineen ja suruineen. Ehkä vuoden päästä olen perheellinen tai edelleen perheetön, silloin joka tapauksessa mukanani sen päivän ilot ja surut ja tämä päivä on mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö ajattelet, että menetät yhteytesi Jumalaan, jos vaan teet sitä mitä Jeesus neuvoi, eli rukoilet uskoen jo saaneesi? Sitähän tämä Vetovoiman laki nimittäin on.
Jos sinulla on yhteys Jumalaan, niin sinun tahtosi automaattisesti taipuu haluamaan sitä mitä Jumala haluaa. Lopulta ei ole muuta halua kuin olla työkalu Jumalan kädessä. Mutta se on jo edistynyttä hengellisyyttä, ja olisi väärin vaatia sellaista ihmisiltä, jotka eivät ole varmoja edes Jumalan olemassa olemisesta. He voivat ihan hyvin aloitella vaikka Vetovoiman lakia kokeilemalla, ja ehkä sitä kautta vakuuttua että on jotain muutakin kuin materian lait.
Rukoilen pääasiassa sitä, että Jumala varjelisi omanaan. Siinä sivussa saatan rukoilla johdatusta, varjelusta ja tyytyväistä mieltä ja myönteistä mieltä taipua hänen tahtoonsa. Koen elämäni tyydyttäväksi ja hyväksi. Olen kiitollinen siitä, mitä minulle on annettu ja olen selviytynyt menetyksistä ja vaikeuksista, jotka minua ovat kohdanneet. En olisi itse osannut mestaroida omaa elämääni yhtään tämän paremmin, päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän päivän kerrallaan. Tänään olen perheetön ja tänään nautin perheettömästä elämästäni iloineen ja suruineen. Ehkä vuoden päästä olen perheellinen tai edelleen perheetön, silloin joka tapauksessa mukanani sen päivän ilot ja surut ja tämä päivä on mennyttä.
Tottahan tuo on, että vuoden päästä ei kukaan tiedä mitä on, mutta mulla taitaa vaan olla ikää ja nähtyjä vuosia niin, että alan todella olla kärsimätön.