YLEn Pyöreän pöydän rimanalitus
Kuuntelin eilen, kuten joka viikko, suosikki radio-ohjelmani eli Pyöreän pöydän keskustelun. Yleensä niin viileän analyyttiset pohdinnat muuttuivat suoranaiseksi hesarin tai vihreiden puoluetoimiston propagandaksi, kun keskustelunaiheeksi tuli turvapaikanhakijoiden tulva. Keskustelua oli vetämässä Ruben Stiller ja "asiantuntijapanelisteina" Fatbardhe Hetemaj, Pekka Seppänen sekä Juha Itkonen. Kaikki neljä olivat täysin yksimielisiä siitä, että maahamme saapuvien ihmisten vyöry on vain ja ainoastaan hyvä asia ja tulee hyödyttämään kaikkia ja kaikkea. Minä vain ihmettelen sitä, että jos puhutaan kriisistä, niin eikö siihen yleensä liity myös oleellisesti jotain todella negatiivista.
Tässä romutettiin mielestäni vuosien työ mitä tulee radio-ohjelman uskottavuuteen. Ylen suuressa ohjelmapaletin mullistuksessa tämä ohjelma säästettiin sen suuren suosion vuoksi. Olen itse nauttinut suuresti siitä, että pääsen kuuntelemaan hyvin ajattelevien ihmisten ajatuksia. Varsinkin Mika Pantzar, Pekka Seppänen, Kaarina Hazard, Sirkka Hämäläinen ja Ruben Stiller ovat avanneet maailmankuvaani positiivisella tavalla. Kun edellämainitut ovat ns vanhempia valtiomiehiä, niin mitä ihmettä Hetemaj siellä tekee? Minua ei häiritse tippaakaan se, että hänellä on mamutaustaa, vaan se että hän on pelkkä poliittinen broileri. Nyt kyllä Ylen harkintakyky petti pahasti.
Kommentit (5)
Hetemaj on kokoomuslainen eli tuskin vihreiden puoluetoimiston propagandaa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:31"]
Hetemaj on kokoomuslainen eli tuskin vihreiden puoluetoimiston propagandaa.
[/quote]
Hetemaj on kokoomuksesta kyllä, mutta hänen ajatuksensa pakolaisten vastaanottamisesta ovat linjassa hesarin ja vihreiden kanssa.
Kaikki maahanmuuttomyönteiset saa nyt puheaikaa oikein urakalla. Pikku pakko, sillä jos tätä kriisiä ruvettaisiin toisella tavalla käsittelemään, olisi aika nopeasti maassa helvetti irti. Pakko vakuuttaa massalle että kaikki on OK, jees ja hienoa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:44"]
Kaikki maahanmuuttomyönteiset saa nyt puheaikaa oikein urakalla. Pikku pakko, sillä jos tätä kriisiä ruvettaisiin toisella tavalla käsittelemään, olisi aika nopeasti maassa helvetti irti. Pakko vakuuttaa massalle että kaikki on OK, jees ja hienoa.
[/quote]
Niin siellä on Ylessä katsottu, että jengi käy aika kuumana. Laitetaan valtakunnan virallinen puudeli Hetemaj rauhoittamaan kansaa.
Aikamoinen tuikkaus.