Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työttömänä elää siedettävän elämän?

Vierailija
04.04.2022 |

Mietin kun itse en tiedä pystynkö koskaan tekemään töitä. Olen kärsinyt nuoresta asti ahdistuksesta, sos.tilanteiden pelosta, masennuksesta, minulla on 2 eri persoonallisuushäiriötä jne. Millaista elämä tulee oleen rahattomana ja köyhänä, se masentaa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen pariskunnan naisella kai masennus taustaa. Ja miehellä kuulemma asbergerin syndrooma Eli autismin kirjon häiriö. Eli työn saanti kai vaikeampaa ainakin miehelle jolla asberger. 

Vierailija
42/48 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön kymmeniä vuosia. Työttömyys ja köyhyys ei ole loppupeleissä se ongelma, ongelma ovat muut ihmiset ja heidän asenteensa. Ihmisten kanssa täytyy olla varovainen, kenen kanssa kaveeraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi tai on ainakin voinut. - Mutta näin sanoessani saatan aiheuttaa sen, että joku haluaa ymmärtää kirjoitukseni niin, että työttömien tukia ei ole vielä ajettu riittävän vähäisiksi ja pieniksi, jotta täällä päivystävän työttömien halveksivan jaettu fantasia, jossa työttömän tulee ainoastaan kärsii ja mitä enemmän kärsii sen parempi olisi enemmän totta kuin vain pelkkää hänen fantaisaansa.

Sinkkumeis

Vierailija
44/48 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotatko seesteisiä vanhuuspäiviä?

Vierailija
45/48 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se riippuu lopulta ihan siitä mitä elämältä haluaa. Jos on tärkeää että saa matkustella, käydä ravintoloissa ym. niin sitten kyllä pitää saada palkkaa millä näitä voi rahoittaa. 

Mutta ei tää työssäkäyntikään ajan kannalta aina mitään herkkua ole. Päivässä ei lopulta ole hirveän montaa tuntia vapaa-aikaa ja tuntuu että elää vain seuraavaa viikonloppua/lomaa varten. 

Muistan kun olin nuorena työttömänä ja tuli pelattua jotain pleikkaa 12h päivässä ja vieläkin joskus miettii että kumpa nykyäänkin pystyisi, mutta sitä vaan menee seitsemäksi töihin ja kotiin tultua miettii mitähän laittaisi ruoaksi ennen kun vie muksun lätkätreeneihin.

Vierailija
46/48 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee ihmisestä ja sietokyvystä. Itse olen "vain" pätkätyötön ja sinällään kyllä pidän melko askeettisestakin elämäntavasta eli esim ulkomaanmatkojen tai muunkaan keskiluokkaisen pröystäilyn puute ei haittaa, mutta kyllä tämä ikuinen sentinvenyttäminen alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan ja väsyttämään.

En minä mitään miljoonia kaipaa, mutta sellaista taloudellista turvallisuutta ja vakautta ettei esim silmälasien hankkiminen vie taloutta aiempaakin tiukemmalle pitkäksi aikaa. Joskus olisi myös kiva tehdä ihan vaan heräteosto ja hankkia jotain kivaa vaikka sitä ei välttämättä tarvitsekaan. Tai käydä vaikka kahvilassa..

Vierailija
47/48 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Oot jossain vaiheessa ryssinyt jotain?

Vierailija
48/48 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi, jos olet nainen moni mies on valmis elättämään naisen ja lapset. Vastineeksi olet kotirouva kaikkine avuineen.

Eli toimeentulo ihmisarvonsa ja ruumiinsa kauppaamalla? Alistettuna ja mahdollisesti pahoinpideltävänä.

Tämä on Suomi. Vuosi on 2025.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän